MSI K8N Neo4 met netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Phobos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2025

Phobos

je bent een soepkip

Topicstarter
ik heb sinds woensdag avond dit mobotje met een 3200+, 2x 512mb kingston valueram pc3200 en een gf 6600gt pci-e draaien, maar ik heb nogal wat problemen met het netwerk. Zolang er geen netwerkkabel in zit (of allebei de onboard dingen staan uit), werkt bij de rest van het netwerk het internet het wel.

Als ik de netwerk kabel erin doe gaat het fout. Drie sites oid werken, de sites erna geven een time out.Maar als ik b.v. eerst connect naar irc, blijft irc wel werken maar sites niet. Als ik dan de netwerkkabel er weer uit haal, werkt de bij de rest weer perfect. Met een blik naar status van het netwerk zie je dat er ontzettend veel pakketjes verstuurd worden (100 per seconde) maar amper onvangen worden. Ook met een aparte realtek nic werkt het nog niet. heeft er iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing?

ik draai btw windows xp prof sp1

google bracht mij naar extreme overclocking.com met een soortgelijk probleem op een k8n neo2, maar reinstall van windows hielp ook niet. Ik heb ook alle mogelijk geinstalleerde drivers geprobeerd (alleen nvidia nic, alleen marvell nic, allebei, geen en dus alleen de realtek), niks werkte.

edit:
problemen met het netwerk zijn bijna uitgesloten. Immers, waarom werken de andere workstations e.d. wel zonder deze nieuwe pc?

[ Voor 7% gewijzigd door Phobos op 18-02-2005 19:49 ]

• Phobos

Phobos

je bent een soepkip

Topicstarter
het is opgelost, het lag aan een virus. Hoe dat erop gekomen is weet ik niet, waarschijnlijk stond die op een van de oude schijven oid. na het scannen + verwijderen werkte het pefect \o/

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:21

Thandor

SilverStreak

Dit had mijn broer ook. Hij had een worm opgelopen dat zich waunfw.exe noemde.
Na een poosje zoeken bleek het dus dit virus te zijn.

• Name :Windows Compliant
• Command :(random file name)
• Description: Added as result of a W32/Rbot-IR worm infection

De naam kan dus veranderen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Phobos

Phobos

je bent een soepkip

Topicstarter
Thandor schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:46:
Dit had mijn broer ook. Hij had een worm opgelopen dat zich waunfw.exe noemde.
Na een poosje zoeken bleek het dus dit virus te zijn.

• Name :Windows Compliant
• Command :(random file name)
• Description: Added as result of a W32/Rbot-IR worm infection

De naam kan dus veranderen.
ik had dus last van een irc trojan, ik werd gebruikt voor waarschijnlijk DDoS-aanvallen. Dan zijn de vele uitgaande pakketjes wel te begrijpen (ik had Backdoor.Sbot: link)