Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:34
Graag zou ik met mijn Nokia 6600 icm een Apple iBook (bluetooth verbinding) willen internetten in Indonesie.

Nu ben ik een tijdje bezig geweest met zoeken naar een mogelijke oplossing. Ik kan in Indonesie online via GPRS, maar aangezien mobiel bellen bijna niks kost kan ik beter inbellen.

Wie heeft er tips, inbelnummers en instellingen voor mijn internet-verslaving? :)

Lekker!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:36
Wat je kan doen zijn diverse opties:
1) je kan op zoek gaan naar een wereldwijde isp, welke ook in Indonesie internet aanbied. Dus dan kan je lokaal daar goedkoop inbellen.
2)je kan een internationaal nummer bellen met je mobiel. Maar dat is doordat je via Nederalnd belt een heel stukkie duurder.
3) zelf een isp zoeken in Indonesie, en daar account nemen. Ik weet niet of je Indonesisch praat dan wel leest , maar dat is de goedkoopste optie.

Ik ben zelf diverse keren in Thailand geweest, en daar kon je op sommige(weliswaar toeristische plekken) gewoon "prepaid wi-fi"kaartjes kopen. Misschien dat dat daar ook kan. Kon o.a op de luchthaven van bangkok, jaartje terug. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• Napsju
Op de luchthaven van Singapore en die van Kuala Lumpur is internet over Wi-Fi gewoon gratis, op heel de luchthaven. Misschien een tip voor mensen die daar nog eens heen willen.

Goed, ik ga daar dus opzoek naar een Indo ISP. Maar hoe stel ik mijn iBook nou zo in dat ik over bluetooth een inbelverbinding kan maken?

Lekker!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 19:35

_Erikje_

Tweaker in Spanje

inbellen is heel traag. Doe het zelf wel eens in maar dat is echt 1 KB/s ofzo. Niet echt de snelheid waar je lekker op kan internetten.
Via GPRS is het al veel sneller( rond isdn ofzo dacht ik ).
Het is mss een oplossing om in Indonesie een operator te zoeken waarbij je ook kan GPRS'en voor een redelijke prijs.

• Napsju
Bij Telkomsel (prepaid) kun je internetten over GPRS voor Rp 30.000 per MB, ongeveer € 2,80.

Niet echt goedkoop dus.

Bellen naar een lokaal nummer kost met de mobiele telefoon ongeveer €0.05 per minuut. Iets beter te betalen dus....

Lekker!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Het is allemaal niet heel lastig, hoor :). Een goeie google-query kan je al een heel eind op weg helpen. Op deze pagina kun je bijvoorbeeld vinden hoe je je GSM via bluetooth als modem moet configureren op je Mac. Er wordt op die pagina melding gemaakt van Modem Scripts die je nodig hebt en die kun je hier vinden. Download dan de "scripts for Nokia GSM phones" en plaats de scripts in de map /Library/Modem Scripts.

Weet inderdaad wel dat inbellen via je GSM uitermate traag is :P. Een snelheid van 1KB/s is eerder regel dan uitzondering, en langzamer wil ook nog wel voorkomen. Zelfs het ophalen van e-mail is daardoor een living hell, zeker als je ook nog eens attachments moet downloaden (zorg er dus voor dat je dat allemaal even uitzet in Apple Mail, dat kan prima). Surfen is eveneens bijna niet te doen, echt alleen in geval van nood en als er ècht niks anders beschikbaar is.
Pagina: 1