[quicktime/ vlc] Windows media files afspelen?

Pagina: 1
Acties:

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 17:46
Het volgende is het probleem, ik verdom het om windows mediaplayer voor OSX te instaleren... meestal is dit geen probleem want het meeste is toch wel af te spelen in Quictime/ VLC.
Behalve de windows media files die je steeds vaker tegenkomt :(
Iemand een oplossing anders dan mediaplayer instaleren ? Bestaan er plugins oid voor quicktime/vlc waardooor ik wel gewoon die bestanden kan lezen?

• Obi
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Wat is er mis met Windows Media Player op je apple te hebben staan? Dient prima z'n doel met de mwv's en je hebt er verder geen last van...

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik gebruik zelf (nog niet zo heel lang) MPlayer OS X 2. Hier een stukje uit de readme:
Multimedia player with playlist, supporting playback of all widely used media types (MPEG 1-4, DivX, AVI, ASF, Ogg Vorbis, RealMedia, QuickTime Movie, MPEG layer 1-3, AC3, WindowsMediaAudio etc.) and movie subtitles of various formats (MicroDVD Player, Subrip, etc.). It is based on MPlayer - movie player for linux.
Ik heb hier laatst nog wat .wmv bestanden mee afgespeeld.

Kijk anders ook hier even: Onmisbare tools / software.

[ Voor 8% gewijzigd door Croccifixio op 18-02-2005 18:43 ]

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb het idee dat MPlayer en VLC precies dezelfde bestanden kunnen afspelen. Ik heb beide applicatie ook op mijn computer. Wellicht gebruiken ze dezelfde codecs?

Ook VLC kan geloof ik WMV bestanden afspelen. Het enige wat wellicht niet mogelijk is, is om WMV bestanden af te spelen die een DRM hebben. Ik geloof dat hetzelfde ook geldt voor de Mac versie van Windows Media Player.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

wmv is een proprietary formaat, wat inhoudt dat er nergens op te zoeken valt hoe je het nu precies moet decoden. Op x86 systemen kun je inderdaad MPlayer gebruiken in combinatie met de originele windows DLL's, maar op PowerPC's kom je daar niet mee weg.

Voor een heleboel wmv's zit je dus echt vast aan Microsoft Windows Media player.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
EyeTV player kan ook een hoop aan, mischien ...

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Voor wat het waard is; de WMP voor OS X is aanmerkelijk minder rampzalig dan onder Windows; het heeft een kleine footprint, draait alleen als jij het wil en bestaat netjes uit 1 applicatie afaik.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Wild pigeon
  • Laatst online: 05-02 17:46
chem schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 23:13:
Voor wat het waard is; de WMP voor OS X is aanmerkelijk minder rampzalig dan onder Windows; het heeft een kleine footprint, draait alleen als jij het wil en bestaat netjes uit 1 applicatie afaik.
Dat is iig wel waar, hij is minder log dan onder winxp.

Maar ik ben bang dat ik idd toch echt WMP moet instaleren aangezien geen van bovengenoemde opties werkt voor bv het journaal op nos.nl.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

WMP onder OSX is dan wel een bagger app die absoluut geen gebruik maakt van de mogelijkheden van OSX, 't is wel de enige app die die kuttige WMV9 files en streams kan spelen. En inderdaad blijft alles netjes binnen een folder, op een pref file en een browser plugin na.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1