Hallo, ik heb in dreamweaver een navigationbar met over-images gemaakt. Dit zijn lege plaatjes die onder elkaar een foto vormen, iedereen kent het principe wel. Aangezien deze plaatjes links worden, heb ik er dus een div over gepositioneerd met de volgende eigenschappen :
Hierbij is 120_30_trans.png een transparant plaatje, wat dus als achtergrond wordt gebruikt.
Het probleem : De navigation bar werkt wel, met de lege stukken van de div. waar echter de tekst staat, werkt ie niet en springt het plaatje terug naar het standaard plaatje. Is hier wat aan te doen, of moet ik de tekst echt in het plaatje zetten en dan maar hopen dat de klant niet al te vaak iets wil wijzigen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| width: 120px;
height: 23px;
position: absolute;
left: 0px;
top: 0px;
overflow:always;
padding-top:5px;
text-align: center;
font-weight: b900;
font-family: Tahoma;
font-size: 14px;
filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(enabled=true, sizingMethod=scale src='./images/120_30_trans.png'); |
Hierbij is 120_30_trans.png een transparant plaatje, wat dus als achtergrond wordt gebruikt.
Het probleem : De navigation bar werkt wel, met de lege stukken van de div. waar echter de tekst staat, werkt ie niet en springt het plaatje terug naar het standaard plaatje. Is hier wat aan te doen, of moet ik de tekst echt in het plaatje zetten en dan maar hopen dat de klant niet al te vaak iets wil wijzigen?