Toon posts:

Gigabyte 7VRXP Rev 1.1 Amd Duron 600 Mhz 256 DDR PC2700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem:

Omdat mijn vorige moederbord kapot is gegaan, heb ik tweedehands een moederbord gekocht de Gigabyte GA-7VRXP Rev 1.1.
Volgens de Gigabyte website ondersteunt dit moederbord een AMD Duron 600 mhz processor, in het boekje staat dat het moederbord processors ondersteunt vanaf 1400 mhz.
Ik heb er Samsung 256 MB DDR SDRAM PC 2700/333mhz geheugen in zitten.

Wanneer ik de powerknop indruk gaat het ledje naast de ATX connector branden, de cpu-fan maakt een eerste aanzet valt daarna weer uit en verder gebeurt er niets, het ledje naast de atx connector blijft overigens wel branden. De switches (Multiplier 6x en FSB 100mhz) staan goed naar mijn weten.

Voeding is goed, zekering voor de zekerheid nagekeken.

Wat is er mis? Wat is de mogelijkheid waarom mijn pc niet wil opstarten?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je per ongeluk ergens kortsluiting gemaakt?

Afstandhouders tussen moederbord en backplate zijn goed geplaatst? Omdat je een ander moederbord hebt, kun je er één hebben laten zitten waar geen gat zit bij dit moederbord.

Misschien dat de informatie uit het boekje dan toch klopt en dat je geen oude Druon's of Athlon's kunt/mag plaatsen, maar dit lijkt me eigenlijk wat vreemd, omdat het een KT333 chipset heeft.

Al eens een Bios reset gedaan?

Misschien is het bordje al DOA aangekomen. :/

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 18-02-2005 19:28 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Even moederbord los gehaald en opnieuw bevestigd. BIOS gereset.

Nog steeds hetzelfde, ledje gaat branden, fan maakt eerst aanzet maar valt dan stil. Dus nog steeds niets helaas. :'(