Toon posts:

Image maken van HDD zonder Floppy drive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van mijn laptop een volledige image maken dus met windows en alles erbij.
Dit kan niet in Ghost zelf in windows natuurlijk omdat windows dan draait en niet alles kan imagen.

Nu heb ik op mijn server gewooon een ghost floppy gebruikt en vervolgens een volledige image gemaakt, nu wil ik dit ook op mijn laptop doen maar die heeft geen floppydrive.

Hoe kan ik nu zonder een floppydrive toch een volledige image maken van mijn partitie en wegschrijven op een andere paritie? in windows zelf zal dit nooit lukken toch dan? hoe los ik dit op?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

Maak op je desktop een bootable CD. Met bijvoorbeeld Nero kun je dan als source een bestaande floppy gebruiken ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Kan ja, maar zonder floppydrive ken ik ook geen floppy selecteren he ;)
Trouwens in Ghost 9.0 ken ik nerges iets van create a bootable cdrom selecteren ofzo?

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
iets staat me bij dat in ghost 9 onder windows zelf geimaged kan worden, omdat ie een openfile agent heeft dacht ik....

• Stefan-
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 13:29
Knip. Laten we maar niet naar warez verwijzen. Ghost is te koop in de winkel ;)

[ Voor 71% gewijzigd door F_J_K op 19-02-2005 14:08 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:19:
Trouwens in Ghost 9.0 ken ik nerges iets van create a bootable cdrom selecteren ofzo?
:D Daarom heb ik het ook over Nero ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 15:55
andere optie is een USB stick proberen. op sommige laptops/pc's kun je vanaf een USB stick booten.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 17:53

redyak

Try and Fail

nielsdegrave schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:21:
iets staat me bij dat in ghost 9 onder windows zelf geimaged kan worden, omdat ie een openfile agent heeft dacht ik....
Vanaf Ghost 2003 (v8.0) kan je onder windows een ghost maken. Je moet alleen 2 partities hebben op de laptop.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Stefan- schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:24:
zoek mss ergens (F_J_Knip: liever geen warez CD's noemen) daar staan van alle tools op incl. norton ghost
Mijn ervaring met Ghost op (F_J_Knip) zijn nogal slecht. Ik heb verschillende malen gehad dat als je een partition to image maakt, dat de image hidden wordt weggeschreven. Vraag me niet hoe het kan, maar het is me gebeurd. Volgens mij was de image niet eens hidden maar zelfs gedelete, ik kon hem iig alleen nog met Easyrecovery terughalen. Ik heb genoeg ervaring met Ghost en met computers in het algemeen om er vanuit te kunnen gaan dat het in principe geen fout van mij was.

Overigens werkt Driveimage op de (F_J_Knip: warez CD) wel prima, echter dit gaat naar mijn ervaring veel trager dan Ghost.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 19-02-2005 14:10 . Reden: Liever geen warez CD's bespreken :+ ]

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Je kunt ook Acronis True Image (8.0 iig) gebruiken, daarmee kan je een boot-CD branden, werkt perfect!

[This is what you get when you mess with us]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Staat trouwens op de website van Symantec/Ghost niets over bootable CD's?

Maar dat kost meer dan gewoon je oudere versie van Ghost gebruiken :P Maak dus een bootCD / bootable USB stick die naar DOS boot om zo de DOS versie van je Ghost te gebruiken. Doe ik al jaren en werkt prima.

Alternatief: een Knoppix CD en een Linux image programma.

offtopic:
Ik heb tips naar een warez CD weghgehaald, is op GoT niet de bedoeling ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon van de ghost floppy een image gemaakt en gebrand in nero en getest met het booten, en hij pakte hem perfect!...nu ken ik hier dus een image mee maken :+

• Stefan-
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 13:29
Stefan- schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:24:
Knip. Laten we maar niet naar warez verwijzen. Ghost is te koop in de winkel ;)
sinds waneer is dit warez ???

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Stefan- schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:11:
[...]

sinds waneer is dit warez ???
De CD bestaat uit een groot aantal pakketten waarvan de kans zeer klein is dat je deze allemaal legaal hebt aangeschaft. Mocht je over dit beleid verdere uitleg willen; stuur je mail dan even naar samods@tweakers.net; maar het is voor dit topic even niet van belang :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 11:05
Als je dit even goed doorleest moet het lukken.
Bij mij wekt het perfect.
http://users.pandora.be/satcp/ghostresq01.htm
Bootable unattended GHOST recovery DVD maken

Verwijderd

F_J_K schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:14:
Maar dat kost meer dan gewoon je oudere versie van Ghost gebruiken :P Maak dus een bootCD / bootable USB stick die naar DOS boot om zo de DOS versie van je Ghost te gebruiken. Doe ik al jaren en werkt prima.
[/quote]
Ik ben nu al een hele namiddag aan het zoeken hoe je een bootable USB stick maakt, maar het lukt me niet. Mijn PC's kunnen van usb booten, maar ik moet toch nog ergens iets fout doen.

Als ik de image van de diskette op CD brand gaat het, maar ik krijg die image niet op een usb stick. Als ik de stick als B schijf instel en via ghost een diskette wil maken start hij ghost niet op...

Heb 2 64Mb siemens sticks die niet gebruikt worden.

(PS, ik wil geen image maken, maar van schijf naar schijf klonen. Maar wel zonder diskette of CD)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[google=bootable USB stick]? ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:44
PowerQuest Drive Image werkt i.c.m. een bootable cd ook perfect :)

Verwijderd

Daar heb ik dus ook al op staan vloeken (zowel google als MKBT), maar ik krijg het niet goed.

Was reactie op Spider

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2005 15:27 ]

Pagina: 1