Toon posts:

help! mijn heatsink wil er niet meer uit

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb gisteren een glas cola over mijn cooler laten vallen toen ik hem aan het schoonmaken was.
Dus de processor cooler zeg maar. Ik heb een nieuwe cooler gekocht van 25 euro vandaag, maar dankzij mijn noobness weet ik niet hoe ik de heatsink van de moederbord af kan halen. Ik heb al aan die 2 metalen uiteinden van de heatsink zitten duwen etc maar hij wil er niet af. Is er een bepaalde handeling dat je moet verrichten om het eraf te krijgen?

bvd

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:51

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Dit staat in het boekje van je processor/moederbord. Kan je zo opzoeken. Maar die 2 metalen dingetjes moet je ervanaf klikken.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 16:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je moet 1 van de clipjes meestal een beetje naar beneden duwen en dan naar buiten trekken, dan komt hij er wel vanaf. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een handleiding bijzitten maar daar is er niet bijgeschreven hoe je een cooler eraf haalt, wel erop zet. Maar ik zal proberen nog eens eraf te halen dan :)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

zelfde geintje achteruit ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Wat voorn prossor is het ???? Wat voorn Mobo
Wat voorn cooler...
Op de site van de maker gekeken?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:12

Thandor

SilverStreak

Ik denk dat je hier moet kijken.
Bekijk de filmpjes aandachtig, een Pentium III werkt met hetzelfde systeem als een AMD Athlon(tm).

Let wel op dat je de boel niet sloopt, als ik jouw recties lees heb je er geen ervaring mee.
Bekijk de filmpjes dus goed, desnoods 2x. Niet gaan improviseren, niet overbodig het heatsink verschuiven etc..

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
toen ik mijn laatste bericht typte had ik mijn pc uitgedaan en kast opengemaakt.

Ik heb inderdaad geen ervaring hiermee, en ben nogal opvliegend. Na een paar minuten rustig te proberen werd ik al een beetje geirriteerd, dus ik begon echt kracht op te zetten om hem eraf te halen. Ik pakte een pakte een schroevendraaier en duwde op dat metalen klip, met veel geweld ging dat ding eindelijk los. Blij dat ik was!

Die nieuwe heatsink is iets groter, dus had ik nogal problemen om de klipjes goed in te zetten. Weer boos.. dus weer zonder geduld alles op gezet, maar ik heb op mijn moederbord zo een klein ding per ongeluk scheef geduwd, maar mijn pc doet het nu nog wel gelukkig.

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-10-2025

FrankNStein

It's Alive!!!

als ik je zo hoor, krijg ik het idee dat je wel eens je koelpasta vergeten kon zijn... :P door je opvliegendheid en onervarenheid hiermee...
just my 2 cents :Z
offtopic:
de 1e keer wees de verkoper van de koeler me er op dat ik er ook koelpasta op moest doen... en de TS geeft zelf aan dat hij een beedje ongeduldig was, en het nog niet gedaan had...

[ Voor 39% gewijzigd door FrankNStein op 18-02-2005 18:34 ]

• Vorkie
  • Niet online
FrankNStein schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:28:
als ik je zo hoor, krijg ik het idee dat je wel eens je koelpasta vergeten kon zijn... :P door je opvliegendheid en onervarenheid hiermee...
just my 2 cents :Z
Gewoon eventjes een toevoeging op dit:

Hoe ben jij ooit begonnen, altans, hoeveel mensen zijn hier zo begonnen als hij nu doet? Oke, dus het is niet erg, elke keer leer je weer wat bij.

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Vorkie schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:31:
Hoe ben jij ooit begonnen, altans, hoeveel mensen zijn hier zo begonnen als hij nu doet? Oke, dus het is niet erg, elke keer leer je weer wat bij.
Ik heb mij eerst wat ingelezen een goede kameraad van mij gevraagd ie mij beetje wou uitleggen hoe dat nou allemaal zit. En het toen gedaan met een beetje van zijn hulp.

Don't worry people, i`m a professional idiot

Verwijderd

Vorkie schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:31:
[...]

Gewoon eventjes een toevoeging op dit:

Hij doelt denk op de ongeduldigheid van TS.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Als je met PC's aan het klooien bent en je weet iets niet of het lukt niet:
Gewoon rustig blijven en bv. informatie zoeken zoals handleidingen e.d.

Als je alle 5 de filmpjes bij AMD.Com hebt bekeken moet je weten dat :
• Niet elke koeler geschikt is voor elke CPU (koel capaciteit)
• Hoe je een koeler moet (de)monteren
• Dat je een thermal pad moet gebruiken
• Dat je koelpasta alleen voor korte periodes moet gebruiken (officiëel dan, in de praktijk blijkt dat koelpasta wel langer mee gaat)
• Dat je koelpasta en een thermal pad niet tegelijk moet gebruiken.
• Dat je op moet letten met ESD e.d.

Ik had laatst op stage een kleine ASUS kast (booklet o.i.d.) en moest ook ff kijken hoe het apparaatje in elkaar steekte. Goed kijken en de handleiding doorbladeren en het je hebt het systeempje vrij snel geinstalleerd :)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:09

Wildfire

Joy to the world!

Thandor schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:52:

[..]

• Dat je koelpasta alleen voor korte periodes moet gebruiken (officiëel dan, in de praktijk blijkt dat • koelpasta wel langer mee gaat)
Alleen voor korte periodes? Daar had ik nog nooit van gehoord. Zo ongeveer iedere tweaker heeft *altijd* koelpasta op z'n CPU/koelblok zitten... dat spul is er voor gemaakt om er te blijven zitten. Zou me nogal wat zijn, elke paar maanden vervangen zeker... :?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Ik heb er "officiëel" bijgezet omdat het offciëel niet voor lange periodes is. Echter heb ik zelf ook gewone koelpasta op mijn Socket A processoren.

Dat iets officiëel moet wil niet zeggen dat wij (lees Twekaers) het ook op die manier doen :P
Een NEC2500A DVD brander kan officiëel ook geen Dual Layer branden, met een 3rd party firmware kan het wel :z

• MarcoL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Thandor schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:52:
• Dat je een thermal pad moet gebruiken
Ik heb nog nooit gehoord van een thermal pad? Is het iets wat je koel pasta kan vervangen en zo ja, waarom dan? Is het beter met koelen of iets dergelijks?

Don't worry people, i`m a professional idiot

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-02 16:53
Met de fohn de boel warm maken. Dan moet je em er zo af kunnen tillen bijna(als je ook de clips geremoved hebt :) )

[ Voor 23% gewijzigd door IJnte op 19-02-2005 17:46 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54

Exigence

dnkroz

Het zijn die standaard grijze/gekleurde pads die onder boxed koelers (en ook sommige andere) zitten. Een soort van koelpasta, maar dan een vierkant "plakje".

Verwijderd

amai dat moest nogal een hele belevenis zijn geweest :Y)
eerst goed lezen en informeren..dan pas beginnen te klooien met je pc :x

btw..wie morst er nu cola over zijn pc :D

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch wel een vraag die een beetje van een te laag niveau is voor hier op GoT op slot dus :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.