[Debian] Applicatie opstarten _voor_ X.

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 15:23
Goedendag,

Ik ben wel redelijk handig in het oplossen van mijn debian problemen, maar sommige dingen zijn te complex/uitgebreid dat ik er echt niet uitkom.

Ik heb een centrino laptop waar ik probeer 855wrap aan de praat te krijgen zodat dat groene scherm weg is als ik opstart. 855wrap werkt wel, maar ik krijg hem niet automatisch opgestart. De bedoeling is dat ik iets wijzig zodat hij opstart _voordat_ x opgestart word. Ik zoek dus eigenlijk de autoexec.bat ;).

Nou vind ik op got wel een heleboel info, en op google nog veel meer die mij allemaal naar /etc/blabla mappen verwijzen die ook wel allemaal bestaan, maar ik zou niet weten welk bestand ik moet hebben dat opgestart word voor x.

etc/rc.d/rc.local kent debian volgens mij niet...

En de manual zegt enkel: Simply run 855wrap without parameters before starting XFree86. Iemand enig idee? Of de goede keywords.

Verwijderd

code:
1
/etc/rc.local
Deze misschien? Werkt bij FreeBSD iig ongeveer hetzelfde als een autoexec.bat ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:09
Mja, denk dat je ff een howto door moet nemen over het System V init systeem (sysvinit). Debian gebruikt hier "update-rc.d" scripts voor, waar, debian kennende, ook wel een manpage over beschikbaar is.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Of hem in rc.3 (zo uit m'n hoofd is dat de X11 runlevel, zie /etc/inittab ) hem toevoegen met een lager nummer dan gdm/xdm/kdm :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Icey
Klopt mijn idee dat er dus gewoon meerdere mogelijkheiden zijn, en is het daarom dat ik niet gewoon 1 oplossing op google tegenkom? Ik dacht dat iedereen wat anders zegt, maar volgens mij zijn er meerdere mogelijkheiden :P.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, dat klopt :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Icey
Afbeeldingslocatie: http://img204.exs.cx/img204/5723/schermafdruk1vh.th.png

Tadaa! Leuk dit! Op mijn desktop had ik al een tijdje debian/gnome draaien, maar ik gebruik mijn laptop vaker dus dit vind ik _zeer_ leuk! Nu nog voor mekaar zien te krijgen dat mijn laptop gaat snappen dat hij meer geheugen kan pakken, en dus dat ik een grotere reso dan 640*480 kan gaan draaien :P.
Pagina: 1