Toon posts:

Napster achter firewall??? Het kan lees hier hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:rLukt het bij jouw school/werk niet om napster te gebruiken. Neem dan een web based napster search bijv. :+ www.mp3filter.com

Of neem het programma audioGnome. hiermee kun je gewoon op de napster servers inloggen. Het werkt nog beter als napster ook.

Veel succes........

Meet me at Ice_q if you dare..........

Verwijderd

.....of Napigator

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 18:10

Arjan A

Cenosillicafoob

Goh, en ik denken dat er een mooi lang verhaal kwam hoe dat dan zou kunnen. Ik wil dus met *Napster* achter een firewall, snap je wel meneertje? En niet met Audiognome of napigator. Want dan heb je niet Napster achter een firewall.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 03:22 schreef Arjan_A het volgende:
Goh, en ik denken dat er een mooi lang verhaal kwam hoe dat dan zou kunnen. Ik wil dus met *Napster* achter een firewall, snap je wel meneertje? En niet met Audiognome of napigator. Want dan heb je niet Napster achter een firewall.
Wat jij niet weet, is dat napigator een aanvulling is voor napster, kan je namelijk je eigen server kiezen en daar met NAPSTER op inloggen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 08 januari 2001 03:22 schreef Arjan_A het volgende:
Wat is eigenlijk het probleem net Napster achter een firewall? Een port forwarden voor uploads en je bent klaar toch?

Verwijderd

Hoe moet je dat doen een poort forwarden?
Ik zit nl . achter een linux router met een vuurmuur daarop en sindsdien doet ongeveer 1/10 deel van men downloads het (de rest staat gewoon te wachten tot time-out). En de uploads doen het helemaal niet (boeien :) ).

Trouwens wel beetje k*t streek om deze thread te starten een aan te geven dat je dé oplossing hebt.

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

napster werkt bij mij perfect achter een vuurmuur (linux), alleen uploads niet...boeiuh

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55
Welke port heb je opengezet dan om napster achter een vuurmuur te gebruiken?

Verwijderd

Uhhhh, poort openzetten? Ik geloof niet dat ik dat gedaan heb. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe dat moet in linux.
Ik ga dat maar eens uitzoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit artikel geld niet voor figuren die denken dat ze het beter weten. Maar voor mensen die achter een firewall ook eens wat muziek willen downloaden. Het is namelijk voor de meeste (op uitzondering van echte tweakers) moeilijk om een proxy+firewall+services op te zetten dus plaats aub iets nuttigs hier.....

|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:12
Mensen, Napster achter firewall (ook als je wilt 'uploaden', oftewel als je wilt dat mensen met jouw computer verbinding kunnen maken door je firewall heen) is echt hartstikke eenvoudig. Dit geldt trouwens ook voor ICQ, geen chat of filetransfer die dan meer mislukt....

Hier www.socks.nec.com/reference/socks5.html kun je de socks5 reference implementation downloaden (in ieder geval voor Linux, ik geloof ook voor Windows). Die kun je op je firewall machine installeren en dan ICQ en Napster opgeven om die socks5 server te gebruiken.

Natuurlijk moet op de firewall machine ook nog de betreffende poorten open staan, maar je hoeft in ieder geval niet meer met forwarding naar je interne machines toe te werken om bepaalde poorten door te laten. Dit komt de veiligheid aardig ten goede.

Ik werk thuis ook zo voor het gebruiken van meerdere ICQ's en het werkt perfect.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 15:36 schreef Ice_Q het volgende:
:rLukt het bij jouw school/werk niet om napster te gebruiken. Neem dan een web based napster search bijv. :+ www.mp3filter.com

Of neem het programma audioGnome. hiermee kun je gewoon op de napster servers inloggen. Het werkt nog beter als napster ook.
Ja en dan schermt de systeembeheerder gewoon die pagina's weer af. Die zijn echt niet gek en hebben overal logfiles van.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op maandag 08 januari 2001 09:16 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]
Wat is eigenlijk het probleem net Napster achter een firewall? Een port forwarden voor uploads en je bent klaar toch?
kun jij de firewall op jou school beheren? of hebben jullie zo'n vriendelijke systeembeheerder?

echte oplossing --> gewoon de hele sjit tunnelen over poort 80 :)

als iemand dat uit kan vissen, zonder hardware te gebruiken, moet die dat maar es vertellen :)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Puntslash
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zit hier op Hogeschool IJselland (8MBit Surfnet 8-) ) maar ik krijg hier niet aan de praat :'(

Verwijderd

oud verhaal ...sorry

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op woensdag 10 januari 2001 08:47 schreef Dirk-Jan het volgende:

[..]
kun jij de firewall op jou school beheren? of hebben jullie zo'n vriendelijke systeembeheerder?
Nee, maar op school hoef ik ook geen upload mogelijk voor Napser. Op school heb ik niet eens Napster, alleen ICQ.
echte oplossing --> gewoon de hele sjit tunnelen over poort 80 :)
Daar heb je dan nog steeds een extra server voor nodig.
als iemand dat uit kan vissen, zonder hardware te gebruiken, moet die dat maar es vertellen :)
Waarom zou je daar speciale hardware voor nodig hebben?
Ik weet dat een tunnel over DNS mogelijk is, heeft eens een keer in een Nederlands computer tijdschrift gestaan (weet helaas niet meer welke).

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:55
Ik heb het eindelijk aan de praat, Napster gebruiken op een client.(achter vuurmuur)
Ik had DNS niet aan staan:(.
FF op surver in Wingate DNS ingesteld en op client DNS aanzetten en het werkt.

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je achter een firewall zit kan je gewoon poort 0 aangeven in Napster. Als de andere partij die van jou download ook achter een firewall zit moet je een poort forwarden naar client waar napster op draait. Nu kunnen ook mensen met een vuurmuur van je downloaden.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

OOk sockscap is een proggie waarmee je de vuurmuur doorkomt.
Pagina: 1