Ik ben een simpele site aan het ontwerpen voor een persoonlijk indexsysteempje, eigenlijk meer als php-bezigheid en mysql-bezigheid dan webdesign. Ik dacht een simpele structuur op te bouwen met CSS (wat al niet direct lukte, maar dat doet er even niet toe).
Ik heb dus een CSS-stylesheet gedefinieerd die aan mijn drie div's (eigenlijk vier, maar bon) een opmaak, positie en layout toekent. So far so good, tot ik mijn html-code in een page.php probeer te verwerken. Die page.php dient om de rest van mijn pagina's simpel te genereren:
Testpagina en de code ervan:
Helaas gaat het fout bij het aanroepen van displayLower. Vanaf hier wordt de helft van mijn stylesheet gewoon genegeerd door de parser van Mozilla, de laatste div wordt gewoon onder de voorlaatste div geplaatst, in plaats van er netjes naast. De opmaak en layout is wel in orde. In Internet Explorer wordt de pagina juist geparsed, dus ik vermoed dat het probleem bij de combinatie van de parser van Mozilla en mijn code ligt. Ik heb ooit voor een andere site hier een oplossing voor gevonden, maar ik weet het niet meer.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen, of omzeilen?
Ik heb dus een CSS-stylesheet gedefinieerd die aan mijn drie div's (eigenlijk vier, maar bon) een opmaak, positie en layout toekent. So far so good, tot ik mijn html-code in een page.php probeer te verwerken. Die page.php dient om de rest van mijn pagina's simpel te genereren:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| class Page { function Page() { } function displayUpper($title) { ?> // yaddayadda <div class="body"> <div class="menu"><?php $this->displayMenu(); ?></div> <div class="content"> <?php } function displayLower() { ?> </div> // yadda yadda <?php } |
Testpagina en de code ervan:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <?php include('page.php'); $page = new Page(); $page->displayUpper('test'); $page->displayLower(); ?> |
Helaas gaat het fout bij het aanroepen van displayLower. Vanaf hier wordt de helft van mijn stylesheet gewoon genegeerd door de parser van Mozilla, de laatste div wordt gewoon onder de voorlaatste div geplaatst, in plaats van er netjes naast. De opmaak en layout is wel in orde. In Internet Explorer wordt de pagina juist geparsed, dus ik vermoed dat het probleem bij de combinatie van de parser van Mozilla en mijn code ligt. Ik heb ooit voor een andere site hier een oplossing voor gevonden, maar ik weet het niet meer.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen, of omzeilen?