Twee bestanden. Het is een deel uit de code maar genoeg om het probleem te snappen.
De begin <?PHP en eind ?> tags enzovoort staan in mijn eigen bestand goed maar hier heb ik ze even weggelaten.
inschrijven_check.php controleert alles en stuurt alle variabelen terug naar inschijven.php
Het probleem is dus dat die variabele($provincie) niet goed wordt teruggegeven of ik iets fout doe.
Andere variabelen in een normale input boxen worden wel goed teruggegeven.
inschrijven.php:
En inschrijf_check.php:
De begin <?PHP en eind ?> tags enzovoort staan in mijn eigen bestand goed maar hier heb ik ze even weggelaten.
inschrijven_check.php controleert alles en stuurt alle variabelen terug naar inschijven.php
Het probleem is dus dat die variabele($provincie) niet goed wordt teruggegeven of ik iets fout doe.
Andere variabelen in een normale input boxen worden wel goed teruggegeven.
inschrijven.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <form name="inschrijven" action="inschrijf_check.php" method="POST"> <select name="provincie" class="input"> <option value="Noord-Holland" <?PHP if ( $provincie = "Noord-Holland" ) { echo 'selected'; } ?>>Noord-Holland</option> <option value="Zeeland" <?PHP if ( $provincie = "Zeeland" ) { echo 'selected'; } ?>>Zeeland</option> <option value="Limburg" <?PHP if ( $provincie = "Limburg" ) { echo 'selected'; } ?>>Limburg</option> echo $provincie; // test wat de variable is (geeft laatste uit form list, waarom ??) </form> |
En inschrijf_check.php:
PHP:
1
2
3
4
5
| $_POST[provincie] = $provincie; <form name="form" action="inschrijven.php" method="POST"> <input name="provincie" type="hidden" value="<?PHP echo $provincie; ?>"> </form> |