Toon posts:

LAN-verbinding: Een van de netwerkkabels is niet aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze melding krijg ik in zo'n ballonnetje rechts onderin om de paar seconden en meestal na elf uur 's avonds, hoewel ik er op dit moment ook knettergek van word. Soms is het ook uren niet en dan begint ie weer. De verbinding blijft wel gewoon bestaan, alleen mn downloads zakken naar 0, stoppen sites voor iets van een seconde met laden en bij het pingen zegt ie dan "hardwarefout".Het raarste vind ik die specefieke tijdstippen. Nu is het toevallig ook heel erg, maar meestal begint het pas na 23.00 uur.
Iemand bekend met dit probleem? Begint erg irritant te worden :P
Heb ondertussen m'n duplex op half, full en auto gezet, vast ip ipv dhcp, nieuwe NIC drivers geinstalleerd, andere poort op de switch, andere kabel, andere netwerkkaart... werkt allemaal niet.
Mijn zusje heeft het probleem niet, dus ik denk niet dat het aan mn router/switch ligt.
Ik draai WinXP pro, heb onboard Marvell Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter (Asus P4P800) en een Sitecom Router/Switch 4S.
Iemand een idee? Heb ook de search gebruikt, maar geen oplossing gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 20:25 ]

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Meestal is dit gewoon een probleem in de utp kabel zelf, ie dat een kabelke erin een slecht contact geeft.

Een oplossing hiervoor kan zijn om de nic gewoon op 10mbps half of full duplex te zetten. Zou dit sowieso eens proberen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Rotte kabel. Workarround in hem wellicht op 10 Mbit half duplex te zetten, maar beter kun je de kabel vervangen (hij zit toch wel gewoon vast?)

Ik neem aan dat de kabel van je pc naar de switch loopt dan moet je het toch daar zoeken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2025
Hetzelfde probleem heb ik hier bij mijn vriendin.
Ze heeft ook een sitecom-router en ook zij krijgt om de zoveel tijd een keer de melding dat één van de kabels niet goed aangesloten is.
Het vage is het feit dat ze daar tussendoor wel gewoon kan internetten. Na de melding dus niet.

Kan er geen andere oorzaak zijn dan de kabels? Er is hier naar mijn weten nooit iets mee gebeurt, en de verbinding heeft het tot voor kort altijd goed gedaan.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:44

@r!k

It is I, Leclerq

Een kennis van me had ook zoiets ook de hele tijd op hetzelfde tijdstip, dan kon hij een kwartier er niet op en daarna werkte het weer. Waarschijnlijk is dit niet de oorzaak bij jou maar die kennis van me bleek zijn router/switch op een tijdschakelaar te hebben aangesloten en die sloeg dat kwartier dus even uit.

Vervang de kabel eens zou ik zeggen werkt dat niet probeer eens met een andere nic, misschien is je nic wel niet helemaal ok meer.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds zaterdag m'n lan-verbinding op 10mbit staat en dit lijkt tot nu toe te werken. Maarja, nou is ie wel 10mbit en ik heb een 100mbit netwerk :?

Verwijderd

Terugzetten op 100 MB

Werkt het dan niet, dan wordt het tijd voor een nieuwe netwerkkaart 8)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Controleer de kabel

als hij wel op 10 Mb goed werkt, maar niet goed op 100 Mb is er een grote kans dat de twistts in de kabel niet goed zitten, of dat een van de niet 1,2,3, 6 aansluitingen niet goed is aangekepen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1