Toon posts:

Draadloos netwerk 250 meter

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen
had even een vraagje.
Ik woon ongeveer 250 meter van me werk af.
En wil daar dus met me laptop kunnen internetten.
Is dat mogelijk om draadloos te doen?
Werk nu ook draadloos maar die is zwak en haalt niet eens 100 meter.

BVD Daniel

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Misschien al eens gedacht aan een VPN tunnel en zelf DSL of kabel abo'tje nemen?

Je zou ook 2 richtantennes kunnen plaatsen maar beetje overdreven lijkt mij, tenzij je eigen baas bent dan is dat wat anders

Verwijderd

Met een juiste antenne moet dat te doen zijn, mits er niet te veel obstakels zijn. Veel weet ik er niet van, maar ga eens kijken op http://wardrivemap.nl of http://www.wirelessnederland.nl/

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zoals iemand als zei is dit makkelijk afstand makkelijk te halen met een antenne.

Wij hebben met een parabolische en een cantenna (www.cantenna.nl) een afstand van ongeveer 2 kilometer gehaald dus 250 meter moet wel lukken.

Cantenna is natuurlijk ook een vrij goedkope en redelijk degelijke oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik werk dus bij een benzine station dus kan geen antennes neerzetten daar
wil gewoon alleen de draadloze kaart van me laptop gebruiken

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 21:37

tweakerbee

dus..?

Onmogelijk.

Het signaal wat je ontvangt moet ook teruggestuurd worden. Je zou evt. een "portable" antenne kunnen maken die je elke keer meesleept?
Je baas vindt het zeker niet goed dat je gaat internetten?

You can't have everything. Where would you put it?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
kleine kans als je alleen je ingebouwde kaart wil gebruiken die zijn daar gewoon niet goed
genoeg voor, ga je echter met richt antennes werken is het wel te doen lijkt mij. :)

Verwijderd

Als ik het juist heb wil je op je werk verbinding kunnen maken met je internetverbinding thuis. Bovenstaande posters gingen uit van het omgekeerde, en ik eerst ook :+ Misschien de startpost wat verhelderen...

Wat voor AP & card bijvoorbeeld. En is er een vrije zichtlijn naar je huis?

En als je je GSM volgens de handleiding al uit moet zetten lijkt een opgefokte WLAN card me ook geen goed idee..

No Flame Intended })

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 22:14 ]

Verwijderd

Ga daar eens wat over uitzoeken. Er is al erg veel geschreven over het kunnen en niet kunnen van lange-afstandsverbindingen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.