[2000] Domain / user account probleem

Pagina: 1
Acties:

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 11:07
Hoi,

Het probleem is als volgt:
De laptop van een vriendin van mij (geen cd-rom speler, wel floppydrive) heb ik geprobeerd in een werkgroep te zetten zodat ze bestanden kon delen met een huisgenootje. Het was een oude bedrijfslaptop en ik heb (heel naief) het domein verwijderd en de werkgroep 'thuis' ingesteld.

Na reboot kan ik niet meer inloggen! "The system could not log you on. Make sure your User name and domain are correct and type your password again." Ik kan echter geen domain selecteren. Het ingebouwde administrator account, waarvan ik het password via een bekende bootdisk heb gereset, werkt ook niet, zelfde melding. Ook safe mode en verschillende andere opstart opties (last known good configuration, active domain blabla mode) bieden geen uitkomst.

Wie weet hoe ik weer in dit systeem kan komen? Er staan nog wat documenten op die een back-up nodig hebben. En hoe pak ik een reinstall aan? Wellicht via het netwerk omdat er geen cd-rom speler in zit?

Alvast dank!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

martijnvds,

Als je even rondkijkt ga je twee dingen vinden:
  • Je bent niet de enige die zo 'naief' was om dit te doen.
  • Een aantal tip die je helpen om dit probleem enigszins op te lossen
Ik stel dan ook voor dat je daar even mee begint - met het op zoeken van eerdere topics die over ditzelfde probleem gaan (toevallig zijn er enkel in februari al 2 geweest) - hieruit kan je al erg veel informatie vinden :)

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-03 11:07
Iemand een link naar deze topics? Ik heb de 'search' wel degelijk gebruikt (ben geen n00b maar godlike :)) maar kon geen topic vinden wat nou precies dit probleem behandelde. Maar misschien ligt het aan mijn queries.