Toon posts:

Disk boot failure wanneer verwisselbare HDD is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 hdd's in m'n computer 1 vast (master) en 1 verwisselbaar (stond op slave, nu cs).

Ik heb net xp er opnieuw opgezet. zonder de verwisselbare hdd er in. Ik kan xp opstarten zonder een verwisselbaren hdd er in.
Ook met een oude verwisselbare hdd er in start hij gewoon op.

Op het moment dat ik mijn hdd er in stop (die al werkte via firewire) krijg ik de foutmelding:
' verifying DMI pool data'
Disk boot failure, insert system disk and press enter'

Naar wat ik heb begrepen van deze melding houd het in dat hij het bestuurings systeem niet kan vinden.
Maar dat komt totaal niet overeen met deze opstelling, omdat hij er gewoon inzit en master is.
Daarnaast heeft de verwisselbare hdd al gewerkt via firewire

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" en dan bij het gedeelte "Bootvolgorde" :)

Dus ik gok dat er een active primaire partitie op de verwisselbare HDD staat en dat de bootvolgorde onjuist staat. Ga deze eens na.

Verder heb ik de titel verduidelijkt. Een foutmelding plus de melding dat je de FAQ al hebt gelezen is zoo kansloos. Zo kan iedereen dat wel in elke titel vermelden. Dat kun je gewoon in de topicstart vermelden: aangeven welke gedeelten van de FAQ je reeds hebt doorgenomen en waarom de daarin vermelde oplossingen niet helpen.

[ Voor 41% gewijzigd door BalusC op 18-02-2005 21:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha, ok tnx voor die titel ;)

ik ga ff opschrijven wat ik allemaal heb doorgenomen.