[overzicht] Welke kaart wat voor een lawaai

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-07 17:49
Hallo GoTTer's,

Ik heb op het moment een Geforce 5950Ultra 256Mb van Asus. Ben hier erg tevreden mee, want deze is een van de weinige van dit type met een dual fan, die lekker stil is maar presteerd echt monsterlijk goed.

Nu ben ik alvast opzoek naar m'n volgende kaart (tja gaat allemaal weer snel :P) maar wil er zeker van zijn dat ie lekker snel is. Mijn budget licht wel richting de high end, maar koop meestal net geen XT Platinum of Ultra Special Editions of iets.

Wat ik nu zoek, is (het lieft een GeForce 6 series 6600/6800) die niet o lawaaierig is. Je heb ze van alle merken en maten, mar is groot bijvoorbeeld (nu?) wel goed? Ik heb vroeger een asus ti4200 OTES gehad, dat was een stofzuiger, maar die kon wel goed koelen :P

Ik zoek dus een soort overzicht met dezelfde kaarten, verschillende merken en hun geluidsniveau. Dit heb ik tot op heden niet kunnen vinden. Nou heb ik zelf enorm goede ervaring met asus, zowel de koeling, als de kwaliteit. En hoop dat jullie mij het juiste advies hierin kunnen geven (gebruikrservaring misschien? O-) ).

Prijstechnisch ben ik er ook niog niet uit welk type, dit hangt een beetje samen door het feit met deze lawaai die hij opbrengt. Ik zat zelf te denken vanaf 6600GT(is hier ook ultra van? 8)7 ) -> 6800GT of de ultra.

Alvast bedankt! _/-\o_

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-08 09:14
Van de 6600 is afaik geen Ultra model (omdat het geen high-end kaart is).
Ik denk überhaupt niet dat een 6600GT een vooruitgang is als je nu een 5950U hebt.
Ik denk überhaupt niet dat een 6600GT een erg grote vooruitgang is als je nu een 5950U hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door Z-Dragon op 18-02-2005 23:24 . Reden: Even woorden terugnemen, na wat reviews te hebben gelezen is te zien dat de 6600GT de 5950U vaak overtreft en in sommige games zelfs tipt aan de 6800, maar uiteraard niet aan de 6800GT/U. ]

^ Wat hij zegt.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Neem gewoon welke kaart dan ook een gooi er een koeling van Zalman/Arctic op.

Verwijderd

6800GT + VF700cu of die grote heatpip voor passiefe koeling

Verwijderd

Ik zou er een artic silencer opzetten als je lawaai wilt vermijden, die koelertjes die de fabrikanten er meestal opdoen zijn niet erg de moeite waard over het algemeen. Wel bewaren voor de garantie natuurlijk ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, ik zou alleen voor aankoop even checken of er een andere koeling op gemonteerd kan worden en indien ja dan gewoon zo'n zalman oid erop zetten. Die standaardkoelertjes zijn naar mijn ervaring altijd redelijk tot erg lawaaiig en bovendien begeven ze het vrij snel.

• semicon
Hmm. ja, als dat een optie zou zijn, kan ik dus een goedkoper merk kopen, met een luxere cooling. Maar als ik naar cooling kijk die op een 6800 gemonteerd kan, merk ik dat mijn stukprijs wel duurder uit komt.

Kijk, ik vindt het heel geen probleem om veel geld uit te geven, maar vindt het zonde als ik ook tevreden kan zijn met een standaard cooling die wel goed is. Zo neem ik bijvoorbeeld geen PEAK of Club3D dingen, lawaai en slechte ervaringen over gehoord.

Misschien is er geen andere oplossing, maar hoop toch dat iemand mij hierin kan helpen :)

Verwijderd

Als je stilte belangrijk vindt, en je wilt 't liefst de standaardkoeler behouden, waarom dan
geen Ati kaart?
Ik heb ervaring met de laatste hi-end kaarten van beide fabrikanten, AsusX800Pro@XTPE en een PoV6800GT, en wat bepaalde reviews al schreven klopt gewoon: de 6800GT klinkt als een stofzuiger vergeleken met de X800. Deze laatste hoor je simpelweg niet.
Als ik verplicht zou zijn om met de 6800GT te moeten werken dan zou ik als eerste een (stille) aftermarket cooler kopen, deze behoefte heb ik absoluut niet met de X800 (die ik al 8 maanden heb). Koelt prima en is superstil.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 19:29 ]

Verwijderd

aopen 6800LE 3e revisie die is heel stil

• semicon
Nou ik overwee missihen een Ati x800, iig iedereen bedankt zover.

p.s. Misschien een idee voor tweakers, datbase merk/kaartype/geluid by standaadcoling op 1mtr :P ??

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:42

Priet

To boldly do what no one has..

De Asus 6600GT is ook (in vergelijking met andere 6600 kaarten) behoorlijk stil :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ben in het bezit van een PCI-e XFX 6600GT 128mb (dual DVI, SLI). Deze is gekoeld met de Nvidia reference koeler. Ik vondt hem niet stil genoeg (HTPC) en heb hem vervangen voor een Zalman waaier. Deze kan ik zelf afregelen en de GPU blijft koeler dan met de standaard koeler.

[ Voor 3% gewijzigd door Dukey op 20-02-2005 11:21 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Ik heb zelf een Asus V9999GT/TD(wel 6800GT maar geen ddr3) die is prijstechnisch wel aantrekkelijk en daarbij kun je met het bijgeleverde smartdoctor de fan op 1500 toeren laten draaien. De core word bij mij maar 5 graden hoger stressed en idle maakt het zelfs niet eens uit. Daarbij is de kaart voor net iets meer dan € 300 te bestellen.
Pagina: 1