Toon posts:

Shell bij www.servicez.org kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te denken om een shell te kopen bij www.servicez.org.. kan ik voor 25 piek eenmalig het volgende krijgen:

-*- Web account
-*- Geen restricties
-*- Botje draaien
-*- En die lui zeggen dat ze me ten aller tijden helpen..

ik krijg volgend jaar UNIX op school.. dus ik weet er nu eigenlijk nog geen bal vanaf..

zal ik het doen of weet iemand wat beters?

(op mijn eigen computer moet ik win2k blijven draaien :()

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Die is van j3p, op een Chello accountje... Lees deze thread anders even: gathering.tweakers.net/showtopic/99882

Ik weet niet op wat voor school je zit, maar krijg je daar geen account als je dat nodig hebt voor onderwijs?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Mail maar ff voor vraagjes evt:)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een boek gekocht maar wil alleen een bietje klooie

• mavink
Je kan ook nog overwegen zelf linux te installeren, kan ook naast een bestaande windows-installatie draaien. Dan kan je makkelijker zelf dingen aanpassen als je dat nodig vindt.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Ik zou het niet doen, heb gehoord dat die gozer een oplichter is >:) >:) >:). Nee even zonder dollen, 25,- is niks en je kan lekker kloten zonder je eigen computer te verneuken met een linux installatie :P :P.

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 09:45
vraagje!!!

wat is een shell??

moest ik ff weten want ik heb het al een paar keer gehoord maar ik weet niet wat het eigenlijk is...

• jep

jep

Een shell.. uhm

Een shell is een account op een UNIX machine waarop jij in kan loggen van overal op de wereld (telnet/ssh remote connection)

dan kun je er, als voorbeeld ICQ op draaien.. en die dan overal ter wereld weer openen :D lekker nuttig als je gaat wereldreizen..

maar ook als je IRC nerd bent met dialup.. kun je je chat client 24/7 door laten draaien zonder zelf ingebeld te zijn.. dus allemaal via die server.

snap je het nu ? :)

moelijk uit te leggen :)

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 09:45
een beetje wel... maar krijg je dan een unix interface te zien? of?? en wat als je kabel hebt ? en kun je dan ook je shoutcast server door veel meer mensen laten luistern (had ik gehoord van iemand(hij kom dankzij zijn shell 360 mensen laten luisteren))

ja ik ben nieuwsgierig ;)

• mavink
't is net wat je een interface noemt, meestal krijg je idd gewoon een command-prompt van je favoriete shell te zien (bash, csh, etc). Daarom heet het ook een shell-account. Soms ook een menutje met commando's.

En een shoutcast server draaien zou in principe kunnen; als je op een unix-systeem kunt inloggen kan je bijvoorbeeld ook een webserver installeren. Enige beperking is dat je die dan niet op een poort onder de 1024 kunt zetten (webserver zit bijvoorbeeld standaard op 80). Een andere vraag is of het mag; waarschijnlijk word je er weer heel rap afgeschopt als je dat soort dingen probeert.

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 23:28 schreef vink het volgende:
En een shoutcast server draaien zou in principe kunnen; als je op een unix-systeem kunt inloggen kan je bijvoorbeeld ook een webserver installeren. Enige beperking is dat je die dan niet op een poort onder de 1024 kunt zetten (webserver zit bijvoorbeeld standaard op 80). Een andere vraag is of het mag; waarschijnlijk word je er weer heel rap afgeschopt als je dat soort dingen probeert.
ik weet wel heel zeker dat je er bij j3p dan afgeschopt word.
Met z'n 128kbit lijntje >:)

Maar ik zou het wel doen hoor, mooie kans, ik heb ook een accountje bij hem, werkt perfect :D

• jep

jep

1.5mbit :)

maargoed

mn 1.5mbit is trouwens nog overkill voor die shells

:P

Verwijderd

waar kan ik wat informatie vinden over hoe dat allemaal werkt, commandos enzo?
weet er nu geen ene bal van, hoe kan ik bv. icq? installeren op een shell account??

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op maandag 08 januari 2001 00:48 schreef j3p het volgende:
1.5mbit :)

maargoed

mn 1.5mbit is trouwens nog overkill voor die shells

:P
Alleen shell? dat schiet dus niet echt op, ik heb een ..IX/..UX achtige bak nodig waar ik dingen kan installeren, uittesten, bijvoorbeeld PHP installen, MySQL installen, dat soort crap. Kan ik daarvoor ook bij je terecht, of moet ik dan verder zoeken? ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• jep

jep

Je krijgt natuurlijk geen root, dus kun je dat ook niet installeren.. dat lijkt me wel een beetje logisch :)

• jep

jep

Op maandag 08 januari 2001 16:07 schreef Kieskes1 het volgende:
waar kan ik wat informatie vinden over hoe dat allemaal werkt, commandos enzo?
weet er nu geen ene bal van, hoe kan ik bv. icq? installeren op een shell account??
www.servicez.org/hulp.html heb ik laatst gemaakt, ff snel maar geeft een indicatie

icq irc etc is allemaal al voor jou geinstalleerd.

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Had ik ook niet echt verwacht, moet ik dan toch echt linux bij mijn bak erop gaan mikken?? :(

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• jep

jep

yep, waarom niet? maak er een dual bootje van met mandrake voor mij part :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb me aangemeld en het lukt wel met mijn boek erbij :P

bedankt!
Pagina: 1