[vb6] File upload via Inet

Pagina: 1
Acties:

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 14:23

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met de control Inet die standaard in Vb6 zit. Ik wil graag een file uploaden vanuit mijn programma alleen krijg ik dit niet voor elkaar:

Ik gebruik nu de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
    Me.Cls
    Inet.Protocol = icFTP
    Inet.URL = 212.203.xx.xxx
    Inet.UserName = "user"
    Inet.Password = "password"

lsCommand2 = "Put " & Me.tempDir & bestand & " /temp/" & bestand

Inet.Execute ,  lsCommand2

Do While Inet.StillExecuting = True
        DoEvents
        If Inet.StillExecuting = False Then
            MsgBox "Done"
        End If
    Loop

Op deze manier zou het goed moeten zijn volgens mij. ik heb deze url helemaal uitgeplozen, maar niet kunnen vinden waarom dit niet zou werken.
De user en password combinatie kloppen want als ik een FTP programma gebruik of gewoon via de browser erheen ga kan ik zonder problemen inloggen.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
wat gaat er precies fout dan? krijg je een error melding of gebeurt er gewoon helemaal niets?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-05 14:23

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Michali schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 11:48:
wat gaat er precies fout dan? krijg je een error melding of gebeurt er gewoon helemaal niets?
Krijg geen melding dat het fout gaat. Er word wel verbinding gemaakt want als ik een verkeerde user of pass gebruik dan krijg ik wel een melding dat, dat verkeerd gaat en er geen verbinding is gemaakt.

Als er wel verbinding is blijft Inet.StillExecuting altijd false.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat dit commando: Inet.Execute , lsCommand2 verkeerde syntax heeft oid. Vraag me ook af waarom die comma daar staat (ik ben verder niet zo bekend met dit soort VB syntax)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik denk dat je sowieso niet zomaar 'put' aan kan roepen. Het is een inet control in VB, niet de commandline FTP client. Ik zou even gaan Googlen als ik jou was!