Toon posts:

[CMS] Lithium 4 geeft halve pagina's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Allereerst wil ik me verontschuldigen voor mijn topic titel, maar kon niks 'pakkenders' verzinnen om het probleem duidelijk te maken.

Wegens mijn problemen met CMS (voornamelijk in performance omdat ik een ouder servertje draai Debian PII450, 192MB RAM), dacht ik toen ik eens een beetje op sourceforge.net aan het zoeken was, waarom probeer ik niet Lithium. Lithium is namelijk een CMS die geen gebruik maakt van mysql, enkel van php en slaat de inhoud op in .txt. Het voordeel hiervan is dat je volgens mij niet de 'bronnenvretende' mysql gebruik en dat het dus ook geschikt is voor mijn servertje. Ikke blij. Laatste versie gedownload (URL=https://sourceforge.net/projects/lit/), en op de server gezet. Alle belangrijke bestanden gechmod 777 en de install gedraaid. Werkt perfect, maar zodra ik de webpagina wil showen krijg ik keen halve pagina zonder inhoud (is misshcien logisch aangezien je die misschien moet vullen), maar inloggen met de admin lukt wel, maar ook daar krijg je een halve pagina te zien? Oftewel ik kan daar niks invullen, veranderen oid. Ik hoop dat het probleem een beetje duidelijk is omschreven.

Nu kan je zelf kijken:

De normale 'index' pagina : URL=http://rcwestland.dyndns.org/li/
De admin pagina: URL=http://rcwestland.dyndns.org/li/admin/admin.php

(l: tweak, p: got) Ik begrijp de gevaarlijkheid hiervan, maar anders verwacht ik dat jullie me niet goed kunnen helpen.

Voordat ik het probleem hier heb gepost heb ik ook op de sourceforge pagina goed gezocht, maar enige documentatie van lithium ontbreekt. Ook kan ik daar geen contact opnemen met de ontwikkelaar, daarom ligt de oploissing hopelijk bij jullie.

Ps. Heeft er iemand anders positieve ervaringen met lithium, is het daadwerkelijk sneller, omdat je geen mysql draait. Wat is hier het nadeel van. Dit is niet de hoofdvraag, het gaar voornamelijk om waarom het niet werkt :(

Verwijderd

Hij stopt bij beide pagina's bij het opbouwen van die tabel. Na de <TD> gaat het verkeerd. Je zou d.m.v. debuggen kunnen bekijken welke PHP-code dat is. Waarom gaat zoiets verkeerd en hoe valt het op te lossen?

• X-Lars
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Volgens mij kun je heel prima een MySQL server draaien op die computer. En dan zijn er genoeg alternatieven voor Lithium, want een op textfiles gebaseerd CMS is misschien op een kleine site iets sneller, maar dat is imo dan ook het enige voordeel.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Sowieso is het niet altijd sneller als je geen database gebruikt. Volgens mij is dit pakket meer bedoeld voor mensen die een host hebben zonder MySQL o.i.d. Maargoed waar vind je die tegenwoordig nog?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 09:41:
Hij stopt bij beide pagina's bij het opbouwen van die tabel. Na de <TD> gaat het verkeerd. Je zou d.m.v. debuggen kunnen bekijken welke PHP-code dat is. Waarom gaat zoiets verkeerd en hoe valt het op te lossen?
Ja, ik snap wat je bedoelt, maar ik ga uit van een werkende versie van lithium, en nu moet ik er als leek achteraf in de programmatuur induiken. Lijkt me best onmogelijk.
X-Lars schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 09:48:
Volgens mij kun je heel prima een MySQL server draaien op die computer. En dan zijn er genoeg alternatieven voor Lithium, want een op textfiles gebaseerd CMS is misschien op een kleine site iets sneller, maar dat is imo dan ook het enige voordeel.
Ik vraag me af of je hier ervanring mee hebt. Je wilt niet geloven hoeveel CMS-en ik heb geprobeerd op de server. Maar met allen hetzelfde resultaat, de eerste pagina wil zich niet laten zien pas na een hele lange tijd of na het 'verversen' van de pagina. Je kan hier een voorbeeld van zien, er staat bijvoorbeeld ook nu tiki-cms op de server. URL=http://rcwestland.dyndns.org/tiki/tiki-index.php. Ook bij dit CMS is het erg langzaam. Tenminste via internet, via lokaal netwerk niet (ondanks een 3 M verbinding ;). Dus kortom geef mij enkel suggesties van een goed werkend CMS systeem voor deze configuratie en ik ben je eeuwig dankbaar.

Verwijderd

http://www.limbo-cms.com/

Andere degelijke CMS zonder MySQL (= Mambo zonder DB)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Als het alleen over internet langzaam is lijkt het probleem me dat je gewoon een te smalle verbinding hebt :) . Als het lokaal wel snel is, ligt het in een veel mindere mate aan het pakket. Althans, dat lijkt mij logisch :P .

DM!

Verwijderd

Topicstarter
JHS schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 11:51:
Als het alleen over internet langzaam is lijkt het probleem me dat je gewoon een te smalle verbinding hebt :) . Als het lokaal wel snel is, ligt het in een veel mindere mate aan het pakket. Althans, dat lijkt mij logisch :P .
Zo logisch is dat dus neit. Ik heb een upload van 1500, dus in theorie moet dit voor een klein siteje voldoende zijn. Bovendien was het niet zo dat mijn pagina langzaam was in andere CMS-en, maar dat de pagina de EERSTE KEER langzaam was, bij verversen ging het wel super snel. Mogelijk dus een beperkt geheugen? Maar als je hier echt van overtuigd ben? Lees dan even dit topic wat ik eerder heb geopend: URL=Dynamisch genereerde pagina's pas bereikbaar na F5 Dat ging namelijk om dat probleem. Maar nogmaals voor de duidelijkheid het was niet door de beperking in upload snelheid.

@KingShakur. Super bedankt voor je suggestie, ben er gelijk mee bezig. Bovendien lijkt me deze erg oke, want was ook altijd erg tevreden over Mambo (enkel niet over de performance op oudere servers). bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke nou jullie zullen het niet geloven. Welk CMS ik ook probeer de response tijd blijft super langzaam. OOk die Limbo het reageert gewoon niet. Ik wordt hier echt despered van. CHeck het even: URL=http://rcwestland.dyndns.org/limbo/ en je zal het zien. Hoe kan dit nou weer....Ook het vorige topic hierover leverde niks op, maar ik vind dit toch wel opmerkenswaardig.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-06 10:44

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:03:
[...]Zo logisch is dat dus neit.(...)
Vaagheid :? . Maar gebeurt dat elke keer? Misschien wordt er wel een cache pagina gemaakt, en vreet dat geheugen?

[ Voor 54% gewijzigd door JHS op 19-02-2005 12:12 ]

DM!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 20:33
Het kan aan mij liggen maar hier werken die pagina's gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
SyphOn schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:13:
Het kan aan mij liggen maar hier werken die pagina's gewoon.
Humm heb nu resultset caching, query cacheign en site compression aangezet. Vraag me af of dit de oorzaak ervan is dat hij het nu bij jou wel doet, of dat het gewoon toeval is. Wat ik in het verleden al vaker heb meegemaakt. Dus zou het graag horen al is het niet meer het geval dan ligt het gewoon aan mijn server en ga ik denk ik maar over op betaalde hosting. Dit heeft me tot nu toe aardig veel tijd gekost.
Pagina: 1