Toon posts:

Problemen met Promise ATA/66 kaartje

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK het zit zo, ik heb laatst een nieuwe hd gekocht, maar aangezien al m'n ide-aansluitingen vol zaten heb ik een controllerkaartje gekocht.

Bij die controllerkaart zat 1 80-wire/40-pin kabel, waar ik m'n nieuwe hd op heb aangesloten, en die werkt nu ook op ata/66.
M'n oude ide kabel waar m'n oude hd en zipdrive opzitten heb ik ook op het controllerkaartje gezet, maar die werkt dus dan niet op ata/66 (omdat 't een 40-wire/40 pin-kabel is).

En als laatste heb ik m'n burner en cd-rom op de primary ide van m'n mobo gezet. Toen Win2000 geinstalleerd, ging allemaal goed.

Maar... en nu komt het, m'n oude hd, die nu de e-schijf is, werkt niet goed. Als ik van m'n nieuwe hd naar die hd stuff ga kopieren krijg ik allemaal errors van dataverlies, op één of andere manier kan ie de speed niet bijbenen.

Nou denk ik dat de oorzaak is dat Win2000 door de controllerkaart denkt dat al de apparaten die erop staan SCSI-drives zijn (ook m'n zipdrive), en dus van een bepaalde snelheid/betrouwbaarheid aangaat om data te kopieren.

Heeft iemand hier ook ervaring/problemen mee? Of wat nog mooier zou zijn, een oplossing?

Ik heb de laatste drivers al geinstalleerd.

;) Martijn

• Het Draakje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07-2021
Had ook dergelijke problemen maar dan met de ABIT Hod Rod, en had het opgelost door de Promise te kopen. Heeft overigens erg lang geduurd voor ik achter de problemen een vinger wist te krjgen. er spelen 3 problemen een rol (bij mij)
1. had alle Hard disk op de kaart staan. Werkt niet, want mobo ide0 moet hd hebben.
2. Voor back up en speciale recov progs van HP moest ook de burner op het mobo aangesloten worden.
3. Wat betreft de error data transfer: was bij mij opgelost door Promise, overigens was een ATA33 kabel ook de schuldige voor data verlies die ik op de HD had gezet.

Ik hoop dat de prob zich oplossen, proberen en spelen is het devies.

Verwijderd

Topicstarter
Door het lange uitblijven van reacties ben ik tcoh weer zelf maar aan de slag gegaan, en heb 1 van m'n harddisks weer direct op m'n mobo aangesloten. Dus dat is inderdaad het probleem. Het werkt nou weeer goed.

;) Martijn