Toon posts:

[98] Unattended install-cd maken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor windows xp is dit mogelijk. Nu vraag ik mij af of dit ook mogelijk is onder windows 98? Ik heb google al afgezocht maar zonder resultaat, de enige dat ik kan vinden is zn answer file (msbatch98.exe) als bij xp maar dan alleen voor installatie van windows 98 zonder ander applicaties ( daarmee bedoel ik met b.v. nero, antivirus enz. ).

Alvast bedankt voor antwoord.

Groeten,
lhy

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:46

Acheron

updatepack.nl

Jazeker, dit is mogelijk, zoek maar eens op msbatch.inf :)

[ Voor 6% gewijzigd door Acheron op 18-02-2005 20:15 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
mja.. dat heb ik al begrepen dat het kan... die .inf file maakt msbatch98.exe maar hoe kan ik de extra programmatjes installeren.. voorbeeld. Virus scanner of msn enz...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je al eens wat rondgesnuffeld op GoT en Google? Heb je er al iets over kunnen vinden? Zal vast wel eens eerder bedacht zijn. [search=windows 98 unattended install] in Windows Operating Systems levert een zee aan resultaten.

Wat heb je allemaal al geprobeerd? Wat lukte er niet, en watvoor foutmeldingen kreeg je? Is het niet handiger om te upgraden naar een nieuwer OS? Anders moet je dit misschien over een tijdje opnieuw doen, als je besluit van 98 naar XP oid te gaan ...... Lees ook Windows Operating Systems - FAQ en [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml] even door :)
offtopic:
Ik pas de topictitel een beetje aan :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
de cd is bedoelt een P1 166Mhz (draai op 188) denk niet dat xp erop draai :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 20:12

tweakerbee

dus..?

Waarom wil je een unattended CD maken? Voor een enkele P1 166Mhz?

Je kunt je beter verdiepen in XP (als het je om de kennis gaat), 98 is toch een afgelopen zaak.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
mja.... ik weet... xp heb ik de tutorial gelezen en ziet er heel erg easy uit. Het is een uitdaging voor win98. En niet enkel veel die 166Mhz ook voor later als iemand nog een win98 install nodig heb daarom.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09
http://www.microsoft.com/.../en-us/part7/wrkappd.mspx

Onderaan de pagina staat een voorbeeld, o.a. hoe je keys aan het RunOnce gedeelte van het registry toevoegt. Op de manier kun je dus je applicaties installeren nadat de setup voltooid is.
Pagina: 1