WAN IP veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn IP achter de router veranderen, hoe kan ik dit aanpakken?

Ik heb de router uitgeschakeld en m'n PC direct op de modem aangesloten op een andere NIC om te kijken wat er zou gebeuren. Ik kreeg toen idd een ander IP uitgedeeld.

Netwerkje weer in elkaar geschroefd incl. router en ik heb weer m'n oude adres.....

Hoe kan ik dit aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 15:04
het mac adres van je router verandere.. kan in de meeste gevallen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 21:54
Ja, maar dan moet je dat mac-adres toch eerst laten registreren bij de provider? Anders krijg je volgens mij geen toegang. Correct me if I'm wrong.

[ Voor 10% gewijzigd door PhoenixT op 18-02-2005 23:58 ]

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 07:15
Je hebt DHCP ingeschakeld in je router. Dit wil zeggen dat je router ip adressen toewijst aan de op de router aangesloten apparaten. In je router heb je (volgens mij altijd) een soort configuratiescherm zitten. Hierin staat onder andere welke ipadressen worden uitgedeeld. Waarschijnlijk heb je wel een optie als 'Starting IP Address'. Dat is het ip adres vanaf waar de router begint te tellen met het uitdelen.

Om in dit configuratiescherm te komen ga je overigens naar start>uitvoeren: typ je in 'cmd'.
Hier typ je in 'ipconfig' en kijk je wat je default gateway is op het moment dat je op je router bent aangesloten. Standaard is dit meestal 192.168.1.1(01) of 10.0.0.1(01) of iets in die richting. Dit typ je simpelweg in in je browser als adres.

[ Voor 31% gewijzigd door Johny58 op 19-02-2005 00:05 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 07:31
Waarom wil je ee nander IP op je WAN? Welke provider? Kan je met een ander MAC ook gewoon surfen? Als je met een ander MAC ook gewoon kan surfen kun je om je WAN ip te veranderen dus je MAC van de NIC in je PC "spoofen" op de WAN poort van je router waardoor deze dus waarschijnlijk een ander IP zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden.

Johny58, ik bedoelde het iets anders ;) Dus niet de 192. range maar m'n ISP IP ;)

Razorhead, MAC adres veranderen? Kan dat in m'n router? Het betreft de SMC7004VWBR AP/Router

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 07:15
Had het 'ip achter de router' van de verkeerde kant bekeken. Maar in iedergeval. Je kan dus alsnog inloggen in je router op dezelfde manier als in mijn vorige post stond in dit topic. Vervolgens moet je zoeken naar iets van 'clone mac adress'. Vul hier gewoon een willekeurig mac adres in en dat is het.

Mocht je er niet uit komen, kijk dan even op pagina 40 van de manual.

Overigens moet je dus NIET op de clone mac adress knop klikken. Als je dat doet neemt de router namelijk het mac adres van je netwerkkaart over als zijn eigen mac adres.

[ Voor 36% gewijzigd door Johny58 op 19-02-2005 15:39 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 07:31
Wel zo fijn als je een MAC gebruikt wat ook daadwerkelijk bij jouw aanwezig is. Anders kan degene die echt jouw MAC heeft daar last van hebben. En het maakt niet uit je WAN en je PC's MAC hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Als ik het goed begrijp wil je het ip veranderen dat je van je isp hebt gekregen.
Welke isp heb je?
En heb je van hem een vast ip adres toegedeeld gekregen?
Dan kan je hem zelf niet aanpassen maar moet je je isp daar een mailtje over sturen.

Don't worry people, i`m a professional idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eRRoR.InSiDe schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:40:
Wel zo fijn als je een MAC gebruikt wat ook daadwerkelijk bij jouw aanwezig is. Anders kan degene die echt jouw MAC heeft daar last van hebben. En het maakt niet uit je WAN en je PC's MAC hetzelfde zijn.
Dat valt wel mee hoor, de kans dat dat gebeurt voordat er een router gepasseerd is, is héél klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-07 02:12
eRRoR.InSiDe schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:40:
Nope, als jij een MAC Adres buiten jou node gebruikt, heb je daar geen last van.
Echter is het wel ff uitzoeken hoe je aan een Mac Adres komt buiten jou node.
Pagina: 1