Toon posts:

Diamondmax 10 pata 16 mb 2x=1 weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb me speciaal hier aangemeld omdat er zich nu toch echt iets vreemds voordoet met mijn nieuwe hds.

Ik heb een asus a7n8x moederbord en ik probeer de laatste tijd om 2 maxtor diamondmax 10 pata 8 mb 200 gb schijven er werkend op te krijgen maar wat ik ook doe, xp pro gooit er regelmatig een weg en die is vervolgens niet meer zichtbaar en in systeembeheer is hij als niet geinitializeerd en ongeformatteerd herkend.
De data red ik elke keer met een prog magic recovery dat trouwens erg goed werkt maar dit is nu al de derde keer dat ik dat moet doen en ik zou ze toch graag gewoon willen gebruiken.

De hds zijn nieuw en werken dus in principe prima, ook al wil windows nu waarschijnlijk weer na de derde die dit overkomt niet op die hd installeren, net als bij de twee voorgaande...

Het asus moederbord is naar de recente bios geflasht maar voor wat betreft een eventuele firmware upgrade of de nforce upgrade kan ik mn weg niet vinden hoe goed google soms ook is, en ik weet niet of de oplossing voor het probleem daar wel ligt.

Ik sta echt voor een raadsel hier en hulp is meer dan welkom,

TIA.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 01:28 . Reden: ondanks de verzekering van funprice vind ik idd niets over dat deze 16 mb zou zijn zoals ik al hier las, het type hd is 6b200p0. ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Controleer beide schijven eens met Powermax, gewoon voor de zekerheid.

Windows heeft ook zijn laatste updates en drivers?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, kan ik powermax gebruiken zonder dat het de data aantast?
1 ervan heeft namelijk nu (nog) geen probleem en alle data die ik dus nu net gered heb.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:30:
Jazeker, kan ik powermax gebruiken zonder dat het de data aantast?
1 ervan heeft namelijk nu (nog) geen probleem en alle data die ik dus nu net gered heb.
Hoewel Powermax zal aangeven dat de data eventueel verloren kan gaan, heb ik tot nu toe niet meegemaakt dat er wat verloren ging. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ga hem aan het werk zetten met de onherkenbare.

Verwijderd

Topicstarter
Ok na powermax heb ik wel windows op deze kunnen zetten wat eerder niet lukte, maar nu weet ik nog niet waarom ik beide niet aan de praat krijg en dat doe ik dus voorlopig ook maar niet tot ik weet wat het probleem is.
Ik hoop dat er nog een reactie komt die de mogelijke oplossing biedt.

Verwijderd

Verwissel de S-ATA kabeltjes eens, kijken of de andere HD kuren krijgt.
Als dat zo is, dan ligt het aan het kabeltje...

Heb je je SMART gegevens al uitgelezen? (bijvoorbeeld met HDDlife)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 02:48 . Reden: HDDLife ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-03 23:09
Firmware van je harddisk ff updaten? Zie: Hier nieuwe firmware voor de Maxtor DiamondMax 10 300GB
Dat topic gaat overigens over SATA DM10's, weet niet of die firmware ook voor PATA DM10's is!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Spinnen de HDs wel goed op? Heb je de schijf toevallig dynamisch gemaakt in schijfbeheer? probeer (indien geen systeemdisk) om de schijf als standaard te converteren, ik heb het met mn externe HD gehad dat ik hem als dynamisch ging formatteren dat elke keer bij een reboot de schijf dan weer geïnitialiseerd moest worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik die firmware nog maar niet probeer en het is een pata geen sata hd, ik kan dat andere programma even checken maar ik heb ook ergens iets gelezen mbt de nforce 2?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor alle hulp maar het probleem is opgelost met een nieuw moederbord (gigabyte 7vrxp)
het probleem met die 2 schijven is dus de asus a7n8x, dus of de ide of de nforce 2 dat is voor zover ik dit begrijp.
vooralsnog is de diamondmax 10 toch nog wat nieuw maar het zal mij benieuwen of dit idd geldt voor meer mensen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2005 16:34 . Reden: topic kan afgesloten worden. ]

Pagina: 1