Probleem met mijn hardeschijf.

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Ik heb een giganties probleem met mijn ibm ata66 hardeschijf.
Ik weet niet wat er aan de hand is maar dit zijn de dingen die mijn hardeschijf gedaan heeft.
1. Soms werd hij niet herkend door de bios (ik heb een abit moederbord met ata66 ondersteuning).
2. Ik hoorde soms een harde tik(/ratel) en dan deed hij geduurde 5sec. nix of ik moest mijn pc resetten.
3. Windows(98se) krijg ik nu niet meer opgestart, hij loopt vast als de grafische interfase gestart zou moeten worden, hij geeft geen tik op het moment dan hij vastloopt (zie 3.).
4. Als ik opstart in de dos prompt dan doet hij het wel maar draai ik scandisk dan loopt hij tijdens de oppervlakte controle vast ook weer zonder tik.

Ik weet niet in hoevere deze dingen met elkaar te maken hebben maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

oja, ik ben nu een stuk minder online omdat ik op deze bak geen kabel heb :( dus verwacht niet al tesnel weer iets van mij tehoren.

ps. weet iemand een brand prog dat onder dos werkt want ik kan nu dus geen backup maken.

5. Hij doet het weer een beetje. heb hem in veilige module op laten starten en toen zijn er dingen in mijn registry veranderd, maar ik vertrouw hem nog voor geen meter.

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Terug gaan naar de shop, nu kon je nog booten, straks kapt ie er misschien helemaal mee...

• WhiteAss
Hallo,
daar ben ik weer met mijn probleem.

Het is echter ingewikelder geworden.

Dit is nl. het geval:

Ik heb een nieuwe HD gekocht, Quantum fireballp LM (20 gig ata66 7200rpm 2mb)

en ik heb weer het zelfde probleem!!!

Waar kan het aan liggen??

Ik zit zelf te denken aan de voeding of het moederbord.
het moederbord is een ABIT be6.
en de voeding is een 300W voeding.

Weet iemand hoeveel stroom je voeding hoort te leveren.
Of weet iemand nog iets anders dat mij kan helpen meld dat dan ff.

Grtn WhiteMan

• The hunting Hunter994
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03-2023
Dit soort vage grappen heb ik ook ooit nog eens gehad met een 486SX/33 (jaja >:) ). Om de haverschop liep dat ding vast. Dachten dat 't aan de hd lag, dus nieuwe hd erin, zelfde probleem. :( Later wilde ik Win95 installeren ging allemaal ok, totdat er een geheugenuitbreiding noodzakelijk was -> geen grafisch gedoe meer, liep nadat alle bestanden gekopiëerd was vast tijdens de setup. Win311 draait wel, maar vastlopen doettie nog altijd. :(
Volgens mij ligt het dus aan het geheugen. Dat is nl. het enige dat nog niet vervangen is geweest (op de videokaart na), wel uitgebreid.

Nog een wonder dat we het daarmee 3 jaar uitgehouden hebben. >:)

Love is difficult to find, easy to lose and hard to forget.

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-07 19:03

Tick

Im that jerk,who wants to know

Heb ik ook gehad, precies zelfde.

Naja toen maar eens weg gebracht naar de winkel en daar deed alles het(fabrieks controle van alllles.....niks geen fout).
Toen naar paar x proberen, maar eens geen SE geinstaleert en huppa alles deed het.....?
Dus probeer het eens zonder SE maar met andere versie. Was heel vaag, deed ie het soms gelijk niet bij rebooten.
Onder dos deed ie het wel bij mij (nadat ik gereboot had met cd rom), Maar scandisk deed het wel gewoon.
Het is een tip misschien heb je er wat aan.

There are many mysteries in this universe, including me!

• WhiteAss
Kan het er niet aan liggen dat ik geen HD koeler gebruik?

Of dat mijn kast en 300W voeding bij elkaar 125 gulden koste.

Verwijderd

Gebruik je het nieuwste BIOS van de Abit BE6, want hierbij zit ook het nieuwe bios voor de HighPoint UDMA 66 controller op je mobo.

Een HD koeler is niet echt nodig.
Die 300W voeding is ook niet echt het probleem lijkt mij.

Is je PC geaard ?? Kan namelijk ook soms vreemde problemen geven als de PC niet geaard is.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Of , als je PC al geaard is, probeer eens zonder aarde. Het hele aarde verhaal is ook geen pijl op te trekken namelijk.

'who said life was easy'

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• WhiteAss
Schumi: Ja, ik heb de nieuwste bios.
Nee, mijn pc is niet geaard, kan ik hem gewoon aarden door een draad naar de verwarming te trekken of word het ingewikelder?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmmmmmmmmmmm
pc is niet geaard, kan ik hem gewoon aarden door een draad naar de verwarming te trekken of word het ingewikelder?
Is al eens eerder een flinke discussie daarover geweest.
Ben effe gaan zoeken, And Hit this link, and read.

http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/004358.html

Mzzl Diamon

And The Only One

• WhiteAss
Ik betwijvel trouwens of het aan de aarde kan liggen omdat ik er op een andere locatie waar ik dus wel aarde had er ook last van had.

Kan er niet iets met het moederbord mis zijn zodat de schijf kapot gaat?
Mijn (ide) cdrom speler doet het ook niet altijd even goed.

• WhiteAss
Geen tips meer?

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Jawel! Dit probleem kom ik nog wel eens op de zaak tegen. Probeer eens 't volgende: maak je kast open, zet 't ding aan en rommel eens wat met de voedingsaansluiting (draden) op je HDD. Met een beetje geluk gaat je HDD óók rare tikken geven (lijkt dan ook opnieuw op te starten...) Is dit het geval, dan moet je ff met 'n klein puntbek-tangetje de contacten in de stekker 'n beetje ovaal knijpen. Die koppelstukjes die aan sommige fannen zitten, zijn trouwens helemáál uit den boze!!!

...With a touch of magic¿

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

MNM(tm)

Die koppelstukjes die aan sommige fannen zitten, zijn trouwens helemáál uit den boze!!!
Mmmmmmmmmmmm, ik heb zo'n HD cooler die je onder de HD moet schroeven, en dus de plug in de HD.

Nu merk ik zelf dat mijn HD soms overslaat, zelfde geluid bij het opstarten.
Dit gebeurde gister zelfs bij het branden van een CeeDee-tje.
Iemand een idee hoelang deze schijf blijft leven.
Ik heb er nog garantie op zitten, en voel er weining voor dat ik een 10 Gieg dchijf weg kan flikkeren.

Mzzl Diamon

And The Only One

• WhiteAss
MSM,

Volgens mij heb je gelijk ik heb nu die conectors wat verkleind en met wat contact spray lopen spuiten.

en tot nu toe gaat het gewoon goed

Bedankt.
Pagina: 1