Toon posts:

[javascript] frame 's pagina zonder adres bar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende probleem
ik heb op de zaak een storing analyse site draaien via php mysql.

nu werkt alles goed. maar krijg alleen niet voor elkaar om een pagina met 2 frames zonder de adres bar van explorer weer tegeven zonder dat ik hem via een andere pagina oproep zoals een popup scherm.

heb al de volgende code
code:
1
2
3
4
function Newvenster(URL) {
id = "info";
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=800,height=600,left = 0,top = 0');");
}

of wie weet de code op via een document.* alles weg te halen heb msdn al doorzocht maar vind nog niks helaas

welke gestart word met het onload event.
is het wel eens mogelijk om bij een page load direct de toolbars te verwijderen ?

en het volgende probleem.

ik open een pagina NIET via window.open maar via een link en dan openen in nieuw venster.
maar nu wil ik via een button het scherm sluiten. Kan dit wel met javascript ?

window.close
en self.close resulteerd in het openen van een NIEUW venster en het direct sluiten daarvan ipv het sluiten van de index.htm.

volgens enkele javascript sites is het niet mogelijk om een venster de sluiten die niet met java is gestart

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Een bestaand window kun je niet aanpassen :)

En eval moet je zien te vermijden:
code:
1
2
3
4
function Newvenster(URL) {
id = "info";
window["page" + id] = window.open(URL, id, "toolbar=0,scrollbars=0,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=800,height=600,left=0,top=0");
}

En het sluiten van je window:
code:
1
(opener=self).close ();

[ Voor 25% gewijzigd door André op 18-02-2005 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dan een mooie oplossing om een pagina te openen zonder adres bar enzo

een pagina aanmaken wat ik nu ook heb en dan direct doorverwijzen naar die andere pagina en dan direct de oude pagina automatisch sluiten ?

of hoe doen andere dat ?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Daar bestaan geen mooie oplossingen voor, je kunt een aangepaste window openen en het hoofdscherm sluiten maar mooi is anders. Waarom wil je zo graag die adresbalk weghebben?

Verwijderd

Topicstarter
vind het voor het oog veel mooier omdat site meer als programma moet werken dan als "echte" website. vandaar dat ik dus al die bars weg wil hebben