Ik ben al anderhalf uur aan het puzzelen en zoeken, maar ik kom er niet uit.
Ik heb een query die een record moet opzoeken, afhankelijk van een ID-nummer. Dat ID-nummer zit in een variabele opgeslagen. Als ik deze variabele als volgt in de where-clausule van de query zet:
Ik weet hoe je variabelen uit een form moet halen (Stukken.StukID=Forms![Formuliernaam].[veldnaam]), maar deze variabele is dus niet in een veld op mijn formulier terug te vinden. En om nou een onzichtbaar veld te maken, daar die variabele naar te passen om deze vervolgens weer in de query te plaatsen vind ik nogal een ranzige oplossing....
Ik heb een query die een record moet opzoeken, afhankelijk van een ID-nummer. Dat ID-nummer zit in een variabele opgeslagen. Als ik deze variabele als volgt in de where-clausule van de query zet:
code:
dan krijg ik bij het runnen van de query een popup venster waarin om de waarde van de variabele wordt gevraagd, in plaats van dat automatisch de waarde van de variabele wordt ingevuld. Hoe los ik dit op?1
2
3
| RapportID = CInt(StukIDRapport) LijstBron = "SELECT Stukken.StukID AS ID, Onderwerpen.Onderwerp, Stukken.Titel FROM Onderwerpen INNER JOIN Stukken ON Onderwerpen.OnderwerpNr=Stukken.OnderwerpNr WHERE Stukken.StukID=RapportID ORDER BY Onderwerpen.Onderwerp, Stukken.Titel;" |
Ik weet hoe je variabelen uit een form moet halen (Stukken.StukID=Forms![Formuliernaam].[veldnaam]), maar deze variabele is dus niet in een veld op mijn formulier terug te vinden. En om nou een onzichtbaar veld te maken, daar die variabele naar te passen om deze vervolgens weer in de query te plaatsen vind ik nogal een ranzige oplossing....