Toon posts:

flashen via bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
voor enkele producten bij ons om het werk hebben we de mogelijkheid om bij de klant het programma opnieuw te flashen via een seriele kabel. doen we nu met een laptop.

Nou willen we het flashen doen via bleutooth. kunnen we met een ipaq er bij staan en dan alleen de bluetooth naar serial adapter aansluiten.

Maar voor we de spullen gaan aanschaffen heb ik de volgende vragen

- Zit er in de bleutooth communicatie fout controle ( niet dat we ergens een niet werkende computer
hebben om dat er een bitje is omgevallen).

- zijn er enkele dingen waarom we het NIET zouden moeten gaan doen

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:07
flashen via bluetooth lijkt mij een minder goed idee. Het blijft een draadloze verbinding via de lucht die niet altijd even stabiel is. Het is naar mijn idee nog niet stabiel genoeg voor dit soort acties. Stel er gaat wat mis dat is je apparaat naar de malle moeren. Ik zou dus eerder nog gewoon voor kabeltjes kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
het is niet dat we er op een meter of 10 van af gaan staan maar maximaal 2 meter ofzo.
vandaar ook de vraag of in bluetooth ook een fout detectie / correctie zit

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 21:28

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:56:
het is niet dat we er op een meter of 10 van af gaan staan maar maximaal 2 meter ofzo.
Er zit wel een foutcontrole in, maar die is niet precies genoeg voor dit soort dingen. Bovendien snap ik de toegevoegde waarde van flashen via BT niet echt...

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:56:
Ja, dat zou geen enkel probleem mogen opleveren. ik heb enkele giagbytes via bluetooth overgedragen in de laatste jaren en nooit een file door een transmissie fout vernield zien worden. Als dat zo zou zijn zou agenda sync etc ook nooit mogelijk zijn.

Ik zou het doen, stuk makkelijker dan met kabeltjes lopen te kloten.

Verwijderd

Topicstarter
De apparaten die we opnieuw in programmeren hebben wel een bootloader dus we kunnen niet snel alles verzieken.. nu nog ff opzoek naar een 2e hands adapter om ff een test case op te zetten.
Pagina: 1