Toon posts:

Poort 500 openzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
}:O Ik wil graag poort 500 openzetten voor het maken van een VPN-verbinding. Het lukt me echter niet om in het configuratieprogramma van mijn router te komen. Ik heb een Sitecom Nexhub HA050. Mijn IP-adres is 192.168.1.6 Als ik 192.168.1 in de adresbalk in Explorer intik, krijg ik een Yahoo zoekpagina, waar ik niet op zit te wachten. ik wil namelijk gewoon een poort openzetten! Wie o wie helpt mij?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
en als je 192.168.1.1 intik :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ga er voor het gemakt even vanuit dat je met dhcp werkt en windows 2000/xp hebt.

Open een command-console (cmd)

type in inconfig /all

daar staat een regel met default gateway, gebruik dit als ip-adres om naartoe te surfen.

Je geeft zelf aan dat je naar 192.168.1 surft. Dit is geen geldig ip-adres. Vaak is het bij de thuis-routers 192.168.1.1 of 192.168.1.254

Misschien heeft de router wel geen web-interface (beetje afhankelijk van de leeftijd), je kunt dan nog proberen via telnet erop te komen (vanuit de command: telnet 192.168.1.x)

Mocht je een handleiding van je router hebben , kijk daar anders even in, of misschien staat er wel een op een bijgeleverde cd of anders op internet een handleiding zoeken. De verdere procedure verschilt nogal per router.

Success!

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zie geen reactie meer van je, het is wel handig als je je bevindingen/oplossing vermeldt in het topic, dit voor de 'knowledge base'
Als iemand anders hetzelfde probleem heeft dan kan hij hier ook de oplossing vinden. :)