Toon posts:

PALplus ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar televisies die PALplus ondersteuning hebben.

Maar als ik zoek op de www.philips.nl of op www.sony.nl vind ik term nergens terug. In de site search niet en bij geen enkele televisie in de specificaties lijst. Mis ik iets of staat het er echt nergens bij?

Weet iemand hoe ik er achter kan komen welke sony en philips televisies PALplus ondersteunen?

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:42
Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat een breedbeeld-TV wel PAL+ zal ondersteunen.

Verwijderd

Topicstarter
Vinnienerd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:34:
Ik denk dat het veilig is om aan te nemen dat een breedbeeld-TV wel PAL+ zal ondersteunen.
Dat is absoluut niet veilig. Ik heb zelf een Sony breedbeeld die dit niet heeft en heb nog wat kennissen met breedbeeld zonder pal plus.

Verwijderd

PAL+ is het Duitse antwoord (oa. Grundig) op D2Mac (oa Philips etc, welke een hogere kwaliteit heeft) uit de jaren 90.
Formaat 9:16 met 1250 beeldlijnen [1125 lijnen Japan / 1050 lijnen Amerika] *, kortom eigenlijk een progressive PAL. Onder die noemer zal het vast wél bij de verkoopargumenten vermeld staan. :)

Sony TV's met Pal-plus:
- KV-32WX2D
- KV-28WS4D
- KV-32FD1(S)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 21:02 ]

Verwijderd

Volgens mij ondersteunen Loewe tv's palplus. Persoonlijk vind ik het schitterende design tv's met een prima beeldkwaliteit.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:53:
Volgens mij ondersteunen Loewe tv's palplus. Persoonlijk vind ik het schitterende design tv's met een prima beeldkwaliteit.
De Loewe's herkennen een PALplus signaal en schakelen dan naar breedbeeld. Of ze de extra beeldinformatie van een PALplus signaal ook echt gebruiken weet ik niet.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PAL+ is het Duitse antwoord (oa. Grundig) op D2Mac (oa Philips etc, welke een hogere kwaliteit heeft) uit de jaren 90.
Formaat 9:16 met 1250 beeldlijnen [1125 lijnen Japan / 1050 lijnen Amerika] *, kortom eigenlijk een progressive PAL. Onder die noemer zal het vast wél bij de verkoopargumenten vermeld staan. :)
Ik denk dat je je vergist. Ik heb het ook even opgezocht en vond het volgende:
PALplus uses the normal 625/50 line/field structure as well as PAL colour coding so that 'normal' 4:3 receivers can show the 16:9 wide aspect colour picture in letterbox format spread over 432 TV lines (instead of the normal 576). The 16:9 PALplus receivers display the full 576 lines with the additional high frequency detail added to the pictures from the Helper signal transmitted above and below the central band of 432 lines. The Helper appears as black on normal receivers. The system relies on digital processing in the encoder and in each widescreen PALplus receiver.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:53:

Sony TV's met Pal-plus:
- KV-32WX2D
- KV-28WS4D
- KV-32FD1(S)
Kijk, daar heb ik iets aan. Bedankt! Hoe kom je eigenlijk aan die informatie?
De Loewe's herkennen een PALplus signaal en schakelen dan naar breedbeeld. Of ze de extra beeldinformatie van een PALplus signaal ook echt gebruiken weet ik niet.
Ja, dit doet mijn Sony ook. Maar je ziet dat de resolutie lager wordt als hij inzoomed.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:33:
Ja, dit doet mijn Sony ook. Maar je ziet dat de resolutie lager wordt als hij inzoomed.
Dat zal met PALplus niet veranderen. PALplus geeft geen hogere resolutie maar alleen meer kleurinformatie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:33:
[...]
Kijk, daar heb ik iets aan. Bedankt! Hoe kom je eigenlijk aan die informatie?
[google=pal-plus Sony KV-] :P

Die site van Sony was niet echt handig...
/downtime/ schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:07:
[...]
Ik denk dat je je vergist. Ik heb het ook even opgezocht en vond het volgende:[...]
Zal inderdaad wat beter kloppen, zie ook de bronvermelding van mijn stukje (nogal kromme zin aan het eind)
de type's van sony die genoemd worden zijn ook al weer 6-7 jaar oud.
De tijd dat Pal-plus een verkoopargument was ligt ook alweer meer dan een decennia achter ons ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 01:50 ]

Verwijderd

maar de type's van sony die genoemd worden zijn ook al weer 6-7 jaar oud. als de TS een nieuwe tv met Pal+ zoekt dan komt hij toch uit bij een Loewe
Pagina: 1