[Win98 vs. WinXP] installatie op 600mhz, 64ram

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• TheLastOttoman
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03 12:24
Een vriend van mij heefd gevraagd of ik op zijn pc Windows XP kan installeren, maar ik weet het niet zeker of ik dat moet doen. Zijn pc is een P3 600mhz, 64MB RAM en 15GB-HDD. Ik weet twee dingen:

1. Eenmaal XP geinstalleerd, werken eerdere versies niet meer (dus ik kan niet terug naar 98)

2. XP in klassieke modus is aanzienlijk sneller dan normale Luna-interface.

Dus mijn vraag aan jullie....zal ik het doen of niet?

Steam ID: TheLastOttoman

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:43
Hoezo zou je na een installatie van XP niet meer terug kunnen naar eerdere versies? Het enige wat zou kunnen zijn is dat je bedoelt dat 98 niet met NTFS werkt, maar dan kun je de partieties wijzigen in fat / verwijderen en een nieuwe aanmaken welke fat wordt. Maar ik zou op deze pc gewoon XP zetten of wat geheugen erbij en dan 2000 of XP. Dit had je trouwens toch ook wel met de search kunnen vinden :?.

[ Voor 9% gewijzigd door BartW op 18-02-2005 22:28 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:35

strandbal

Was het maar zo'n feest.

256MB SD-ram kopen en doen :)

Serieus, met 64MB ram XP draaien... Raad ik je echt niet aan.

Hier stond een dode link.

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09-2025
Als je de FAQ gelezen had, had je het antwoord al geweten :D

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Minimaal 256 MB Ram en XP draait als een tierelier.

Met huidige geheugeninhoud zou ik voor Windows 2000 gaan. Houd ook niet over :| maar draait.

Koop gewoon geheugen erbij , systeem is zwaar genoeg voor office en internet middels Windows Xp.

[ Voor 7% gewijzigd door aReaRe op 18-02-2005 22:44 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

Riemer schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:43:
Minimaal 256 MB Ram en XP draait als een tierelier.

Met huidige geheugeninhoud zou ik voor Windows 2000 gaan. Houd ook niet over :| maar draait.

Koop gewoon geheugen erbij , systeem is zwaar genoeg voor office en internet middels Windows Xp.
klopt, mits het systeem enigszins schoon gehouden wordt. Me zusje heeft een pIII 733 met 384 pc-133 ram, en het houd na 3 maanden niet over met winxp erop. Ik zou uberhaupt alle eye-candy van winxp uitzetten, scheelt aanzienlijk in de gui snelheid.

MSI GX660R for the win!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

uberotto2086 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:52:
[...]

klopt, mits het systeem enigszins schoon gehouden wordt. Me zusje heeft een pIII 733 met 384 pc-133 ram, en het houd na 3 maanden niet over met winxp erop. Ik zou uberhaupt alle eye-candy van winxp uitzetten, scheelt aanzienlijk in de gui snelheid.
Die eye candi en andere overbodige grafische zut zet ik ook uit op een systeem van 3,2 Ghz :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je zoekt naar welke Windows voor mijn pc en dual boot, vind je zat info.
Nog even een keer:
Mits je op een andere partitie ernaast XP installeert zal het gewoon naast elkaar blijven werken. Doe je het erbij op dezelfde krijg je problemen. updgraden kan, maar dan is ook je oude os weg. Windows 98 ondersteunt het FAT bestanssysteem (diverse smaken). Windows XP heeft ook NTFS aan boord, waar Windows 98 niet mee overweg kan. windows 98 als primair besturingssysteem laten staan en xp op een andere (eventueel ntfs) partitie ernaast, en het gaat prima.

Met de grafische modus aan (themes) zuipt Windows wel iets meer resources. het verschil zal op een dergelijke pc merkbaar zijn. Alles Classic is imo het snelste .... Of toch upgraden.

In ieder geval wil ik je vragen om voor je volgende topic wat meer onderzoek te doen. Lees Windows Operating Systems - FAQ en beoordeel zelf de voor en nadelen. Zoek wat met Google en de GoT search en je vindt een hele hoop, en dit verwachten we van een tweaker. Lees daarover Algemene gedragsregels (Netiquette) nog maar eens na :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.