lichte ratel/snerpend geluid bij scrollen.

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:02
AMD64 3200+ winchester
Msi Neo 2 platinum mobo
2x 512mb geheugen.

Als ik aan het scrollen ben op een forum ofzo komt er een lichte ratel bij me cpu-koeler vandaan.
Als je goed luisterd dan houd de cpu fan heel erg licht een beetje in. Maar de cpu doet het verder gewoon perfect. Cpu is wel overklokt geweest. En ik heb hem voor de zekerheid maar gewoon weer standaard lopen.
Ook klopt de voltage van me cpu niet. In het bios geeft hij 1,50 v aan. Terwijl cpu-z rond de 1.432 v aan geeft.

Aan dat lichte geratel wil ik af want het stoort ontzettend.

@balusC Ik kom er echt niet uit. De ene heeft een piepend de andere een sissend weer een ander getik. De ene bedoeld er weer wat anders mee dan een andere persoon. En die problemen zijn of verschillend of niet eens opgelost. Dus kan ik het op die manier ook mijn probleem niet oplossen.

Bij mij is het echt een snerpend geluid.

Zie ook: http://gathering.tweakers...rd/processor+maakt+geluid
en nee het is geen sissend, krakend, piepend ect ect geluid.

Snerpend dus rond de processor. (denk de processor zelf)

[ Voor 11% gewijzigd door Robin4 op 18-02-2005 18:36 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik ken het geluid wat jij bedoelt wel, waarschijnlijk is het niet zo hard?

Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar ik heb het wel bij een hoop systemen gezien. Mijn eigen pc doet het trouwens ook.

Ik heb altijd gedacht dat het aan de voeding lag, wanneer je scrollt gaat je grafische kaart in werking en trekt je voeding iets omlaag.
Wat je hoort sissen/snerpen zijn de spoeltjes op je moederbord.

Denk ik dus, ik weet het niet zeker :)
Maar weet je zeker dat het niet uit de voeding komt of van zo'n spoeltje op je moederbord?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Robin4
Kijk dit zijn `denk ik` antwoorden.

Nee het is idd niet erg hard, maar als je het hoort is het zware irritant, en dat voor pas nieuwe onderdelen. Hij lijkt idd of de voeding wat meer belast word. Maar ik heb een 420 watt enermax en alle lijnen die ik kon opmeten heb ik gemeten met een multimeter. En de waardes zijn exact.

Bij me cpu lijk ik het iets harder te horen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij mijn eigen pc komt het van het moederbord (dat weet ik zeker, want dat is het enige component wat ik destijds verving en sindsdien was het geluid er).

Maar ook nieuwe moederborden kunnen dit hebben. Ik dacht (komt ie weer) dat je de spoeltjes kon inspuiten met bepaalde spray of vloeistof om dat geluid tegen te gaan.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Er is onderhand al veel over geschreven, zeker de laatste tijd lijkt het weer hard op te komen, misschien gebruiken mobo-fabrikanten weer goedkoper spul. Het zijn zo uit mijn hoofd spoeltjes / condensatoren die belast worden. Meestal rond je processor / op je videokaart / in je voeding. Ik denk niet dat insprayen gaat helpen omdat ze volgens mij niet fysiek trillen.

Wat waarschijnlijk wel helpt is "smooth scrolling" uitzetten. Maar persoonlijk kan ik geen pagina meer volgen als ik het uitzet (hij springt naar het volgende beeld, ipv ernaartoe te scrollen, waardoor je ogen niet weten waar de tekst is gebleven).

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

dreeke schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:45:
Bij mijn eigen pc komt het van het moederbord (dat weet ik zeker, want dat is het enige component wat ik destijds verving en sindsdien was het geluid er).

Maar ook nieuwe moederborden kunnen dit hebben. Ik dacht (komt ie weer) dat je de spoeltjes kon inspuiten met bepaalde spray of vloeistof om dat geluid tegen te gaan.
Kit heet dat. ;)

Maar dit is door sommige mensen al geprobeerd hier, en dat heeft niet mogen helpen omdat het geluid echt van de cpu zelf af kwam. (ik heb het hier alleen over Athlon64 cpu's, bij andere moederborden/platformen kan zoiets wél helpen)

Ik heb het zelf ook gehad met m'n 3500+, na enige tijd -paar maanden- was het over.

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 18-02-2005 19:04 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Ik heb ook zoiets met mijn videokaart en geheugen.

Videokaart is een Asus 6800NU @ Ultra en geheugen is Twinmos Speed Premium maar bij mijn Corsair PC4000 XMS PRO heb ik hetzelfde.

Ik hoor vaak een zacht, krakend geluid als een flash-reclame op een website wordt weergegeven en ook bij sommige avatars heb ik dit "probleem".

Mijn kast staat altijd open en is maar 50cm van mijn gezicht af geplaats, daardoor hoor ik heb geluid veel beter dan de meeste mensen, ik denk dat veel mensen mijn probleem wel kennen.

Oplossing ?, die is er niet voor zover ik weet :'(

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:43
Ik heb net in het mx1000 topic ook zoiets gepost. Alleen bij mij komt het van de harde schijf af als ik met mijn muis beweeg. In Firefox is het erger als in Internet explorer. Lijkt een beetje op een bromvlieg. :)

• Robin4
Hier word ik ook niet echt wijzer van. Vind gewoon klote dat dit kan gebeuren. Maar met msi-moederborden heb ik eigenlijk geen vertrouwen meer in. Want deze hebben altijd wel ergens problemen mee (Of blauwe schermen of vastlopers ect ect. Hiervoor had in een gigabyte en heeft altijd 5 jaar goed gewerkt. Die goede oude tijd _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 18-02-2005 20:16 ]

• Robin4
Ik ben eruit. Heb me cpu koeler opnieuw geinstalleerd met nieuw zilverpasta. Hoor het nou niet meer.

Pagina: 1