[HTML/CSS] print probleem

Pagina: 1
Acties:

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Goedemiddag mensen,

Op deze regenachtige middag dacht ik, laat ik eens een website printen die recentelijk gemaakt is. Zowel in Internet Explorer, Firefox ea browsers op verschillende operating systems heb ik het probleem dat bijv. de pagina: http://dombontje.nl/conte...n=verkiezingdombontje2004 zich niet compleet in mijn print preview kan tonen. Firefox loopt er op vast en Internet Explorer laat er afwisselend 1 of 2 zien.

Heeft iemand enig idee, waar dit door zou kunnen komen? Ik breek er al 4 uur mijn hoofd over en kan weinig vinden hierover. Tevens ben ik instaat om de pagina's te wijzigen zodat ze wel correct geprint kunnen worden. Laat je niet teveel afleiden door het onderwerp, het is gewoon een willekeurig gekozen actie site... Deze site verwoord niet mijn mening over het wel of niet dragen van Bont.

De pagina is op door php toegevoegde codes(session codes ed) valid, de css is valid... Zou het komen door het overmatig gebruik van <div> elementen welke floaten?

Ze zijn printbaar zonder CSS.... maar ik kan niet echt iets vinden...

Voor een ieder die opmerkt, dat die site beter gebruik zou moeten maken van bepaalde tags ed, please geef even een klein voorbeeldje, het heeft me nogal wat hoofdbrekens gekost om dit uiterlijk zo te krijgen.

De fout zit ergens in het bestand: http://dombontje.nl/css/content.css
De fout treed alleen op icm het onderstaande stukje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
div.hoezoContent
{
   float:               right;
   font-family:         verdana, sans-serif;
   font-size:           10px;
   margin-bottom:       8px;
   margin-top:          8px;
   text-align:          justify;
   width:               427px;
}

Deze classe komt op die pagina 12 keer voor...
Het probleem treed op, wanneer deze classe:
code:
1
float: right;
bevat, anders niet

[ Voor 66% gewijzigd door 0528973 op 18-02-2005 17:43 ]

Pascal

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

'k zou denken dat het daar mee te maken heeft. Probeer eens tags te gebruiken waarvoor ze nodig zijn...

Als je het mij vraagt kan je je pagina ook maken middels:
[list]• Een gestylde list (voor je menu)
• Eén div voor de content en de rest middels Headings en Paragraphs...

Overigens vraag ik mij af of het met de hoeveelheid aan divs te maken heeft. Zoveel zijn dat er toch niet? 't Zijn er maar 66. Ik zou als ik jou was nog een keer kijken naar de stylesheet...

• 0528973
Ze zijn printbaar zonder CSS.... maar ik kan niet echt iets vinden...

[ Voor 42% gewijzigd door 0528973 op 18-02-2005 16:55 ]

Pascal

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Naar trouwens zeg. Mijn (redelijk nieuwe) firefox liep ook snoeihard vast (of werd bijzonder traag, zo traag dat het leek alsof-ie vastliep).

Heb je al op bugzilla.mozilla.org gezocht of het vaker voorkomt dat de browser vastloopt bij een printpreview?

• 0528973
Idd erg naar, en volgens mij ligt het niet alleen aan Firefox, zoals ik al zei internet explorer, opera, safari lopen er allemaal op vast... Maar de CSS valideert wel, nou ja tenminste op de cursor: hand; declaratie na dan.

Dus zal het wel iets meer zijn als alleen een bug in Firefox... ik ben druk bezig met een andere oplossing :P

Pascal