ADSL aanvragen niet mogelijk door lopend abonnement

Pagina: 1
Acties:

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-12-2025

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Twee maanden geleden ben ik verhuisd van een studentenflat naar een appartement. Tijd voor mijn eigen internet, dus had ik een vaste telefoonlijn bij KPN aangevraagd zodat daar ADSL op zou kunnen via Quicknet ADSL. Geen probleem, telefoonlijn aangevraagd en gekregen. Belbudget abonnement genomen omdat het puur voor de ADSL verbinding is.

Daarna dus Quicknet ADSL abo aangevraagd. Na een paar weken kreeg ik een brief van Quicknet dat mijn aanvraag was afgewezen door KPN omdat ik 'nog een lopend ADSL abonnement' zou hebben. :? Alle ADSL aanbieders checken namelijk of er op het aan te sluiten telefoonnummer nog geen bestaand ADSL aanwezig is.

Beetje vreemd. Aangezien het een nieuwe telefoonaansluiting betreft. Ik had nog niet eerder een KPN lijn gehad.

Na opnieuw aanvragen, KPN bellen, Quicknet bellen, kwam er uit dat ik tot november 2005 blijkbaar nog een abonnement had lopen op mijn telefoonnummer. KPN klantenservice zegt er niks aan te kunnen doen en adviseerd mij om contact op te nemen met andere providers zoals Versatel, of die misschien iets weten van een bestaand abonnement op mijn telefoonnummer.. of anders via KPN klantenservice een ander telefoonnummer aan te vragen waar hopelijk geen dergelijke problemen mee bestaan.

Ik vind het dus een beetje raar dat IK, klant van KPN, een beetje andere bedrijven moet gaan bellen (waar ik geen produkten of diensten van af neem) om te vragen of de bezetting van de lijn misschien door hun komt. :/

Zijn er mensen die dit herkennen?

[ Voor 6% gewijzigd door SveNRG op 18-02-2005 19:16 ]

All that you know, is at an end

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Komt bijzonder weinig voor maar 't komt voor helaas. Opzich neem jij een nieuwe telefoonlijn af bij KPN en deze moet dus ADSL vrij zijn in princiepe. Dit moeten ze prima voor je kunnen oplossen lijkt me.

Je gekozen ISP zou ook wat behulpzamer kunnen zijn om jou als nieuwe klant te helpen misschien. Dit nummer is dus voor jou compleet nieuw? Niet verhuist ofzo het nummer?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Yucko
  • Laatst online: 20-02 17:58

Yucko

One clown to rule them all !

Als ze kunnen zeggen dat er een ADSL abo loopt op die lijn, dan kunnen ze toch ook zeggen via welke provider of ben ik nu gek :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• DJSmiley
  • Laatst online: 20-02 10:59
Misschien heb je een telefoonnummer gekregen wat iemand anders eerst had, die ADSL had?

Als 't administratief nog niet zo snel verwerkt is bij KPN, heb je kans dat er nog ADSL met dat nummer geaccosieerd is (administratief) terwijl het nummer allang bij een nieuwe eigenaar (jij) is, op een ander koperkabeltje.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:19

Cybje

First Post!

Op een BelBudget lijn mag je toch geen ADSL gooien?

Wat ruist er door het struikgewas

• DJSmiley
Cybje schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:46:
Sinds een half jaar ofzo wel hoor, is onlangs (naaj, alweer een tijdje geleden) veranderd.

Was idd wel eerst zo

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Cybje schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:46:
Jawel hoor; sinds een hele tijd mag dat al wel. Ik heb dat al meer dan een jaar zo!

Dat dan weer wel......

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
bjck schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:39:
Komt bijzonder weinig voor maar 't komt voor helaas. Opzich neem jij een nieuwe telefoonlijn af bij KPN en deze moet dus ADSL vrij zijn in princiepe. Dit moeten ze prima voor je kunnen oplossen lijkt me.

Je gekozen ISP zou ook wat behulpzamer kunnen zijn om jou als nieuwe klant te helpen misschien. Dit nummer is dus voor jou compleet nieuw? Niet verhuist ofzo het nummer?
Compleet nieuw nummer inderdaad, Het gaat niet om een verhuizing van telefoonnummer. Net weer door KPN afgescheept over de telefoon, en de mensen die verstand van zaken hebben bij de ISP helpdesk zijn er maandag pas weer! Figures... :/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

En als je nou eens een nieuw nummer aanvraagd?
Ik neem aan de ze dat gratis willen regelen, aangezien zij domme fouten maken.

alleen lastig dat je dan weer je nieuwe nummer moet doorgeven.

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
job schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:16:
En als je nou eens een nieuw nummer aanvraagd?
Ik neem aan de ze dat gratis willen regelen, aangezien zij domme fouten maken.

alleen lastig dat je dan weer je nieuwe nummer moet doorgeven.
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maandag de ISP weer even bellen, laatste poging... en dan maar een nieuw nummer aanvragen bij KPN als overkill oplossing. KPN geeft natuurlijk de ISP de schuld. Zij beweren dat de lijn gewoon vrij is voor ADSL. De ISP kon me echter vertellen dat het KPN systeem laat zien dat de lijn tot november 2005 bezet is... te moeilijk!

• bjck
Svenergy schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 16:19:
[...]

Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Maandag de ISP weer even bellen, laatste poging... en dan maar een nieuw nummer aanvragen bij KPN als overkill oplossing. KPN geeft natuurlijk de ISP de schuld. Zij beweren dat de lijn gewoon vrij is voor ADSL. De ISP kon me echter vertellen dat het KPN systeem laat zien dat de lijn tot november 2005 bezet is... te moeilijk!
Niet de lijn bezet maar het nummer. Als de koperlijn nog bezet is door DSL had je kunnen surfen ;)

telefoon nummer
telefonie abonnement
telefoon lijn (ook wel de koperlijn)

"even een telefoonlijn aanvragen" is dus eigenlijk 'even een telefonie abonnement aanvragen'. Dit geeft al enorme verwarring zoals we het uitspreken in de volksmond.

Je ISP moet je kunnen helpen/asisteren om dit voor je te laten oplossen. Moet een (simpele) administratieve belemering zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 19-02-2005 20:02 ]

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:00:
Moet een (simpele) administratieve belemering zijn.
Bij de KPN is niks simpel... het is de fout van de KPN laat KPN het maar oplossen,desnoods idd maar een andere nummer aan de lijn hangen..

geen genoegen nemen met "kunnen wij niks aan doen"

bij teveel weerstand misschien Radar inschakelen ?

• DJSmiley
bjck schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:00:
[...]

Niet de lijn bezet maar het nummer. Als de koperlijn nog bezet is door DSL had je kunnen surfen ;)

telefoon nummer
telefonie abonnement
telefoon lijn (ook wel de koperlijn)
.....
DJSmiley in "ADSL aanvragen niet mogelijk door lopend..."

Wat ik dus ook al dacht...

afaik is bij KPN adsl de lijn op nummer administratief verwerkt, bij BBNed/BabyXL (Tiscali wholesale) op koperdraad (sip-stift ofzo)

Daarom kun je bij een verhuizing KPN ADSL wel meeverhuizen, en mag je bbned opnieuw aanvragen en je ouwe jaarcontract afkopen

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 19-02-2005 20:11 ]

• bjck
DJSmiley schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:11:
[...]

[knip]

Daarom kun je bij een verhuizing KPN ADSL wel meeverhuizen, en mag je bbned opnieuw aanvragen en je ouwe jaarcontract afkopen
Uhm, weet je dat heel zeker of is dat bij bepaalde ISP(s) zo? Je bent of helderziend, of je hebt volledig inzage in de contracten tussen BBned en ISP's.

In princiepe is verhuizen ook niets anders dan afbreken dsl oude koperlijn en opbouwen dsl nieuwe koperlijn. De termijn, tarieven en / of methoden van aanvragen die iedereen hanteert van een 'verhuizing' kan natuurlijk verschillen per ISP en / of abonnements vorm.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 19-02-2005 21:41 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
bjck schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:39:
[...]

Uhm, weet je dat heel zeker of is dat bij bepaalde ISP(s) zo?
Je bent of helderziend, of je hebt volledig inzage in de contracten tussen BBned en ISP's.
Nee, dat is gewoon algemeen bekend. *omdat* bij KPN een ADSL lijn aan een nummer hangt, kun je verhuizen.

Andere providers moeten echter het koper van KPN huren en hangen dus ook de DSL aansluiting aan het koper ipv. aan het nummer. Aangezien het wat lastig is je koperdraadje mee te verhuizen, *kunnen* BBNed en BabyXL en weet ik wie nog meer geen verhuizing bieden.
In princiepe is verhuizen ook niets anders dan afbreken dsl oude koperlijn en opbouwen dsl nieuwe koperlijn.
principe
Nee, dat is het niet. Bij KPN betekent een verhuizing: vooraf DSL op de nieuwe lijn zetten op de verhuisdatum betreffende DSL-lijn koppelen aan je telefoonnummer.
De termijn, tarieven en / of methoden van aanvragen die iedereen hanteert van een 'verhuizing' kan natuurlijk verschillen per ISP en / of abonnements vorm.
Nee, die termijnen worden feitelijk gedicteerd door KPN.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• bjck
StevenK schreef op zondag 20 februari 2005 @ 07:51:
[...]

Nee, dat is gewoon algemeen bekend. *omdat* bij KPN een ADSL lijn aan een nummer hangt, kun je verhuizen.

Andere providers moeten echter het koper van KPN huren en hangen dus ook de DSL aansluiting aan het koper ipv. aan het nummer. Aangezien het wat lastig is je koperdraadje mee te verhuizen, *kunnen* BBNed en BabyXL en weet ik wie nog meer geen verhuizing bieden.

[...]

principe
Nee, dat is het niet. Bij KPN betekent een verhuizing: vooraf DSL op de nieuwe lijn zetten op de verhuisdatum betreffende DSL-lijn koppelen aan je telefoonnummer.

[...]

Nee, die termijnen worden feitelijk gedicteerd door KPN.
Ook KPN moet bij het verhuizen van je telefoonnummer (abonnement) deze van koperlijn X naar koperlijn Y omzetten op de verhuisdatum. Zo ook met je DSL signaal dat van koperlijn X afgehaald moet worden en bij koperlijn Y bijgezet waar ook je telefoonnummer aanwezig is op dat moment.

Termijnen van "niet verhuizen binnen eerste jaar" bedoelde ik wat sommige ISP's hanteren. Andere telco's (zoals BBned, Tiscali, Versatel etc) kunnen net als KPN-ADSL lijnen gewoon 'verhuizen' in princiepe. 't Is zoals ik aangaf het afkoppelen van DSL op oude koperlijn en koppelen bij de nieuwe koperlijn.

Dat KPN zelf bij het verhuizen de mogelijkheid biedt om beide tegelijk voor je te regelen en aan te vragen is weer iets heel anders. Je kan immers niet je nummer verhuizen en DSL daar achter laten bij KPN om dat inderdaad, wat jij wellicht bedoelt, je telefoonnummer & DSL onlosmakelijk verbonden zijn (nogsteeds).

Er kunnen dus inderdaad verschillen zijn in de uitvoering, hoe je het moet regelen, bij wie je wat moet aangeven of regelen, de kosten, de mogelijkheden, de beperkingen. Ook de ISP zelf kan hier beperkingen aan toe voegen natuurlijk.

Dit is allemaal heel erg offtopic eigenlijk. Laten we deze discussie maar gewoon rusten.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 20-02-2005 11:43 ]

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Topicstarter
Hoera! Vooruitgang!

Vandaag belde ik Quicknet weer op. Kreeg ik iemand aan de lijn die net even verder ging dan me door te verwijzen naar KPN. Ik uitgelegd wat het probleem was, en hij ging tiscali voor me bellen. Blijkbaar was de lijn door hun bezet. Het duurde wat langer, dus hij trok me uit de wacht en zei dat hij me wel terug zou bellen omdat het wat langer duurde met Tiscali bellen.

Even later belde hij inderdaad terug. Het was een ingewikkeld verhaal, maar de kern was dat Tiscali de fysieke koperdraad nog bezette met ADSL, een administratieve kwestie. Blijkbaar had de vorige bewoner van mijn adres Tiscali ADSL, en dit was administratief nooit gewijzigd toen hij weg ging. Een nieuw telefoonnummer van KPN had dus geen verschil gemaakt in deze kwestie.

Anyway, Quicknet gaat er mee bezig en bellen met volgende week terug. Beter laat dan nooit zeg ik maar... :Y) Ik hou jullie op de hoogte!

## Update ##

Quicknet belde net met de blijde boodschap dat het geregeld is. 12 maart komt de koperdraad vrij en kan ik eindelijk aan de slag! :)

[ Voor 8% gewijzigd door SveNRG op 22-02-2005 14:03 ]

Pagina: 1