Kleurenlaser probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bartender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 20:45
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een tijdje een Lexmark SC1275 kleurenlaser in gebruik en dit bevalt me goed.

Maar sinds kort krijg ik steeds een streep door me kleuren afdrukken heen. Dus als ik een foto op bijna a4 uitprint heb ik op 2 vaste plaatsen er een streep doorheen lopen.

Ik heb de reinigingsfunctie op de printer geprobeerd, maar geen beter resultaat.

Het lijkt me niet dat er een toner leeg is, omdat het op een vaste plaats is bij verschillende afdrukken en kleuren.

Iemand die misschien een mogelijke oplossing weet?.

Alvast bedankt,
Jos

• Loran
  • Laatst online: 17-12-2025
ik heb wel eens een zwarte hp toner geschud voor een wat beter resultaat, maar ik weet niet in hoeverre dit kan met een kleuren toner.

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Mis je een kleur of wordt een kleur continu afgedrukt?
Bij een missende kleur kan het een beschadiging van een van de rollen (conductor?) waarop zich een kleur niet goed af zet.

Misschien moet je de printer uit elkaar halen (voor zover mogelijk) want misschien is het enkel wat vuil of een stukje papier.

Senile! Senile Oekaki

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

als het een horizontale streep is zou het wel eens kunnen dat je magnetische rol beschadigd is.
Ik heb dat eens gezien toen iemand een blad met nietjes door een laser had gejaagd.
Heel vervelend en kostelijk, hopelijk heb je een ander probleem :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Misschien iets vastgebrand op je fuser? Mijn vorige fuser (die ook bijna op was) had een putje erin zitten, nog van de vorige eigenaar. Dat resulteerde dus ook continue in een licht plekje op de afdruk, telkens op dezelfde afstand (=omwenteling van de fuser)

't scheelde dat ik de fuser voor relatief weinig kon krijgen (150 eur) en ik nog een zooi toners enz voor die printer heb, dus 't was t nog wel waard... Ik moet alleen nu op zoek naar een nieuwe imaging unit, maar da's een ander probleem.

Servicemanual van je 1275 heb ik toevallig nog op m'n harddisk, heb 'm ff geuploaded:
http://files.djsmiley.com/pdf/lexmark_optra_sc_1275_5040.pdf (4Mb)

[ Voor 33% gewijzigd door DJSmiley op 18-02-2005 20:37 ]

Verwijderd

een nieuwe toner heb je na verloop van tijd toch nodig dus kopen dat ding en testen of het daaraan ligt :) kun je igg al weer wat uitsluiten ;)

• Bartender
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 22:51:
een nieuwe toner heb je na verloop van tijd toch nodig dus kopen dat ding en testen of het daaraan ligt :) kun je igg al weer wat uitsluiten ;)
De toners sluit ik zoiezo al uit, omdat het op willekeurige kleuren gebeurt, dus niet alleen op zwart ofzo. En de streep zit steeds op exact dezelfde plek.

Het is een horizontale streep op de afdruk dus het zou best eens de magnatische rol beschadigd is of vuil. Morgen gaan we de printer eens uitelkaar halen en schoonmaken, kijken of we hem kunnen maken. Ik hou het hier op de hoogte.

Jos

• Bartender
Nou zoals we het nu zien komt de fout uit de photoconductor weg. De printer heeft nu een 25.000 pagina;s gedraaid en waarschijnlijk is de conductor nooit vernieuwd.
Deze heeft een levensduur van 20.000 pagina's en heeft dus al een 5000 meer gedraaid.
Ik heb redelijk voordelig (90 eurie) een nieuwe conductor kunnen ritselen welke ik dinsdag binnen krijg.

De uitslag zal ik hier zsm plaatsen.

Bedankt,
Jos

• Bartender
Nou het probleem bleek hem op meerdere punten te zitten.

De zwarte toner was gedeeltelijk schuldig tezamen met de photoconductor.

Beide zijn nu vervangen en het printen gaat weer goed. Bedankt voor de reacties.

Jos
Pagina: 1