Vreemd probleem netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Krijg het netwerk bij de buren niet meer aan de praat.

toen ik hier aankwam werkte alleen internet sharing niet, maar konden beide pc's elkaar wel zien en benaderen. Maar na herinstalleren nieuwe drivers en de winsockXPfix zit ik met een heeeel vaag probleem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Administrator>ipconfig

Windows IP-configuratie

Ethernet-adapter LAN-verbinding 3:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
        Autoconfiguratie IP-adres . . . . : 169.254.109.119
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
        IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::220:18ff:fe8d:f7e5%6
        Standaardgateway. . . . . . . . . :

PPP-adapter Alcatel Speedtouch Connection:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 81.205.161.199
        Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 81.205.161.199

Tunnel-adapter Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%5

Tunnel-adapter 6to4 Tunneling Pseudo-Interface:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 2002:51cd:a1c7::51cd:a1c7
        Standaardgateway. . . . . . . . . : 2002:836b:213c::836b:213c
                                            2002:c058:6301::c058:6301

Tunnel-adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:169.254.109.119%2

Tunnel-adapter Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

IP-adres. . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:81.205.161.199%2

C:\Documents and Settings\Administrator>

Waar komen ineens al die tunnels vandaan? Krijg ze ook met geen mogelijkheid meer weg... |:(

Signature?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Is zo te zien iets van IPv6.
De bovenste LAN-verbinding is niet aangesloten? Dat ip-adres klopt in ieder geval niet, dat wordt nl. gebruikt als de pc geen dhcp-server kan vinden (APIPA).
Wat je kunt proberen is bij uitvoeren het volgende intypen: "ipv6 uninstall" (zonder de quotes) of kijken of er bij software in het configuratiescherm iets staat van ipv6.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Osdorp-Dude schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:37:
...Waar komen ineens al die tunnels vandaan? Krijg ze ook met geen mogelijkheid meer weg... |:(
code:
1
ipv6 -uninstall

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• interp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En wat is het vaag probleem dan? De tunnel kunnen iig geen problemen opleveren voor de ipv4 connectie..

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:30
Je hebt geen normaal IP adres en je gebruik IPV6 volgens mij(en andere ook zo te zien). Volgens mij zit je te klooien met een netwerkbrug in winXP. Knikker die er gewoon tussenuit en desnoods steek je die kaart effe opnieuw in en begin je opnieuw want et is flink door de war daarbinnen.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:53
ik had het probleem van dat rare ip adres (169.254.x.x) in combinatie met een subnet 255.255.0.0 ook. ben een hele tijd bezig geweest uit eindelijk was bij mij de oplossing: netwerkkaart eruit,
win xp cd in drive, verse install, na verwijderen windows partitie,formatteren en direct na formatteren (dan wil ie win xp al installen) heb ik op reset gedrukt (er staat dan geen win info op schijf) dan installen win xp, uitschakelen, netwerk kaart erin en dan pas deed hij het weer goed (alles met DHCP en op auto)

heb nu ip 192.168.2.14 en subnet 255.255.255.0

eindelijk na 3 dagen zoeken (oa gathering) en 3 x win xp install

misschien werkt dit ook bij jou

8)7

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ipv6 is het probleem niet. internet heb je nog aangezien daar nog een goed ipadres op zit.

En een 169.* adres moet je niet hebben op de ethernet adapter als je op die internet pc internet deelt. dan moet hij door het delen van die ppp connectie automatis een 192.* adres toewijzen. Begin daar eens mee, en draai dan op de andere pc ipconfig /renew en loop dan eens de troubleshooter door en vertel wat het probleem is (niet alleen wat je geprobeerd heb zoals nu,)

/edit: maar wat wil je nu eigenlijk precies?

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 19-02-2005 19:31 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

leuk_he schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:21:
ipv6 is het probleem niet. internet heb je nog aangezien daar nog een goed ipadres op zit.
Dat klopt, het lijkt alsof hij nog wel internet heeft

En een 169.* adres moet je niet hebben op de ethernet adapter als je op die internet pc internet deelt. dan moet hij door het delen van die ppp connectie automatis een 192.* adres toewijzen.
Dit heb je toch fout. Het internet ip en dit ip zijn 2 apparte netwerken en die kunnen standaard niet met elkaar communiceren.
Het 169. ip-adres deelt windows zichzelf toe als hij geen dhcp server kan vinden.
Probeer eens op beide computers een vast ip-adres in te stellen en een netwerk brug te maken tussen het internet en het netwerk.

Begin daar eens mee, en draai dan op de andere pc ipconfig /renew
"ipconfig /renew" werkt alleen maar als er een dhcp server draait, dat is dus hier niet het geval

[ Voor 2% gewijzigd door MarcoL op 19-02-2005 16:55 . Reden: typo`s ]

Don't worry people, i`m a professional idiot

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
IJnte schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 21:57:
Je hebt geen normaal IP adres en je gebruik IPV6 volgens mij(en andere ook zo te zien). Volgens mij zit je te klooien met een netwerkbrug in winXP. Knikker die er gewoon tussenuit en desnoods steek je die kaart effe opnieuw in en begin je opnieuw want et is flink door de war daarbinnen.
Nog niet geprobeerd, maandag es kijken of dit helpt.
mr_zippey schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:07:
ik had het probleem van dat rare ip adres (169.254.x.x) in combinatie met een subnet 255.255.0.0 ook. ben een hele tijd bezig geweest uit eindelijk was bij mij de oplossing: netwerkkaart eruit,
win xp cd in drive, verse install, na verwijderen windows partitie,formatteren en direct na formatteren (dan wil ie win xp al installen) heb ik op reset gedrukt (er staat dan geen win info op schijf) dan installen win xp, uitschakelen, netwerk kaart erin en dan pas deed hij het weer goed (alles met DHCP en op auto)

heb nu ip 192.168.2.14 en subnet 255.255.255.0

eindelijk na 3 dagen zoeken (oa gathering) en 3 x win xp install

misschien werkt dit ook bij jou

8)7
Staat net nieuwe windows install op, dit wil ik graag voorkomen.
leuk_he schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 15:21:
Dat komt omdat het een inbel verbinding is, dus nee internet werkt wel. De LAN verbinding is degene die zo raar doet.
En een 169.* adres moet je niet hebben op de ethernet adapter als je op die internet pc internet deelt. dan moet hij door het delen van die ppp connectie automatis een 192.* adres toewijzen. Begin daar eens mee, en draai dan op de andere pc ipconfig /renew en loop dan eens de troubleshooter door en vertel wat het probleem is (niet alleen wat je geprobeerd heb zoals nu,)

/edit: maar wat wil je nu eigenlijk precies?
Ik heb het handmatig geprobeerd, 192.* etc ingevoerd, Wizards geprobeerd, /renew /release zoals hierboven wordt gezegd werkt ook niet.

Wat ik wil is dat de dochter van m'n kennis dus weer op internet kan. Paps heeft de hoofdverbinding met Speedtouch @ Planet ADSL, en moet via LAN internet delen met z'n dochter.

Het heeft gewerkt, alleen omdat ie nog met SP1 zat en flink wat spyware/virusproblemen had heb ik windows er opnieuw opgezet. Sinds SP2 wil het netwerk niet meer delen.

[ Voor 35% gewijzigd door Mesh op 20-02-2005 12:34 ]

Signature?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ok asl ik het goed snap zit je (kennis zijn) netwerk zo in elkaar:\

internet
|
USBADSL Modem
|
pc pa
| croskable / of swtich + 2 straits cables
Probleem pc XP sp2
+ modem

1. uninstall ipv6 (zoals door andere aangeven, of in je lan -> network properties uitvinken) :dit verward de boel.

2. Deel op pc pa de internet verbinding. Als het goed is ken hij dan automatisch aan de lan verbinding 192.68.0.1 toe. Gebeurt dat niet "undeel" hem dan en doe het nogmaals.

3 zet op probleem pc automatisch verkrijgen ip adres aan. En type daar ipconfig /renew
Goed (192.*.2) ip adres -> mooi. als je dan nog problemen hebt loop datn de network trouble shooter faq door en beschijf wat je foutmeldingen zijn.
Nog steeds een 169.* adres: Kontroleer je kabels(doe die 2x). controleer antivurs software op overactieve firewall etc.Vervang e.v.t (tijdelijk) kabels. Let goed op de lampjes naast de kabel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
leuk_he schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:29:
Ok asl ik het goed snap zit je (kennis zijn) netwerk zo in elkaar:

internet
|
USBADSL Modem
|
pc pa
| croskable / of swtich + 2 straits cables
Probleem pc XP sp2
+ modem
Iets anders:

internet
|
USB/ADSL Modem
|
pc pa -> Probleem pc XP sp2 (LAN kan geen IP toewijzen)
| 2x NIC + Cross cable
pc dochter -> XP sp1
1. uninstall ipv6 (zoals door andere aangeven, of in je lan -> network properties uitvinken) :dit verward de boel.
Check
2. Deel op pc pa de internet verbinding. Als het goed is ken hij dan automatisch aan de lan verbinding 192.68.0.1 toe. Gebeurt dat niet "undeel" hem dan en doe het nogmaals.
Voor het ipv6 probleem ging het al mis, de netwerkkaart werd toen steeds uitgeschakeld, probleem heb ik opgelost maar toen kreeg ik de LAN kan geen IP toewijzen en Geen voldoende rechten om werkgroep te wijzigen (ondanks dat ie administrator is).
3 zet op probleem pc automatisch verkrijgen ip adres aan. En type daar ipconfig /renew
Goed (192.*.2) ip adres -> mooi. als je dan nog problemen hebt loop datn de network trouble shooter faq door en beschijf wat je foutmeldingen zijn.
Nog steeds een 169.* adres: Kontroleer je kabels(doe die 2x). controleer antivurs software op overactieve firewall etc.Vervang e.v.t (tijdelijk) kabels. Let goed op de lampjes naast de kabel.
Ga er maandag weer langs, maar merendeel heb ik al geprobeerd voordat het hele ipv6 gebeuren erbij kwam.

Kerio Firewall heeft hier nog nooit problemen opgeleverd, voor zover ik weet en Windows Firewall zet ik altijd uit.

Kabels zijn 100% in orde, want ik heb even de andere computer en bestanden kunnen benaderen via het netwerk.

Signature?

Pagina: 1