[hosting] Wat voor pakket moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

marshal

Reality beats fiction by far

Topicstarter
Ik ben voor een vereniging het een en ander na aan het kijken wat de mogelijkheden voor een website zijn. Nou heb ik totaal geen idee wat ik voor een account aan moet schaffen.

Ik heb wel een provider op het oog en die biedt een aantal pakketten aan:
  • 50 MB ruimte, 5Gb dataverkeer, PHP en Mysql. €50,- p/j
  • 25 MB ruimte, 2Gb dataverkeer, alleen PHP. €25,- p/j
Dat zijn denk ik de meest reeële opties, alleen zou ik dan moeten kijken of het mogelijk is om bij dat 25MB account een Mysql database kan krijgen.
Verdere verschillen tussen beide accounts zijn niet echt relevant.

Nou vraag ik mezelf af hoeveel dataverkeer een website ongeveer gebruikt. Ik was van plan om er Mambo op te gooien. Verder wat foto's, beetje het standaard verhaal eigenlijk.

Ik heb echter totaal geen idee hoeveel bezoekers ik ga krijgen. De vereniging zelf heeft zo'n 160 leden waarvan het grootste deel onder de 16 is.
Ik heb gekeken naar een soortgelijke vereniging hier in de buurt en die hebben ongeveer 1000 bezoekers per jaar alleen op de frontpage. Die vereniging is wel groter, alleen de pagina is niet echt geweldig (om het maar voorzichtig uit te drukken).

Zijn er mensen die ervaring hebben en mij kunnen vertellen wat het verstandigste is.

[ Voor 1% gewijzigd door marshal op 19-02-2005 01:48 . Reden: typo ]

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
hoeveel verkeer je gaat gebruiken is erg afhankelijk van het aantal bezoekers en daar is dus weinig nuttigs over te zeggen, pak eerst het goedkoopste account en als dat niet toereikeind is kun je altijd nog upgraden

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je Mambo als site wil gebruiken, heb je dus MySQL nodig.

Ey!! Macarena \o/

• marshal

marshal

Topicstarter
Ik heb al een mail gestuurd naar de provider of het mogelijk is om bij een 25MB pakket een database te krijgen. Als dat niet mogelijk is dan wordt het dus een duurder pakket, of iets bouwen zonder Database.

Ben overigens op het moment zelf bezig een website te maken in mambo, alleen host ik die vanaf m'n eigen server thuis. Iets wat me voor een vereniging niet echt prettig lijk.

[ Voor 31% gewijzigd door marshal op 19-02-2005 01:39 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:35

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aan 2GB dataverkeer heb je ws voorlopig genoeg. Ik heb een zelfgebouwd CMS draaien met een fotoboek met daarin ruim 1600 ( 8)7 ) foto's en dat trekt met gemiddeld 50a60 unieke bezoekers per dag net een ruime gigabyte weg. :) Foto's zijn allemaal rond de 40kb en hebben aparte thumbnails. Dus qua dataverkeer viel het me zelf ook nog redelijk mee. :Y)

Tesla Model Y RWD (2024)

• marshal

marshal

Topicstarter
Een gigabyte per maand?

Misschien niet helemaal duidelijk vermeld, bovenstaande limieten zijn per maand.

Verwijderd

Ik schat dat je aan 2 GB/maand wel ruim voldoende hebt, gezien het aantal leden dat je vereniging heeft. En upgraden van je account kan immers altijd nog.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

2 gb/maand is iig meer dan voldoende. Vergis je niet, 25 mb webspace is wel erg weinig. Het kan prima maar plaatjes van de jaarlijkse clubkampionschappen kunnen er dan bij wijze van al niet op :P.

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk niet alleen in NL maar ook naar hostingpakketten in de het buitenland. Vooral pakketen in de VS zijn alleen al een stuk goedkoper dan die in NL en dan krijg je er ook meer voor.

Alleen al met http://www.google.com/search?hl=en&q=hosting kan je al veel prijzen etc zien. Vaak hoef je je bij die pakketen niet echt zorgen te maken om dataverkeer of ruimte of mogelijkheden (ASP.NET PHP etc). Ikzelf zit nu bij een hosting de States waarvoor ik 8eur p/m betaal en daarvoor http://www.karmaahost.com/karmaabiz.asp

En mijn ervaring is zeer goed, ook met hulp via de mail. Dit hosting bedrijf installeert ook aplicaties met rechten die alleen mensen met volledige rechten kunnen instaleren. Zo kan je dus ook customized aplications geinstalleerd krijgen

• marshal

marshal

Topicstarter
Ziet er op zich leuk uit, maar ik moet ook nog een .nl domein hebben.
En ik heb niet perse 1 Gb aan ruimte nodig. Plus het feit dat ik (de vereniging dus) ongeveer 100 euro moet betalen per jaar voor iets waar ze geen gebruik van maken. Ik denk niet dat ik dat klaar krijg (je kent de penningmeester niet :P).
Heb even gekeken, de provider waar ik wil hosten doet voor 10 Gb dataverkeer ook €100,- en daar zit dan een .nl domein bij, dus dat is ongeveer even duur/goedkoop.

En ik geloof op zich wel dat er goedkopere providers zijn, maar ik heb persoonlijk goede ervaringen met deze (heb er een dommeinnaam), en de snelheid vind ik ook goed. En ik vind het persoonlijk toch prettig dat ze gewoon in nederland zitten, mochten er ooit problemen zijn, dan vind ik dat toch het makkelijkste.
Ik zeg dus niet dat een amerikaanse host slecht is ofzo, als het voor mezelf was had ik dat misschien ook wel gedaan. Maar ik moet dus voor iemand anders de beste oplossing zoeken en die denk ik dus al gevonden te hebben.

Maar dat was eigenlijk ook niet echt de vraag, het ging mij er vooral om of die 2 Gb dataverkeer voldoende zou zijn of dat ik beter 5 Gb kan pakken.
Ik wacht nog even tot morgen af of ik een database bij dat pakket van €25,- kan krijgen, en dan leg ik de opties wel voor aan het bestuur.
Pagina: 1