Panasonic TDA-15 aansluiten.

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
We hebben een Panasonic TDA-15 hybride telefooncentrale gekocht.

Nu open wij de doos en vinden hier geen aansluit schema. Dus wij de leverancier gebeld, die zegt dat het iets is voor hun, en dat ze dat niet aan klanten mogen geven.

(nu vind ik dat dom, want als ik de centrale over 15 jaar wil verkopen, dan is hun kennis allang weer verloren misschien.)

Het probleem is alsvolgt, er zitten 4 RJ45 aansluitingen op de centrale, en iedere aansluiting zou moeten zijn voor één analoog toestel en een digitaal toestel van panasonic.

Nu ben ik erachter dat de middelste twee voor de analoge zijn. pin 4 , 5. Maar welke 4 aders zijn er nu voor die digtale toestelen en in welke volgorde.

Op internet kan ik hier nergens iets over vinden. Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik weet trouwens niet of het in het goede forum staat, maar bij internet/telefonie kwam ik alleen maar gsm tegens.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie zou toch even wat meer pushen bij die leverancier.
Densoods zet je 'm voor het blok; als hij zoveel kennis heeft en het voor hem is, komt hij die meuk maar aansluiten. Ik zou zelfs zover gaan dat hij die hele zut weer kan ophalen als hij de handleiding (ook lek : handleiding is meen ik zelfs verplicht in Nederland!!) niet geeft.

Tijd voor een nieuwe sig..

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Na alle kabels geprobeerd te hebben, ben ik erachter.

Voor de panasonic TDA 15 Hybrid IP-PBX geld het volgende aansluitschema

Analoge toestellen. Pin 3 - 4
Digitale toestellen. Pin 2 - 5