[XP] BSOD 0x0000007E na installatie, geen sound problem

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
PC Specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Mobo:                             ECS K7S5A
Chipset:                          SIS 735
CPU:                              AMD Athlon XP 1600+ @ 1,4GHz (standaard)
Memory:                         512Mb
VGA:                              Nvidia Geforce FX 5200 met 128Mb  :'( 
Sound:                           Soundblaster 16
HDD:                              200Gb Maxtor

Ik had al tijden last van een BSOD als ik mijn PC aanzette. Dan kreeg je na de reboot het menuutje van Veilige modus / Laatste instellingen / Normaal opstarten.
Als ik dan koos voor laatste instellingen rebootte hij, deed een scandisk en ik kon verder werken.
Ik heb destijds na de installatie een ghost gemaakt en deze heb ik teruggezet, maar dat gaf hetzelfde probleem, dus van het weekend een rigoreuze herinstallatie. XP krijg ik geinstalleerd, daarna SP2 ging ook nog, maar met het installeren van (niet officiële) Nvidia drivers ging het fout. Systeemherstel, tot voor de SP2 installatie, SP2 opnieuw en officiële Nvidia 66.93 drivers erop en het ging weer fout. Omdat ik met het systeemherstel toch altijd het idee heb dat mijn systeem vervuilt weer vrolijk opnieuw begonnen met installeren. Nu klapte hij na de SP2 er al uit. Ik dacht dat ik een corrupte download had, dus SP2 via Windows Update laten installeren, maar nog geen resultaat.
Aan de hand van de codes in de BSOD guide gekeken, maar dat stond er niet in. Andere posts op GoT hadden wel dezelfde "hoofdcode" maar de codes tussen haakjes waren anders. Daar komt bij dat die posts in 99 van de 100 gevallen wijzen op problemen met drivers van de geluidskaart. Ook op technet en google kom ik er niet.
De code is als volgt: 0X0000007E (0C00000047 .... ..... .....) Alle codes die op GoT staan zijn 0X0000007E (0C00000005 .... ..... ......)
Er is in het afgelopen jaar niets aan de hardware verandert.
TIA

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• its_Muppet
^^Kickje^^
Voor de volledigheid zijn de codes:
*** STOP: 0X0000007E (0XC0000047, 0X8051D9BD, 0XF896D978, 0XF896D9C8)

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
misschien een hardware defect?

• its_Muppet
kan ik inkomen, maar wat?
Memtest geeft nix aan en dat zou het enige zijn wat ik kan bedenken

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 20:19

THiCE

Say it with a flourish!

This issue may occur if a system thread generates an exception that the error handler does not catch. This may occur if one or more of the following conditions exist:
• If this issue occurs after the first restart during Windows Setup, or after Setup is finished, the computer may not have sufficient hard disk space to run Windows.
• If this issue occurs after the first restart during Windows Setup, or after Setup is complete, the computer BIOS may be incompatible with Windows.
• Incompatible video adapter drivers.
• Damaged RAM.
• A damaged device driver or system service.
• If the issue is associated with the Win32k.sys file, it may be caused by a third-party remote control program.
Wie weet kan je hier iets mee? Misschien zijn die nvidia drivers niet goed, of niet goed geinstalleerd?

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan ga ik eerder aan een probleem met de videokaart zelf denken als het probleem pas optreedt wanneer je de functies van de kaart via de daarvoor bedoelde driver aanstuurt....

* alt-92 heeft vroeger wel eens overhoop gelegen met een ati rage 128 waar een BIOS versie opzat die met windows 2000 alleen maar voor hangers @ installatie zorgde (is zelfs een technote @ MS en ATI support voor)..

[ Voor 41% gewijzigd door alt-92 op 19-02-2005 18:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• its_Muppet
Dan moeten dat de Windows Standaard drivers zijn. Ik kan eens kijken of ik een andere AGP kaart kan inbouwen

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:46

Acheron

updatepack.nl

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ehm..
Die nvidia driver is dacht ik met SP2 ook veranderd ja (nog meer standaard support)..

Ik zou het inderdaad eens met een andere videokaart proberen; let er alleen wel op dat de Nvidia drivers nog wel op je sys staan: wil je die als mogelijke oorzaak uitschakelen zul je die dus compleet moeten verwijderen.

@hp38guser:

Volgens mij is dat alleen voor XP RTM (gold) waar je ook die USB 2.0 update voor had destijds...

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 19-02-2005 18:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:46

Acheron

updatepack.nl

zie de buildnummer: 5.1.2600.2515
Windows XP SP2 is 5.1.2600.2180

Denk je soms dat ze bij Microsoft achteruitnummeren |:(

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

woei.

ok, ik vergis me. Shit happens, ik ben ook maar mens ;)

• its_Muppet
Hey Guys, zou kortsluiting oid het probleem kunnen zijn? Ik ben gisterenavond begonnen met de Geforce en er een RIVA ingezet, zonder problemen. Daarna de GeForce weer teruggezet en een aantal keren gereboot. Ook zonder problemen. Zou het kunnen dat er een vuiltje in de AGP-poort zat of dat er een kabeltje sluiting maakte of zo?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
its_Muppet schreef op zondag 20 februari 2005 @ 12:15:
Hey Guys, zou kortsluiting oid het probleem kunnen zijn? Ik ben gisterenavond begonnen met de Geforce en er een RIVA ingezet, zonder problemen. Daarna de GeForce weer teruggezet en een aantal keren gereboot. Ook zonder problemen. Zou het kunnen dat er een vuiltje in de AGP-poort zat of dat er een kabeltje sluiting maakte of zo?
Of de kaart zat er niet goed/scheef in. Iets in het slot kan ook. Ik heb ook al eens gehad dat een computer van iemand echt niets meer deed buiten de fans laten draaien en na alles uit elkaar te halen en terug in elkaar te steken draaide het weer piekfijn :)

Rare jongens die computers. Nuja, wees blij dat het probleem opgelost is.
Pagina: 1