Toon posts:

kan geen andere pc's zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een USR 8054 en gebruik deze als acces point.
Omdat we met meer dan 5 computers (via utp) dezelfde internet verbinding gebruiken gebruiken we als router een Sitecom DC 202 (deze was al aanwezig) maar nu ik de USR 8054 er achter heb gehangen kunnen de pc's die direct op de Sitecom zitten de pc's die op de USR 8054 niet zien en visa versa.

Waarschijnlijk blokkeerd een van de twee deze communicatie maar wie weet de oplossing?

Alvast bedankt

Roger

Verwijderd

Heb je al gezocht?
En wat heb je zelf al aangepast?
Heb je bijvoorbeeld: US Robotics 100Mbps Wireless Turbo Acces Point & Router al gelezen ? :)

offtopic:
Ow, en welkom op GOT ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2005 18:12 ]

Verwijderd

Wat ik weet kan die 2 niet achter elkaar hangen. Dan blokkeert de ene de andere zeg maar. Als ze allebei een ingebouwde firewall hebben, dan spreekt dat mekaat tegen. Nou zit er in die Sitecom zowieso een ingebouwde firewall weet ik.

Je kan makkelijker een draadloos netwerkje maken denk ik, dan kan je bijna oneindig pc's eraan hangen.

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:15

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Hoe zit het met de subnetmaskers? Als de subnetmaskers verschillend zijn zien de pc's elkaar niet.
Die kan je controleren door in een commando venster ipconfig te draaien.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 13:50:
Wat ik weet kan die 2 niet achter elkaar hangen. Dan blokkeert de ene de andere zeg maar. Als ze allebei een ingebouwde firewall hebben, dan spreekt dat mekaat tegen. Nou zit er in die Sitecom zowieso een ingebouwde firewall weet ik.

Je kan makkelijker een draadloos netwerkje maken denk ik, dan kan je bijna oneindig pc's eraan hangen.
Opzich is dat niet nodig, op die USR kun je vast de router functie wel uitschakelen.