MSI K7T Turbo2, geen beeld na inbouwen NIC

Pagina: 1
Acties:

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 12:12
Ik heb een behoorlijk probleem. Ik zou vandaag ADSL aansluiten bij een kennis.
Na het insteken van een Ethernet kaart + het verwijderen van veel stof m.b.v. een stofzuiger, geeft de PC geen beeld meer. De ventilator + HD draaien wel.

Aan de AGP videokaart ligt het niet, in een andere PC dan doet hij het gewoon. Het netsnoer was tijdens de werkzaamheden verwijderd, alleen is wel een boutje van de koelventilator op het MOBO gevallen. Zou dat toch de oorzaak kunnen zijn :?

Zou het ook de CPU of memory kunnen zijn? Ik zit er behoorlijk mee in mijn maag omdat het niet mijn eigen PC is. |:(

Wie kan mij adviseren?? Al vast bedankt!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Tja deze titel wekte bij mij meteen al argwaan, maar ik kan het ook bij het verkeerde einde hebben.
Kijk eens of je elco's bol staan :)
Zie ook: MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• defrag
Thx Atlas!
Ik heb de Elco's goed bekeken en ze zien er normaal uit (dus niet bol) Dit lijkt het dus niet te zijn.

Het systeem is overigens ca. 2 jaar oud.

[ Voor 8% gewijzigd door defrag op 18-02-2005 20:33 ]

• defrag
Schopje... iemand nog een suggestie :?

[ Voor 8% gewijzigd door defrag op 18-02-2005 23:35 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een stofzuiger kan statische electriciteit opwekken dus het kan zijn dat je daarmee één van de componenten van de computer gemold hebt. Hangt ervan af hoe je de stofzuiger hebt gebruikt.

Wat heb je trouwens al geprobeerd? Het BIOS resetten bijvoorbeeld :)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Al eens geprobeer om het NIC kaartje er weer eens uit te halen ?
Misschien dat die voor problemen zorgt :?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je het ook weer geprobeerd hebt zonder die nieuwe ethernet kaart? (zou wel erg dom zijn als je dit niet hebt geprobeerd, maargoed ;)).

Verder, stofzuiger schijnt statische electriciteit te veroorzaken en wordt door sommige mensen afgeraden om je pc mee schoon te maken. Al moet ik toegeven dat ik het zelf ook wel es doe en het nog nooit fout is gegaan.

En dat schroefje dat op het mobo is gevallen. Heb je de pc ook aan gehad toen dat schroefje er nog op lag? Dit kan kortsluiting veroorzaken en dus misschien een dood moederbord. Maar als de stekker er gewoon uit was en de pc niet an is geweest kan dit niet de oorzaak zijn. Tenzij het schroefje fysieke schade aan het moederbord heeft toegebracht, maar dit zou je wel moeten hebben gezien. Maar dat lijkt me zeer sterk.

En voor ik het vergeet. Op de dat moederbord zitten van die 'diagnostic leds'. Kijk es wat die aangeven (codes kun je in de handleiding terugvinden).

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 18-02-2005 23:43 ]

• defrag
Tuurlijk, zonder NIC hetzelfde probleem. Overigens alle PCI kaarten verwijderen helpt ook niet.
Dat resetten van de BIOS zal ik eens proberen!!!

PC stond uit (netsnoer was er ook uit) toen het boutje van de ventilator viel.

[ Voor 23% gewijzigd door defrag op 19-02-2005 10:13 ]

• defrag
amour021 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:36:
Een stofzuiger kan statische electriciteit opwekken dus het kan zijn dat je daarmee één van de componenten van de computer gemold hebt. Hangt ervan af hoe je de stofzuiger hebt gebruikt.

Wat heb je trouwens al geprobeerd? Het BIOS resetten bijvoorbeeld :)
De BIOS reset was de oplossing !!! Hij doet het weer ! :)
Hulde aan amour021!!
Iedereen bedankt voor de hulp _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1