MX510 of Razer Boomslang 1000DPI

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
Hallo,
ik had een vraagje.
en ik verwijs hierna met mensen die ervaring hebben met deze muizen.
ik wil dus een nieuwe muis halen. en wou dus wel een keer een beetje state-of-the-art muis hebben.
ik speel overigens bijna 24/7 games, en deze muizen zouden er erg voor in de aanmerking komen.
nou zijn ze toevallig in een winkel in de buurt te koop en vroeg me af welke ik zou moeten kiezen

MX510
  • 800DPI / 5.8 Megapixel/s
  • ligt wel lekker in de hand
  • mooi design
  • (-punt)40 euro
  • 15G accelatie
Razer Boomslang
  • 1000DPI
  • Apart design
  • (-punt)ondersteund de duim niet
  • 20 euro
laat me horen wat jullie denken...

[ Voor 4% gewijzigd door un1ty op 18-02-2005 18:09 ]

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 10:42
Zelf heb ik de MX510 en ik ben er erg tevreden mee, heel erg precies en idd ligtie lekker in de hand, wat naar mijn idee heeel erg belangrijk is...

PS Prijs is er vanaf 34 euro...

[ Voor 23% gewijzigd door Jilvoos op 18-02-2005 18:11 ]

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:35
Hier vind je veel ervaringen:
searched

Zelf zou ik persoonlijk niet meer voor een boomslang gaan, maar voor de razor viper.
Ik heb deze zelf thuis, ligt prima in de hand, zeer precies. En door het fijne teflon glijd hij heel soepel over het bureau en word hij niet vies aan de onderkant.
kleine review

Persoonlijk zal ik het verschil niet weten omdat ik de 510 niet in bezit gehad heb.

[ Voor 65% gewijzigd door Tijmen op 18-02-2005 18:14 ]

Verwijderd

is de razer boomslang niet al een beetje 8terhaald..

- punt van razer is dat het balletje muis is

je kan beter naar de diamondback kijke!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 18:12 ]

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mx1000, duidelijk ;)

Verwijderd

Wat dacht je van de Razer diamondback:

Razer Diamondback - MX510 killer?

Ik heb zelf deze muis ook. Ik kan hem je echt aanraden zelfs 1600 cpi :P
Hij is zeer nauwkeurig. Ik heb zelf ook wel eens met de 510 gegamed. Dan vind ik deze muis toch een stuk gladder en precieser over het sherm bewegen.

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:35
seriele 80 knops muis... duidelijk ;)

.... wat een understatements soms hiero

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
draadloos zal nooit optimaal zijn voor een gamer, je blijft altijd wel een beetje het zwabber effect van de ouwe draadloze muizen houden (hoewel tegenwoordig minimaal), en je zit met batterijen, wat weer extra gewicht is.
de boomslang is echt een schijtmuis, heb er hier nog een liggen, na een maandje in de hardware doos gegooid en nooit weer naar omgekeken. hapert constant, en knoppen blijven hangen etc... gewoon bagger.

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06-2025

un1ty

Join the Arena!

Topicstarter
maargoed de diamond back was +50 euro, niet dat ik er geen wou.
maar dat in combinatie met toetsenbord word moeilijk,
omdat ik onder de 70 euro wou blijven

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Verwijderd

un1ty schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:17:
maargoed de diamond back was +50 euro, niet dat ik er geen wou.
maar dat in combinatie met toetsenbord word moeilijk,
omdat ik onder de 70 euro wou blijven
Anders spaar je nog even door als dat mogelijk is.
Je kunt beter iets meer geld uitgeven,dan dat je na 2 maand weer zoiets hebt van had ik die iets duurdere maar gekocht.

• Ikk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 15:34

Ikk

MX 1000 helemaal mee eens.

Heb op mijn werk een MX700 maar als je die vergelijkt met die 1000, een wereld van verschil.

Verwijderd

Ikk schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:25:

Heb op mijn werk een MX700 maar als je die vergelijkt met die 1000, een wereld van verschil.
Persoonlijk vind ik die muis veels te zwaar. Het is net alsof je met een muis met lood gamed. Met de diamondback hebje goede voetjes waardoor deze beter glijd + dat deze veel minder weegt, het snoer is ook flexibel waar deze ook niet in de weg kan gaan zitten.
Het is natuurlijk wel zo dat de mx1000 ook bij de topmuisen hoord en veel minder lag heeft als een andere draadloze muis. Maar als ik deze muis vergelijk met mijn diamonback dan zou ik niet willen ruilen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 18:33 ]

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

unfor schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:17:
[...]

draadloos zal nooit optimaal zijn voor een gamer, je blijft altijd wel een beetje het zwabber effect van de ouwe draadloze muizen houden (hoewel tegenwoordig minimaal), en je zit met batterijen, wat weer extra gewicht is.
de boomslang is echt een schijtmuis, heb er hier nog een liggen, na een maandje in de hardware doos gegooid en nooit weer naar omgekeken. hapert constant, en knoppen blijven hangen etc... gewoon bagger.
De MX1000 heeft geen batterijen, maar een accu. Je hoeft dus nooit ook maar 1 batterij te kopen, je zet hem gewoon in de oplader en klaar is kees. De 1000 is de lekkerste muis die ik ken (en ik heb hiervoor de 510 gehad) en de accu in plaats van batterijen maakt het de aanschaf absoluut waar denk ik.

Deliriant isti Romani.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Tsja ik kan geen objectief oordeel vellen, want ik heb alleen een MX510 in mijn bezit :) Maar ik kan je wel vertellen dat deze MX510 een zeer fijne muis is. Hij is heel precies en reageert zeer snel. Hij ligt ook nog eens lekker in de hand. En zelfs met links is er nog goed mee te muizen, ondanks het rechtse design ;) Toen ik hem kocht vond ik het alleen jammer dat er allemaal extra knopjes op zitten, maar na een tijdje vind ik ook deze knopjes heerlijk werken. Het scrollen met de twee extra knopjes boven en onder het scrollwiel is toch ook wel fijn, je hoeft niet meer de hele tijd dat wieltje dol te draaien ;) En de knoppen voor Next en Previous zijn tijdens het surfen ook erg nuttig. Alleen dat Alt-Tab knopje wat er op zit vind ik nog steeds nutteloos...

Maar het is dus een hele fijne muis, zeker een aanrader. Of die Razor muizen ook zo zijn weet ik niet, maar dat zullen vast geen slechte muizen zijn :)

Verwijderd

Saryon schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:33:
[...]

De MX1000 heeft geen batterijen, maar een accu. Je hoeft dus nooit ook maar 1 batterij te kopen, je zet hem gewoon in de oplader en klaar is kees. De 1000 is de lekkerste muis die ik ken (en ik heb hiervoor de 510 gehad) en de accu in plaats van batterijen maakt het de aanschaf absoluut waart denk ik.
Dat kan ook een nadeel zijn. accu,s slijten na verloop van tijd. Een nieuwe accu is bijna net zo duur als een muis.

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
unfor schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:17:
[...]

tja, de reactietijd van deze muis is echt super hoor..
ik speel q3 en heb hierbij een superreflex nodig (en dus een muis die die snelheid kan bijbenen) en de mx1000 doet dit met gemakt..
en wat extra gewicht betreft, tja.. dat is persoonlijk :)

• Brent
  • Laatst online: 07:37
Zelf ben ik ook aan t kijken naar een mooie muis. Qua ergonomie (en prijs) is de ouwe Boomslang nu wel interessant, alleen die heeft weer een bal. De diamondback lijkt me aan de andere kant weer beter. Wat ik echt een beetje mee zit is het formaat. Ik wil een beetje een flinke muis ala de boomslang en de overige eigenschappen van de diamondback. Een diamondback met boomslang uiterlijk zou ik dus het beste vinden. Iemand ideeen? Ik zag ergens al renders van de Boomslang 2, met laser.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:02

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik heb nu al een aantal muizen getest, waaronder:

MX-500 ( Fijne muis )
MX-510 ( hetzelfde, alleen andere drivers en kleur, dpi merk je niet )
MX-700 ( laggy + verbruik en gewicht )
Razor Diamondback, ( anatomische vormgeving zuigt, speelt lastig, wel snel...)
MX-1000 ( veel te groot en lomp en daarbij ook nog eens te zwaar! En ze wiebelen allemaal? liggen kennelijk nooit op alle pootjes tegelijk om eoa reden?)
Microsoft inteli., ( anatomisch niet goed , speelt wel fijn, alleen scrol zuigt imo)

Kort samengevat, de 500 en de 510 spelen in mijn ogen veel fijner dan wat dan ook.

Draadloos... tjsa.. baterijen is gewicht, en meestal lag, al is het maar een beetje.
Met draad, snel, maar draad is of te kort, of zit in de weg hehe ;)

Ik hou het bij de MX-5XX serie, fijne anatomische vormgeving ( helaas alleen voor de rechtshandigen onder ons ) Bijna onverslijtbaar, knoppen zitten op de juiste en logische plekken, en zijn goed bind-baar in games. Niet te zwaar, Stabiel. en relatief goedkoop. Geen gezuel met laders en baterijen.

Gebeurt altijd in een war dat je baterijen leeg zijn :)

Ik gebruik hierbij een IceMat 2, Black eddition en padsurfers, geweldige combo.

Succes met je keuze.

P.s. wie "merkt" er nu echt het verschil tussen 400 800 of selfs 1000dpi? Ik niet,leuke verkoop praatjes, maar niet echt merkbaar. Aangezien het gemiddelde speel oppervlakte van de muismat toch maar zo'n 30cm is, en je meestal nog minder gebruikt door je instellingen...
Maar ja kan aan mij liggen...

Enemy Territory stil rulesszz 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Shaggy op 18-02-2005 18:57 ]

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

shaggy8675 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:50:
Ik heb nu al een aantal muizen getest, waaronder:

Razor Diamondback, ( anatomische vormgeving zuigt, speelt lastig, wel snel...)
Dat vind ik dus niet.. De muisknoppen liggen gewoon heel fijn de in hand. Ook het rubber op de knoppen zorgt ervoor dat je vingers goed blijven liggen, ook tijden unreal etc.
Ik heb vaak genoeg met de 510 gespeelt. Die muis die moet je letterlijk omarmen met je heele hand. Dit vind ik gewoon niet fijn spelen.

Toch vind ik dat na de diamondback, de 510 op de 2de plaats komt. Vooral omdat deze niet zo zwaar is als de mx1000.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:56:
[...]

Dat vind ik dus niet.. De muisknoppen liggen gewoon heel fijn de in hand. Ook het rubber op de knoppen zorgt ervoor dat je vingers goed blijven liggen, ook tijden unreal etc.
Ik heb vaak genoeg met de 510 gespeelt. Die muis die moet je letterlijk omarmen met je heele hand. Dit vind ik gewoon niet fijn spelen.

Toch vind ik dat na de diamondback, de 510 op de 2de plaats komt. Vooral omdat deze niet zo zwaar is als de mx1000.
Ja dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de hand groote natuurlijk. ( heb zelf redelijke handen, vandaar, maar vind het fijner om muis goed te "omarmen" en met mijn hele arm te spelen, ipv alleen mijn hand.

Is een kwestie van voorkeur natuurlijk :)

Verwijderd

shaggy8675 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:59:
[...]

Ja dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de hand groote natuurlijk. ( heb zelf redelijke handen, vandaar, maar vind het fijner om muis goed te "omarmen" en met mijn hele arm te spelen, ipv alleen mijn hand.

Is een kwestie van voorkeur natuurlijk :)
Dat ben ik met je eens.

Het klopt ook inderdaad wat je zegt met wat betreft het spelen van:
of je hand, of dat je met je hele arm speelt. Dit was mij nog nooit opgevallen. Dit is waarschijnlijk inderdaad waar het verschil in zit of je graag de muis wilt "omarmen"
Als je de muis helemaal vast pakt zoals bij de 510 heb je wel meer grip als je de heele arm gebruikt om te spelen. Terwijl het bij de diamondback juist fijn is om snel je hand te bewegen omdat deze ook vrij plat is.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 19:05 ]

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Ik heb de MX510 en ben er zeer blij mee, werkt heel lekker.

De razer is echt iets apparts, waarschijnlijk ook een zeer goede muis maar is niet met iedereen "compatible" :P Ik zou voor de MX510 gaan omdat je dan zeker weet dat je een kwaliteitsmuis hebt (niet alleen voor gamen)

icemat erbij, hyperglides erbij en het feest is compleet :P

• Saryon

Saryon

Xienix

Ik heb deze ook nog niet gezien, ondanks dat ie aangekondigd zou worden in januari.

nieuws: Prototype Logitech-muis met 1600dpi gesignaleerd

Deliriant isti Romani.

• Erazzzer
  • Laatst online: 02:44

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ikk schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 18:25:

Ik ben van een MX1000 naar een MX700 gegaan. Die MX1000 is werkelijk waar een kutmuis. Ligt gigantisch klote in de hand en heb er heel veel mankementen mee gehad. De MX1000 is de familie in gegooit en ik heb een MX700 gekocht. En de MX700: _o_

• Saryon

Saryon

Xienix

Erazzzer schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:01:
[...]

Ik ben van een MX1000 naar een MX700 gegaan. Die MX1000 is werkelijk waar een kutmuis. Ligt gigantisch klote in de hand en heb er heel veel mankementen mee gehad. De MX1000 is de familie in gegooit en ik heb een MX700 gekocht. En de MX700: _o_
Wat heerlijk dat iedereen er zo ontzettend verschillend over denkt. (Wordt de TS ook niet veel wijzer van denk ik :P ) Ik vind de handligging van de MX1000 juist super, de duimondersteuning is echt heel goed, stuk beter dan de 510. Ik heb de MX1000 ook aangeraden aan een kennis die last heeft van een soort RSI-verschijnselen en die is er super blij mee. Het gewicht van de muis is voor de een fijn, voor de ander niks, das toch heel persoonlijk.

Deliriant isti Romani.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Erazzzer schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 20:01:
[...]

Mmhh. en je raakt er nog niks mee...hehehehe

Knuffel Tukker ;)

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik kan alleen zeggen dat een muis uitkiezen een kwestie van "passen" is, ga gewoon eens naar de winkel en neem de muizen die je op het oog hebt eens in de hand. Probeer er ook zo mogelijk ook even mee over een redelijk oppervlak mee heen en weer te schuiven, even kijken hoe dat voelt.

De razor ken ik niet, maar wat ik er van gezien heb vind ik de razors over het algemeen erg klein. De 510 vond ik ook nog wat aan de kleine kant maar toch wel een redelijk lekkere muis. Persoonlijk kies ik voor de MX1000 omdat deze lekker groot is, goed in de hand ligt en in games ook goed presteert (vind ik) enige nadeel zou het gewicht kunnen zijn. Maar dat is denk ik een kwestie van wennen, ik ben van een trust 350L (lees plastic flutding wat bij windkracht 4 bijna al weg waait, zo ligt) naar de "zware" MX1000 gegaan en heb geen enkel moment spijt gehad. Het enige waar ik spijt van heb gehad is dat ik niet veel eerder de mx1000 gehaald heb.

Verwijderd

Ik heb zelf de MX500 en de BS2000 liggen, niet helemaal dezelfde muizen maar goed genoeg voor vergelijking lijkt me zo :)

Ik vind persoonlijk de BS2000 fijner qua model en muizen (en de on-the-fly sensitivity) alleen moet je 'm wel regelmatig schoonmaken. De MX500 is gewoon een goede muis en als je optisch wilt dan is dit een goede keuze.. kan je prima mee gamen :)

kheb nu zelf overigens wel de nieuwe razer DB, en die wil ik dus niet inruilen voor een MX :)
't beste is om even te voelen welke muis je het lekkerst in de hand vindt liggen.. qua muisprestaties zullen ze beide het prima doen.

• Brent
En wat vind je beter in de hand liggen, de Boomslang of de DB?

Verwijderd

Wat die mx-1000 betreft, ik heb ze gehad en aan mijn vader cadeau gegeven
en terug gegaan naar mijn Dual Optical. Ze wiebelde EN ze had echt een bepaalde
lag die in bvb CS echt wel een verschil maakt. Test het maar eens uit en via de
USB-poort kun je er een MX500/MX510/Dual Optical tegelijk mee testen en je zal
het dan wel merken. Maar de onderkant van mijn Dual Optical is nu helemaal afgesleten
en ze geeft een slecht contact als de draad beweegt en ik ben dus ook op zoek naar
een nieuwe muis en ik denk dat het de MX-510 zal worden hoewel ik dat zweterige
plastic omhulsel wel wat minder vind. :|

Verwijderd

Breepee schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:17:
En wat vind je beter in de hand liggen, de Boomslang of de DB?
ik vind de BS fijner in de hand.. maar dat heeft denk ik ook met de 5 jaar wenperiode te maken ;)
Ik hoop iig dat er ooit nog een optische razer wordt uitgebracht met het model van de BS (rumors BS II :p).

• Brent
Dat hoop ik idd ook. Dan koop ik hem meteen :)

Verwijderd

wat is die mx1000 zwaar zeg pfff
hier krijg je rsi van :/

lijkt wel een stuk lood

nee heb hem van de week gekocht ,en als veelgebruiker is dit ding echt te lomp
je duim valt idd erg goed op de muis .
maar dat is dan ook het enigste positieve er over

de laser doet ook geen wonderen tegen over de opt muis

nee de mx1000 gaat lekker mplaats op

en dan neem ik wel weer een goedkoop optisch gevalletje :)

• Erazzzer
  • Laatst online: 02:44

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wellicht is het kiezen tussen mx510 een boomslag al iets verouderd, tegenwoordig zal het tussen de mx518 en diamondback gaan.

Ik ben van mijn mx700 overgestapt op een Razer Diamondback. Nu ga ik even de modellen vergelijken. de mx700 en mx 518 zijn precies hetzelfde behalve gewicht, draad en dpi, vandaar dat mijn ervaringen meer over de mx700 gaan :)

MX518:
+ Veel knoppen, op logische plekken
+ Drivers
+ Form
- Iets zwaarder dan de Razer
- Voor sommigen iets te groot

Diamondback
+ Formaat
+ Gewicht
- Drivers zijn @#$!@#^%!@#@#%%#
- Knoppen zijn [zie drivers]

Conclusie:
Ik heb de Diamondback gekocht, omdat ik daar vele goede dingen over gehoord heb. Achteraf gezien was dat heel stom. De Diamond back heeft een aantal knoppen, die zeer onlogisch op de muis zitten, waardoor 3 knoppen eigenlijk onbereikbaar zijn. Verder kun je leuk functies aan de knoppen toevoegen, het had leuk kunnen zijn als je zinvolle functies had. In de drivers zitten bijna geen functies, na een update nog niets :( Hele grote misser
Verder zijn de knoppen van de Razer veel te gevoelig. Vaak druk ik tijdens het gamen per ongeluk de rechter muisknop of duimknop in. Dit was echt mijn laatste Razer. Voor mij niets anders meer dan Logitech _o_

Verwijderd

wordt toch de 518 voor moi

heb net de mogenlijk gehad om er mee te gamen via een mede clanner

en dat gamed toch een stukje beter

ik wilde eerst de mx1000 open schroeven >:)

of ik iets kon doen aan het gewicht van de muis

maar toch maar nie met een paar dagen oude muis

kan er trouwens nergens een technical sheet over vinden of er uberhaupt een dood gewicht in zit
net zoals de kleinere broertjes

iemand hier al ervaringen mee :?
Pagina: 1