Toon posts:

Internetprovider voor internetcafe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik ben nieuw relatief nieuw hier. Ik heb de regels enzo gelezen en ik denk dat ik hier wel in de juiste plaats ben. Ik heb al geprobeerd te zoeken in de zoekmachine maar die levert niks op over dit onderwerp.

Ik beheer een internetcafé die al voor meer dan 5 jaren bestaat. We hebben onlangs problemen met onze huidige internetprovider en het blijkt dat ze er niet van af wisten dat derden onze internetverbinding hebben gebruikt om te internetten. We hebben besloten om van provider the wisselen, onze huidige provider is XS4all en we hebben de BASIC ADSL abonnement, volgens mij via BBnet.

Ik zoek naar een ADSL abonnement, rond de prijs van 50-60 euro die redelijk is. De enigste punt wat belangrijk is voor mij is dat het volgens de algemene voorwaarden wel door klanten van onze internetcafé gebruikt mag worden. Van veel providers mag dit niet, en dat is een probleem, als internetcafé.

Dus kort samengevat zoek ik een internetprovider voor een internetcafé rond de prijs van 50/60 euro per maand. Kunnen jullie mij helpen?

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 14:58
Ik weet 't niet hoor ... maar ik vraag me af of je met een aansluiting voor Consumenten (A)DSL een internetcafé van een verbinding mag voorzien (doorverkoop e.d.). Kijk eens naar Business DSL-abonnementen, wel wat duurder maar ik denk dat je eerder in die hoek moet zoeken.

Ik neem trouwens toch ook aan dat je zelf wel internetproviders kunt zoeken en hun algemene voorwaarden erop kunt naslaan of je zoiets mag doen? Maar wellicht zijn 'r hier op GoT mensen die er al ervaring mee hebben ... dat zou mooi meegenomen zijn natuurlijk :).

Heb je nog een voorkeur voor BBned, Tiscali of KPN? En wat voor up- en downstreams?

Ik haal dit effe gauw uit de voorwaarden van Speedlinq:
9.6 De Klant mag de homepage of zijn e-mail niet voor commerciële doeleinden aanwenden. Onder commerciële doeleinden wordt onder meer verstaan de publieke aanprijzing, aanbeveling of het aanbod van producten of diensten, het aanbieden van of het uitnodigen tot het aangaan van overeenkomsten ter uitvoering van commerciële activiteiten.

9.7 Het is de Klant, zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Speedlinq, niet toegestaan (onderdelen van) een netwerk of andere gebruikers, al of niet binnen zijn organisatie, op enigerlei wijze te verbinden met (onderdelen van) de Dienst. Uitzondering hierop vormt gebruik binnen de huiselijke kring.
Bovendien moet je als "bedrijf" (wat je hebt neem ik aan), dus als "rechtspersoon" en uittreksel van de Kamer van Koophandel kunnen overleggen.

[ Voor 42% gewijzigd door Wouter! op 18-02-2005 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ook zelf bij de internetproviders zoeken ja, maar ik weet dat het vruchteloos werk is omdat bij de meeste providers in hun algemene voorwaarden het officieel niet mag om derden laten gebruik te maken van het internet. Daarom vraag ik het ook hier in de forum, naar persoonlijke advies. Ik ben er wel bewust dat een zakelijke internetabonnement een stuk duurder zal uitvallen, maar het moet maar eenmaal. Maar ik denk dat dat ook nog een probleem zal zijn, want de meeste zakelijke internetabonnementen zijn gericht op kantoren en niet op internetcafe's.

Ik vraag daarom of jullie misschien een abonnement weten geschikt voor internetcafe's.

Verwijderd

Waarom neem je niet gewoon zakelijk ADSL? Die zijn juist gericht op gebruik van meerdere computers en zullen doorverkoop waarschijnlijk ook (eerder) goedkeuren. Google eens op "zakelijk adsl", heb ik even gedaan, en er bestaan zat pakketten met 50 tot 60 euro, ook vanaf 35 euro al. Waarom wil je per se consumentenadsl?

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:39:
Ik kan ook zelf bij de internetproviders zoeken ja, maar ik weet dat het vruchteloos werk is omdat bij de meeste providers in hun algemene voorwaarden het officieel niet mag om derden laten gebruik te maken van het internet. Daarom vraag ik het ook hier in de forum, naar persoonlijke advies. Ik ben er wel bewust dat een zakelijke internetabonnement een stuk duurder zal uitvallen, maar het moet maar eenmaal. Maar ik denk dat dat ook nog een probleem zal zijn, want de meeste zakelijke internetabonnementen zijn gericht op kantoren en niet op internetcafe's.

Ik vraag daarom of jullie misschien een abonnement weten geschikt voor internetcafe's.
Probeer eens bij KPN; Office DSL vanaf 20 euro (256/256); voor voorwaarden zou je bij hen moeten informeren, de voorwaarden die ik heb kunnen vinden gaan over ADSL (en Office DSL is niet perse ADSL), maar daarin staat NIETS over het niet toegestaan zijn van het delen met derden. Overigens staat daar ook niets over in de voorwaarden van Direct ADSL.

Over het niet toestaan van het delen is Xs4all trouwens wel heel duidelijk op hun site.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:52:
Waarom neem je niet gewoon zakelijk ADSL? Die zijn juist gericht op gebruik van meerdere computers en zullen doorverkoop waarschijnlijk ook (eerder) goedkeuren. Google eens op "zakelijk adsl", heb ik even gedaan, en er bestaan zat pakketten met 50 tot 60 euro, ook vanaf 35 euro al. Waarom wil je per se consumentenadsl?
Sorry misschien ben ik daar niet duidelijk over geweest, ik hoef niet persee consumenten ADSL. Weet je zeker dat zakelijk DSL wel een goed optie is, bij KPN? Denken jullie wel dat er wel van de verbinding gedeeld mag worden? Ik heb meer de impressie dat het alleen voor kantoorwerk mag.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:44:
[...]

Sorry misschien ben ik daar niet duidelijk over geweest, ik hoef niet persee consumenten ADSL. Weet je zeker dat zakelijk DSL wel een goed optie is, bij KPN? Denken jullie wel dat er wel van de verbinding gedeeld mag worden? Ik heb meer de impressie dat het alleen voor kantoorwerk mag.
gewoon even bellen (of mailen, maar bellen is vaak directer ;) ) met die verschillende providers en gewoon om wat offertes te laten maken, dan merk je snel genoeg of het mogelijk is of niet.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 14:58
Maar kijk wel even naar de bandbreedte hè ... hoeveel PC's heb je in je café? 256kbit up/down lijkt me voor één PC al matig >:)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou hier eens kijken:

http://www.kpn.com/kpn/show/id=405331/sc=3794f0

office dsl van kpn

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 18-02-2005 22:36 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wouter! schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:27:
Maar kijk wel even naar de bandbreedte hè ... hoeveel PC's heb je in je café? 256kbit up/down lijkt me voor één PC al matig >:)
Vanaf 256Kbps ... ;)

Dat je problemen hebt met je huidige ISP zal niet zonder reden zijn. Beetje spam waarschijnlijk vanaf je verbinding verzonden? Dat is wel iets wat je dan ook moet tegengaan. Ook al is het toegestaan om een (deel)product door te verkopen/verhandelen ben je zelf als afnemer verandwoordelijk voor wat er gebeurt natuurlijk. En sommige dingen mogen bij geen enkele ISP en is niet de bedoeling op internet sowieso (zoals spam).

* bjck doet een wilde aanname hier mbt spam

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoe beheer je je netwerk? Route je alles via een proxy zoals bijvoorbeeld ISA server? (_o_), en houd goede logboeken bij. Wordt er toch gespamd, dan kan je achterhalen wie het was. (Foto maken van iedereen bijv.)

We are shaping the future

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Alex schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:40:
Hoe beheer je je netwerk? Route je alles via een proxy zoals bijvoorbeeld ISA server? (_o_), en houd goede logboeken bij. Wordt er toch gespamd, dan kan je achterhalen wie het was. (Foto maken van iedereen bijv.)
Nooit gehoord van de privacy wetgeving :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hmm... da's waar ook ja. Dan maar geen foto :+

We are shaping the future

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je kan het als voorwaarde stellen voor gebruik of een abonnement van het café. LIjkt me voor misbruik (gezien je daar verandwoordelijk voor bent en mogelijk dus ook voor de schades) erg handig dat je weet wie je klanten zijn en wie wanneer vanaf waar gedaan heeft. Na kunnen zoeken achteraf wie er achter die PC zat en waar je die klant dan kan vinden is erg handig lijkt me.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bjck schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:39:
Je kan het als voorwaarde stellen voor gebruik of een abonnement van het café. LIjkt me voor misbruik (gezien je daar verandwoordelijk voor bent en mogelijk dus ook voor de schades) erg handig dat je weet wie je klanten zijn en wie wanneer vanaf waar gedaan heeft. Na kunnen zoeken achteraf wie er achter die PC zat en waar je die klant dan kan vinden is erg handig lijkt me.
Je kunt ook verplicht identificatie eisen en vingerafdrukken afnemen, maar dan kun je de tent eigenlijk wel sluiten >:)
Met een internetabonnement heb je al meer mogelijkheden tot registratie van NAW van de klanten.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Pagina: 1