Donker beeld Brightness maximaal

Pagina: 1
Acties:

• intrix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2023
Ik heb een CRT monitor staan een LG studioworks 77M al wat oud maar in princiepe nog prima

tenminste het beeld is echt vreselijk donker terwijl brightness echt op max staat en contrast verandert er ook niets aan als ik de kleurwarmte dinges aanpas naar 9600k dan wordt het heel donker en 6550k is ook geen optie ik heb 'm op "user" staan en zelf ingesteld zo staat ie eigenlijk al jaren maar het lijkt wel of hij met de dag donkerder wordt

is het mogelijk om dit ergens aan te passen op google en de faq ben ik niet echt iets bruikbaars tegengekomen maar het begint me echt te irriteren kan donkere filmpjes en foto's echt niet meer bekijken .. :(

heeft iemand een idee wat er loos kan zijn?

welcome my son, welcome to the machine

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik had vroeger zo'n gateway scherm met zo'n hele toeter aan de achterkant (700 serie)
Dat beeldscherm was altijd al donker geweest, daar was toen niks aan te doen ook niet softwarematig.
Sluit eens een ander beeldscherm aan en kijk dan eens hoe het is?

Verwijderd

Lang geleden voor mij.. Je moet de monitor even openschroeven en een potmeter verstellen.. Iemand kan je vast wel vertellen welke je moet hebben.. Lijkt me geen ernstig defect! Succes!

Verwijderd

Misschien dat ie aan het overlijden is :(

Als ik het goed heb word het beeld na een aantal jaar minder doordat de fosfor laag slechter word.
(Als ik het goed heb)

En als je de monitor op een andere videokaart uitprobeerd?
Suc6

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:32
Dit had je met de search ook wel kunnen vinden. Dan had je nl. een aantal posts gevonden waar naar de RepairFAQ verwezen wordt. Een mirror hiervan is hier te vinden: http://www.eio.com/repairfaq/REPAIR/whole/F_monfaq.html

Ik heb dit ooit met succes gebruikt voor een donkere monitor. Het is eigenlijk vrij eenvoudig door een potmetertje wat bij te stellen.

Verwijderd

[rml][ HowTo] Handleiding ter correctie van zeer donkere monitoren[/rml] ;)

Al zal het wel een kwestie worden van de monitor openschroeven en de stelschroef bij de lijntrafo verdraaien worden als het al zo'n oud beestje is.

Verwijderd

Aan de monitor zelf knutselen is toch helemaal nergens voor nodig? Je kan Helderheid, Contrast en Gamma immers ook aanpassen in de driver.

Verwijderd

En dan heb je alleen met die driver goed beeld, dus niet met je bootscherm, Dos etc. :P
Maar goed, drivertweaks staan ook allemaal beschreven in dat genoemde topic ;)
Pagina: 1