Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Beste mensen,
ik weet dat door de populariteit van Skype meer aandacht is voor skype met een gewone telefoon te verbinden.
Ik vraag zelf net wat anders:
Ik wil graag dat de usb adaptor een rj-11 aansluiting heeft, waarmee je een gewone telefoon kunt gebruiken als speaker en microfoon ipv die van de pc.

Op google vind ik dingen met gateways erin etc. Maar ik heb geen idee of het werkt met mijn SIP VoIP client. (eigenlijk video, audio en text tegelijkertijd), en de audio moet dan via de usb adapter, video en text gewoon op de computer scherm.

Het mooise is als het wel de ring signaal van een SIP INVITE kan detecteren, maar niet mijn SIP client gaat storen en vervolgens alleen het inkomende en outgoing audio naar de telefoon brengt.

Graag hoor ik van mensen wat voor usb adaptor ze hebben,
waar het vandaan komt en hoe het werkt. En als je een ander VoIP programma gebruikt..of dat ook gewoon werkt (en welk programma).

Alvast bedankt!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Euh, is de phone in/uitgang van een 56K modem geen optie? Die dingen (56Kmodems) kosten toch ook niks meer?

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 18-02-2005 19:10 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:10:
Euh, is de phone in/uitgang van een 56K modem geen optie? Die dingen (56Kmodems) kosten toch ook niks meer?
Mjah, maar hoe wou je dat dan doorrouteren naar skype, en een belsignaal (=60v) kan een modem al helemaal niet maken.

Andere software wordt lastig: Skype gebruik een eigen protocol, en niet, het universeel gebruikte SIP protocol. (een variant daarop)

USB->RJ11 dingen kun je op Ebay halen, een eurotje of 35 geloof ik. Heb er zelf geen een, dus geen praktijkervaring mee.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
Bij de belcompany verkopen ze usb telefoons :9 zo aan te sluiten :) _/-\o_

• Solstice
Ja, maar werken die dan met elk willekeurig SIP VOIP programma?
En liever heb ik toch de mogelijkheid om een eigen telefoon aan te sluiten.
Ik weet dat ze bestaan..maar nog steeds is het vaag hoeveel je er mee kunt doen.
De mensen die al reageerden..thnx..
En hopelijk reageert iemand die al zo'n USB->RJ-11 ding heeft.

• RSD1982
Ja die zijn daar voor bedoeld...eigenlijk voor skype zelfs nog...

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:46

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Bij de office center zag ik ook een aanbieding, 40 euro voor zo'n phone.
Ben ook al gaan nadenken hoe ik er zelf iets voor kan maken, maar ben er nog niet uit...
Lijkt me interessant als dit bestaat!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-11 21:28

Klippy

Still Game

Hier staan in elk geval wat USB toestellen en ook een of andere cyberBOX 100.
Het gebruik van de internet-aansluiting voor gratis telefoneren, met behulp van Skype software, wordt elke dag populairder. Daarom introduceert Tiptel de tiptel cyberBOX 100, waarmee gratis getelefoneerd kan worden met een normaal (DECT) telefoontoestel.
Lijkt me dus dat je daarop gewoon een telefoon kan aansluiten, maar of dat zelf te maken is weet ik niet :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• RSD1982
ja maar daar was de TS-er niet in geintresseerd

• Klippy

Klippy

Still Game

Je bedoeld het zelf maken?
Ah nee idd, dacht ik :)

[ Voor 94% gewijzigd door Klippy op 19-02-2005 19:40 ]

• RSD1982
nee in dect telefoons...hij bedoeld usb telefoons maken of niet maken...maar dus een telefoon bij de pc te hebben

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

slaay

Natuurbeleven.com

Ik heb gezien dat er een connector is voor aansluiting van je normale telefoon -RJ11 naar speaker en microfoon.

Door het uitbrengen van telefoons waar deze connector al in zit, is bovenstaande connector niet meer verkrijgbaar zover ik weet.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Klippy

Klippy

Still Game

RSD1982 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:50:
nee in dect telefoons...hij bedoeld usb telefoons maken of niet maken...maar dus een telefoon bij de pc te hebben
Zal wel aan mij liggen, maar snap niet wat je bedoelt.
Aan dat ding kan je met een normale RJ-11 stekker je telefoon aansluiten en dat ding sluit je weer via USB aan op je PC.
Is dus niet alleen voor DECT, daarom staat dat tussen haakjes..

En dat was volgens mij ook de vraag:
DeGodefroi schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:07:
[..]
Ik wil graag dat de usb adaptor een rj-11 aansluiting heeft, waarmee je een gewone telefoon kunt gebruiken als speaker en microfoon ipv die van de pc.
[..]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Waarom niet gewoon een tweede geluidskaart en daar op de output en mic een verloopje naar RJ11 maken? Dan moet je alleen nog zorgen dat het belsignaal wel via de eerste geluidskaart (speakers) blijft lopen als dat mogelijk is :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Solstice
bjck schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 23:56:
Waarom niet gewoon een tweede geluidskaart en daar op de output en mic een verloopje naar RJ11 maken? Dan moet je alleen nog zorgen dat het belsignaal wel via de eerste geluidskaart (speakers) blijft lopen als dat mogelijk is :)
Nou, ik zie het liefste als 1 simpel USN ding dat je inplugt en klaar! Zeker omdat ik dat beschikbaar wil maken aan anderen.
Aanvulling op VoIP telefonie. Dus zelf knutselen is in dit geval geen goed idee. :-)

• partysale
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-03-2023

partysale

www.trentine.com

Hmm is vast al verouder, ik heb nu zo'n tiptel cyberbox 100.
Werkt (momenteel) alleen nog met Skype samen. Je laad een soort driver op je pc voor dat kastje, die daarna weer met skype samenwerkt.

Tijd dat er iemand even een 'driver' maakt zodat je hem ook met andere SIP programma's kunt gebruiken ;-)

Greetz, Gerwin

Pagina: 1