Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spatie toegevoegd na [ bij plakken forum URL

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goed, deze topictitel is niet echt duidelijk. :P

Bij het plakken van een URL naar een topic waarvan de topictitel met een vierkant haakje [ begint, wordt er een spatie zomaar toegevoegd na dat haakje. Dus:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/746699 wordt:
[rml][ Alg] Naamgeving[/rml]

Die spatie tussen [ en Alg is er gewoon bij verzonnen.
Niet heel schokkend, wel een beetje vreemd :)

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

iirc was dat een workaround voor een bug, werd ergens terzijde opgemerkt in een topic ooit, geloof ik, maar ik kan het niet terugvinden atm.

DM!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

[rml]crisp in "[ bug] Spatie in topicname retrieval"[/rml]
Maar om heel eerlijk te zijn ben ik eigenlijk ook best benieuwd naar het waarom van dit gedrag, dus ik laat lekker eigenwijs dit topic open :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, chem heeft me ooit verteld dat het was om te voorkomen dat bepaalde dingen in de url als RML geparsed zouden worden. Gek genoeg maakt de parser er dit van:

[TOPIC=746699///][rml][ Alg] Naamgeving[/rml][/TOPIC]

ik zou dan eerder verwachten dat er [norml] gebruikt zou worden, en dat de spatie achterwege gelaten zou worden. Blijf je alleen zitten met het feit dat [nohtml] wel altijd geparsed wordt in een [norml]-context, maar in dat geval zou je misschien beter de blokhaken door numerieke entities kunnen vervangen zoals ik in deze post ook heb gedaan, of ervoor zorgen dat alles binnen de [TOPIC]-context geignored wordt.

Intentionally left blank

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is sowieso een klote feature aangezien in WOS elk topic met een [ begint.
[/zeurmodus]

• p0m
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 16:03

p0m

moto-moi schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:54:
[rml]crisp in "[ bug] Spatie in topicname retrieval"[/rml]
Maar om heel eerlijk te zijn ben ik eigenlijk ook best benieuwd naar het waarom van dit gedrag, dus ik laat lekker eigenwijs dit topic open :P
Er wordt geen [rml][ norml][/] gebruikt omdat dat een correcte tag structuur verwacht binnen de [rml][ norml][/] tags (ie een [rml][ /][/] in de titel zou de [rml][ norml][/] tag gewoon afsluiten). [rml][ rml][/] wordt gebruikt omdat dat wel altijd werkt. Ook bij topic retrieval wordt de [rml][ rml][/] tag toegevoegd om de spaties weer te verwijderen, maar blijkbaar wordt de [rml][ rml][/] tag nu niet meer goed geparsed binnen [rml][ topic] en [ message] tags[/], waardoor de spatie blijft. Of dit een rml configuratie of rml parser bug is moet ik nog even bekijken. :)

• moto-moi

moto-moi

Gaarne :)
Al vraag ik me af of je niet te moeilijk denkt, tenslotte kan er in een topictitel nooit een werkende [b] etc. staan. ?

• p0m
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 16:03

p0m

moto-moi schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:01:
Gaarne :)
Al vraag ik me af of je niet te moeilijk denkt, tenslotte kan er in een topictitel nooit een werkende [b] etc. staan. ?
Niet in een topiclijst natuurlijk, maar wel bij topic retrieval. Omdat topic retrieval de rml code in het bericht zelf verandert wilden we zeker zijn dat het nooit de originele rml code van het bericht zou kunnen breken. Anders moet men zelf gaan oppassen welke topics ze linken, en zonodig de rml tags disablen als deze erin staan. En dat is typisch iets wat niet iedereen kan/wil doen.

• moto-moi

moto-moi

Ah, I see :)
Nouja, aan de reply van ele merkend zal er i.i.g. 1 iemand erg blij zijn als je hier een oplossing voor weet te verzinnen :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

crisp

Devver

Pixelated

kijk ook even naar mijn opmerking mbt het omzetten naar numerieke entities ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.