Toon posts:

SATA & Norton Ghost 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hier zijn inderdaad al meerdere topics van, maar geen van allen leidt tot een duidelijke en goede oplossing, dus daar heeft niemand wat aan...

Ik maak gebruik van een ASUS K8N moederbord i.c.m. een harde schijf van 120GB Maxtor SATA. Voor het maken van de image gebruik ik Norton Ghost 2003 welke op een aparte opstartdiskette staat.

Als Ghost wordt opgestart, blijft deze hangen op het grijze scherm. Na een minuut of twee komt het menuutje e.d. er te staan, alleen kan er geen schijf worden gevonden.

De opties -FNI en -NOIDE werken beide niet in mijn geval. Het vreemde is trouwens dat ik laatst een ASUS K8N i.c.m. een 200GB Maxtor SATA had, en hiermee kon ik wel een image aanmaken in Ghost met de optie -NOIDE.

Zijn er nog meer mogelijkheden?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 23:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er MOET toch een oplossing voor zijn?

Verwijderd

Heb hier net eens een floppydrive aan mijn K8N gehangen. Er hangt een Maxtor SATA 80 en een seagate 40 PATA aan. De diskette is de standaard ghost bootdisk (met PC-dos), met USB2.0 en firewire drivers. Alles lijkt perfect te lopen. Misschien de diskette eens controleren?

Hier werkt het allemaal, het probleem ligt dus aan jou 8)

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
opstarten met cd rom Ghost?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:05:
Heb hier net eens een floppydrive aan mijn K8N gehangen. Er hangt een Maxtor SATA 80 en een seagate 40 PATA aan. De diskette is de standaard ghost bootdisk (met PC-dos), met USB2.0 en firewire drivers. Alles lijkt perfect te lopen. Misschien de diskette eens controleren?

Hier werkt het allemaal, het probleem ligt dus aan jou 8)
De diskette is wel goed, want hij werkte dus wel toen er een SATA schijf van 200GB aan hing...
Mijn versie van Ghost stond op de CDROM van Norton SystemWorks 2003. Ik heb dus geen aparte CDROM van Ghost...

Verwijderd

Gebruik zelf ook altijd ghost, en nog nooit detectie problemen met sata schijven gehad
Wat voorbeeldjes:

MSI KT6V / VIA VT8237 (2x 80GB stripeset)
MSI K8T Neo / VIA VT8237 (2x 80GB stripeset)
Asus P4P800 / ICH5R & VIA VT6410 ( 2x 80GB stripeset / 2x 200GB mirror)
Asus P5AD2-E / Sil3114R & ITE 8212F & ICH6R (2x 80GB stripeset / 2x 200GB / 2x 200GB mirror)

Maak een bootdisk (ik gebruik een totaal gestripte van 98SE www.bootdisk.com)
De enige bestanden op de je echt moet hebben zijn :
io.sys
msdos.sys
command.com
ghost.exe

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Draai eens Liveupdate (evt. een paar keer, tot hij het voldoende vindt) voor je de diskette aanmaakt. Helpt naar mijn ervaring.

[ Voor 14% gewijzigd door smvs op 21-02-2005 07:53 ]

Verwijderd

Ghost -noide intikken wanneer je van floppy start.
As easy as ghost ;-)

Verwijderd

ghreboot.exe reset partion informatie.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om oude topics omhoog te kicken ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.