Toon posts:

2 NEC DVD Branders Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle mogelijke opties al geprobeerd na het doorlezen van diverse topics, maar ik blijf met het volgende probleem zitten... Ik heb een Pentium 4, 2,66 GHZ (Zonder Hyper Threading) met daarin 2 DVD Branders, te weten 1 NEC ND 3500 en 1 NEC ND 3520. In de PC zit 512 + 256 = 768 MB DDR-Ram geheugen. De 120 GB harddisk zit als master op IDE-poort 1, de 3500 is master op IDE-poort 2 en de 3520 is slave op IDE-poort 2.

Probleem is dat ik met beide branders niet sneller kan branden dan 14 minuten per DVD. Nero staat geconfigureerd op automatische geheugentoewijzing (van 80 MB) voor het branden. Dit terwijl ik op een ander systeem hetzelfde merk DVD+R kan branden binnen 7 minuten op 8 speed. Het betreft hier Platinum 8X DVD+R schijfjes, welke overigens na het branden perfecte resultaten geven in alle Stand-alone DVD-spelers...

Hoe kan ik het beste de DVD-branders aansluiten, welke master, welke slave, om zo snel mogelijk te kunnen branden met beide branders. Ze staan overigens beiden ingesteld op Ultra DMA Mode of zoiets... Iemand hier meer ervaring mee dan ik ? Alle suggesties welkom uiteraard.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
niet allebij op de zelfde kabel en het probleem zal minder zijn.

je ata poorten kun de snelheid niet aan, en er zal ook wel een 40pins kabel tussen zitten of niet ?

[ Voor 46% gewijzigd door Bware81 op 18-02-2005 21:19 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Topicstarter
Da's een snelle reactie... De kabel die er tussen loopt is zo'n grijze platte kabel die ook naar m'n harddisk loopt, dus zal wel 40 pins zijn... Maar wanneer ik beide branders dus niet op dezelfde kabel aansluit als master en slave maar één van de branders slave maak op de kabel waar mijn harddisk master op is, moet het dus theoretisch sneller gaan? Zal het zondag eens gaan testen als ik weer op mijn studentenkamer ben...

Maar de data die van de harddisk komt kan waarschijnlijk ook niet op hoge snelheid naar de slave DVD-brander kunnen gaan die aangesloten zit op diezelfde kabel als de harddisk of kan dat wel?

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet zo zijn misschien dat ik de drivers van die ATA-poorten of iets dergelijks moet updaten ?