Toon posts:

Cross naar straight?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst een breedband verbinding met een hele lange straight kabel naar mijn zolder. Nu heb ik ADSL en zit met het probleem dat ik dus geen cross kabel heb. Wat is de goedkoopste oplossing om dit probleem te verhelpen, dus welke mogelijkheden zijn er om dit op te lossen? Ik heb ook al zelf veel gezocht naar oplossingen, maar kan nog niet wat vinden. Het gaat hier om 1 computer dus een router is eigenlijk ook overbodig. Alvast bedankt.

Gr

Chris

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-04 17:12

ThaHandy

Discovery Channel

1, koop een cross kabel
2, of zet er een nieuwe connector op in cross
3, of knipt de kabel _ergens_ door midden en knopen de kabeltjes in cross

volgoorde van crosslink -> faq

ty :7

[ Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 18-02-2005 22:58 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Kabeltje straight/crossed maken?
Gewoon connector er afhalen, en dan de kabels in de goede volgorde leggen aan beide kanten, zodat het straight of crossed wordt (ligt er aan wat je wilt). Nieuwe connectors erop en je hebt een straight/crossed kabel. Moet je ff zoeken in welke volgorde de kleine kabeltjes in de kabel (ben ff de naam kwijt) moeten.

^^ met de handige dus :P

[ Voor 7% gewijzigd door Mister I op 18-02-2005 22:57 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:53

_Ernst_

Mark It Zero!

Je hebt een cross kabel nodig voor tussen adsl modem en computer? Is niet nodig hoor, moet gewoon een straight zijn.

Voor het geval ik je verkeert begrijp, van een straigt naar een cross kabel gaan is simpel; of je knijpt er nieuwe stekkertjes aan (schema staat in de FAQ), of (als je niet wil prutsen met nieuwe stekkertjes) je koopt een utp verlengblokje en een kleine crosskabel, deze verbind je met elkaar en je hebt een crossed cable :)

Last.fm

Verwijderd

_Ernst_ schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:57:
Je hebt een cross kabel nodig voor tussen adsl modem en computer? Is niet nodig hoor, moet gewoon een straight zijn.
Als ik mijn SpeedTouch 510i direct op de NIC van mijn pc aansluit, moet dit met een crosscable. Deze werd er ook bijgeleverd. Ik vond het ook raar. Heb het ook nooit geprobeerd, aangezien ik bij het ontvangen van dit modem meteen mijn hele netwerk heb aangelegd :*)

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik had zo'n soort probleem zelf vroeger ook. Ik had 2 straight kabels, ik heb toen zo'n koppelstukje bij de electronicawinkel gehaald en binnenin dat koppelstukje de bedrading zo veranderd dat het van 2 straight kabels 1 lange cross maakt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de info! Met die kabeltjes knoeien begin ik niet aan. Als ik mijn adsl modem naar het koppelstukje met een cross cable verbind, en vanaf het koppelstukje naar mijn computer heb ik dus 1 lange cross? Is dit koppelstukje zoiets als dit (onderstaande link)?
http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=70&cat=9

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 21:17
Zoek gewoon even hoe je crossed moet maken en knijp er een nieuwe connector op. je moet in ieder geval wat doen met de eerste 3 en de 6de vanaf de onderkant gezien. Succes.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:59:
Oke, bedankt voor de info! Met die kabeltjes knoeien begin ik niet aan. Als ik mijn adsl modem naar het koppelstukje met een cross cable verbind, en vanaf het koppelstukje naar mijn computer heb ik dus 1 lange cross? Is dit koppelstukje zoiets als dit (onderstaande link)?
http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=70&cat=9
JEP, is prima, hoef geen knipwerk te doen >:)

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Als het een speedtouch 510(i) is kan je het gewoon met een straight doen aangezien de poorten toch auto sensing zijn. (automatisch straight of cross).
Als het een ander type modem is zou je even moeten kijken wat er verder op staat. Ik dacht dat het bij copperjets wel een cross moet zijn.

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen speedtouch maar een sagem fast 908 modem. Ik heb er al achteraangebeld, en een cross kabel was noodzakelijk. Dus dan haal ik wel even een koppelstukje. Allemaal bedankt.

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03-2025

Verwijderd

Je knipt de kabel open en verbind alle draadjes zo aan elkaar:

oranje - groen
oranje-wit - groen-wit

de rest van de draadje dezelfde kleur aan elkaar en je hebt een cross cable...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels vanmorgen een koppelstukje gekocht en het werkt als een tiet. Dus geen geklooi met kabeltjes.
Pagina: 1