Problemen met SB Live en Abit KT7 Mobo

Pagina: 1
Acties:

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:30
Ik heb laatst een nieuw moederbord(Abit KT7) met een Duron(800)gekocht en nu hangt de pc zich om de haverklap op.Ik weet vrij zeker dat het aan de geluidskaart(SB Live 1024 Player)ligt want als ik die eruit haal of uitschakel dan werkt het systeem wel goed.
Ik heb de IRQ al veranderd, de kaart in een ander slot gestoken,LiveWare 3 geinstalleert en overal op het internet gekeken voor oplossingen.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?¿?¿?

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ik heb dezelfde config als jij maar ik heb nergens last van?
Heb je misschien die ACPI er nog in?

McFraGG de gekste !!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dat is een bekend probleem met de sblive en kt7.

Sblive in pci slot 4 prikken,
nieuwe bios downloaden en doormiddel van bios hack acpi uitzetten of windows opnieuw installeren zonder acpi.

zie abit kt7 faq
go.to/kt7faq en via de zoek functie van dit forum kom je ook nog een hoop berichten en mogelijke oplossingen tegen over dit probleem..

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
bedoel je dat ie in windows ineens hangt ??
en dat je harde schijf lamp blijft branden ?

zo ja dan heb ik het zelfde probleem, ik heb mijn soundblaster live 1024 in pci 2 zitten en de acpi aan staan

• WildOne
Ik zal de ACPI eens uitschakelen en de BIOS flashen.Wellicht dat het helpt,de kaart zit wel al in slot 4.

Alvast bedankt!!!!!!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:40
denk niet als het aan je sblive 1024 alleen de eerste generatie sb live heeft er problemen mee ik denk eerder dat je cpu te warm wordt unlock je cpu eens ff en zit je cpu eens terug op 700 of 600 en kijk eens wat die dan doet

• WildOne
Mijn CPU word slechts 30 graden dus ik denk niet dat dat het probleem is.............

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
die van mij hangt ik pci slot 3 (van bovenaf gesien) en sb16 ondersteuning heb ik gedisabled.
hij heeft nu een eigen irq en werkt verder perfect.

• WildOne
Ik heb nu de BIOS geflashed maar hoe gooi ik ACPI eruit zonder windows opnieuw te moeten installeren?
Pagina: 1