Toon posts:

[XP] Loopt helemaal vast bij remote desktopverbinding*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een servertje draaien: PII 233 MHZ, 128 mb op een shuttle HOT-637

Nou wil ik die vooral gebruiken om te downloaden en die dan te besturen via mijn gewone pc of laptop. Ik heb daarvoor dan ook verscheidene Remote Desktop progjes gebruikt zoals Radmin en VNC. Met beide programma's kan ik gewoon verbinding maken en ik krijg het bureaublad ook gewoon in beeld, maar wanneer ik het een en ander probeer te openen loop de remote pc vast dit probleem heeft hij niet wanneer ik hem gewoon met zijn eigen toetsenbord en muis bedien. ik heb het geprobeerd met Windows 98, ME en XP Prof. Nu vermoed ik dat de videokaart die er in zit (een pci geval van het jaar 0) niet voldoende is maar het lijkt mij sterk dat hij daarvan vastloopt.

Heeft iemand dit zelfde probleem (gehad) en heeft iemand een oplossing of alternatief programma die deze kuren niet vertoondt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoi The_Jappuh welkom op GoT :) Lees Windows Operating Systems - Policy nog even door. In Windows Operating Systems willen we graag je Windowsversie in de topictitel zien, omdat er tegenwoordig zoveel zijn en in ieder de opties anders zijn.

Wat heb je in de logboeken al kunnen vinden hierover? en misschien blauwe schermen op die pc op het moment dat je aan het remote controllen bent? Die worden logischerwijs niet remote getoond.

Heb je het geheugen ook al eens goed getest? En omdat je aangeeft dat je vermoedt dat de videokaart de boosdoener is, deze al eens vervangen of misschien eens in de bios gekeken hoe alles daar staat? Zijn de temperaturen bijvoorbeeld in orde?

Er is in iedergeval heel veel over te vinden. Geef ook nog even aan welk OS je er graag op wil gebruiken, dan zet ik dat nog even in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er het liefst XP Prof. op gebruiken...

Heb het geheugen verwisseld met andere bankjes maar biedt geen oplossing, een andere videokaart heb ik niet tot mijn beschikking (oude AGP en ik heb alleen maar AGP 4x & 8x liggen). De temperaturen zijn gewoon: 30 graden en de heatsinks voelen dan ook handwarm aan.

Trouwens de remote PC geeft geen blauwe schermen, gewoon beeld maar dan zonder enig teken van leven.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Test je geheugen eens eeen nachtje met memtest. Wat vind je in de eventlogs? En met de performance management tools? Zijn er processen die ineens crashen of enorm veel resources vragen ?

Ik zet nog even XP in de titel :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Heb memtest nu zo's 24 uur draaien, geen errors...

En voor wat die performance management tools zijn is mij niet bekend en de eventlogs, waar kan ik die vinden?
Zal nog ff kijke of er processen zijn die veel resources vragen, kan het touwens niet zien als er een proces gecrashed is, ook mijn muis weigerd dienst...

Zal trouwens eens even kijke of ik ergens een oude graka weg kan toveren.